O companie canadiana a conceput un soft care sa-i impiedice pe soferi sa vorbeasca la telefoanele mobile in timp ce conduc

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 15 octombrie 2008, 13:40 Economie | Auto


O companie canadiana a dezvoltat un soft care poate impiedica soferul sa primeasca si sa efectueze apeluri telefonice in timp ce conduce, iar apelantilor li se spune ca cel pe care l-au sunat este la volan, informeaza CNN. Compania trebuie sa bata palma cu operatorii de telefonie mobila din SUA pentru a-si comercializa softul pentru care clientii ar putea plati 10-20 de dolari pe luna/familie.

Softul companiei canadiene Aegis Mobility functioneaza pe telefoane cu sisteme de operare Windows Mobile sau Symbian si foloseste chip-ul GPS al telefonului pentru a detecta miscarea cu ajutorul antenei GSM. Softul trebuie agreat de operatorii mobili, iar Aegis nu a incheiat inca parteneriate cu cei din SUA, insa lucreaza la asta. Canadienii spera ca la inceputul anului viitor vor semna intelegeri si vor putea lansa primele abonamente, la 10-20 de dolari pe luna pentru o familie.

Partea mai interesanta este ca softul poate fi controlat de la distanta prin intermediul unei pagini web astfel ca, spre exemplu, parintii pot afla daca odraslele calca acceleratia mai mult decat e cazul. Acelasi tip de informatii le poate afla si o companie care vrea sa-si monitorizeze angajatii.

Principala idee este de a-i face pe soferi sa renunte la vorbitul la celular cand conduc, iar softul face telefonul aproape complet inutilizabil in timpul condusului. Cei care incearca sa-l sune pe sofer vor auzi un mesaj vocal in care li se comunica faptul ca cel apelat este la volan. Utilizatorii preferentiali pot lasa un mesaj vocal de urgenta care e trimis apoi la destinatar imediat.

Studii facute in SUA arata ca vorbitul la mobil a fost cauza a 7% dintre coliziunile de pe sosele. Sunt state americane in care e ilegal sa vorbesti la telefon in timp ce conduci, insa sunt permise solutiile stil hand-free. Studiile au aratat ca dispozitivele "maini - libere" nu sunt solutii grozave, pentru ca e mult mai periculos faptul ca soferul isi muta atentia de la drum, la convorbire, decat ca ia o mana de pe volan.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1262 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    intrebare (Miercuri, 15 octombrie 2008, 13:49)

    florin [anonim]

    Interesant de aflat cum face softul ala sa afle daca persoana care vorbeste este cea care conduce :D
    Eventual nu mai poti vorbi daca esti in autobuz, tren, etc, pentru ca GPS-ul spune ca esti in miscare...
    • 0 (0 voturi)    
      run Forest, run (Miercuri, 15 octombrie 2008, 14:16)

      donache [anonim] i-a raspuns lui florin

      Sau poate daca mergi prea repede :))
    • 0 (0 voturi)    
      canada (Miercuri, 15 octombrie 2008, 14:20)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui florin

      este vorba de canada unde toata lumea conduce
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns (Miercuri, 15 octombrie 2008, 14:07)

    adi [anonim]

    Astia au dat o parte din stire. Se detecteaza viteza de deplasare a mobilului dintr-o celula in alta si daca aceasta coincide cu cea a automobilului intra in functiune aplicatia care face ce face.
    Problema e ca iti treb un telefon mai destept (cu S.O) si sa ai si GPS...deci...va mai dura pana la o solutie viabila, dar decat nimic e bine si asa.
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Miercuri, 15 octombrie 2008, 16:03)

      florin [anonim] i-a raspuns lui adi

      N-ai citit tot ce am scris; Daca esti in autobuz/tren etc te deplasezi cu aceeasi viteza cu care o face si soferul; sau macar asa ar fi indicat :))
  • 0 (0 voturi)    
    mda ... (Miercuri, 15 octombrie 2008, 14:20)

    pateutz [anonim]

    Si uite asa unii castiga bani de pe urma prostului obicei al omului care vorbeste la "celular" in timp ce " este in miscare " cu masina lui .
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte interesant (Miercuri, 15 octombrie 2008, 14:28)

    :) [anonim]

    Costul de 10-20$/luna? Nu stiu cine ar plati acesti bani de bunavoie. Mai ales ca este vorba de un produs finit fara costuri aditionale (mentenanta nu ar trebui sa existe in cazul unui soft de calitate). Sau nu li se mai cere parerea abonatilor?

    Partea interesanta este ca vom putea fi (de fapt suntem) urmariti in permanenta. Probabil acelasi tip de informatie va permite si hotilor sa stie cand nu suntem acasa pentru a opera in liniste.
  • 0 (0 voturi)    
    Viteza de deplasare... (Miercuri, 15 octombrie 2008, 15:20)

    robert.b [utilizator]

    Eu totusi nu pricep si pace!! In Bucuresti, cum isi dau seama ca sunt in miscare in masina? Singurul algoritm care imi vine in minte este ca daca ma deplasez cu mai putin de 5 km/h inseamna ca sunt in masina, daca am intre 5 si 10 km/h inseamna ca am abandonat masina si merg pe jos (deci restrictia se ridica), iar la viteze de deplasare de peste 10 km/h este eroare de sistem, se reseteaza serverul si satelitului GPS se autodistruge, ca asa ceva nu se exista...

    Parerea mea!
  • 0 (0 voturi)    
    Deci (Miercuri, 15 octombrie 2008, 16:11)

    Botx [anonim]

    Cred ca-i cea mai tampita si mai inutila inventie pe care a facut-o omul in domeniul high-tech.
    Sunt curios cati idioti vor fi dispusi sa plateasca acel pret... eu unu' nu l-as lua nici pe gratis!
  • 0 (0 voturi)    
    mmda (Miercuri, 15 octombrie 2008, 16:33)

    floranul [anonim]

    mmmda inca un articol scris de un ziarist care e in afara subiectului pe care-l dezvolta cu mare interes. cum ziceau si baietii de mai inainte nu are logica toata povestea- dc sunt in mijloc de transport in comun sau pe scaunul din dreapta -ce se intampla?daaaaaa. deci ziaristilor ,specialistilor intelegeti prima data ce scrieti apoi scrieti (sau a dat copy paste-ca asta se cam practica) :) vai vai rusinica.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by