Dupa ce micul A2 a fost un esec comercial mai ales din cauza pretului mare, Audi reintra in clasa mica si va lansa in Romania in 2010 modelul A1, prezentat la salonul auto de la Paris sub forma de concept. Mezinul gamei Audi va concura cu Mini si urmeaza sa fie produs de la finele anului viitor in Belgia. Pana la venirea celui mai mic Audi, germanii se vor concentra pe SUV-uri in Romania, unde seria Q atrage oamenii cu bani si se extinde.

Conceptul A1 Sportback, prezentat la Paris, are 4 metri lungime, cinci usi si motor pe benzina 1,4 litri 150 CP. Conceptul are si un motor electric de 27 CP care poate propulsa masina si fara ajutorul motorul termic, daca bateriile sunt incarcate la priza. Motorul electric ofera cuplu suplimentar motorului clasic si imbunatateste acceleratia. Consumul mixt al masinii este 3,9 litri/100 km iar emisiile de CO2 sunt de 92 g/km, nivel greu de atins in prezent de masinile de serie. E putin probabil ca in productie A1 sa aiba propulsie hibrida pentru ca pretul de pornire ar trece cu mult de 20.000 de euro.

Germanii vor produce anual circa 100.000 masini A1, conform informatiilor din presa internationala.

Audi spera ca de data aceasta sa intre cu succes in clasa mica, dupa ce modelul A2, produs intre 1999 si 2005, a fost un esec comercial. Desi masina era extrem de avansata tehnologic, vanzarile ei au fost mult sub asteptari si din cauza pretului ridicat. Masina cantarea sub 1.000 kg datorita componentelor din aluminiu, iar consumul de combustibil era mult mai mic decat la alte modele concurente, putand scadea sub 3 litri/100 km in conditii speciale.

Pana la venirea lui A1 mai este un an si ceva, iar Audi se va concentra in Romania pe SUV-uri: luna viitoare vine Q5, peste doua luni Q7 va capata si motor de 500 CP, iar spre sfarsitul verii lui 2009 va ajunge si versiunea restilizata a lui Q7.