Dacia isi intrerupe patru zile productia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 24 octombrie 2008, 16:35 Economie | Auto


Activitatea de productie a Dacia va fi intrerupta temporar in zilele de 30, 31 octombrie si 13, 14 noiembrie 2008, ca urmare a necesitatii de adaptare a programului de fabricatie la cererea comerciala, a anuntat producatorul.

Fabricatia de piese de schimb, activitatea anumitor sectoare ale Uzinei Mecanice, cea a centrului CKD, precum si expeditiile de vehicule vor continua fara intrerupere, a adaugat compania.

In primele 9 luni ale anului 2008 Dacia a vandut 194.165 automobile, cu 17% mai mult fata de perioada similara a anului trecut. In aceeasi perioada, vanzarile grupului Renault pe plan mondial au crescut cu 2%, la 1,88 milioane de vehicule.

Dacia produce zilnic circa 1.350 de masini, astfel ca dupa zilele de intrerupere productia Dacia va fi cu circa 5.000 de unitati mai mica per total.

Dacia a produs in primele noua luni la Mioveni circa 71.000 de masini Logan sedan, 76.000 Logan MCV, 35.000 Sandero si cate 5.700 unitati Logan VAN si Logan Pick-up.

Miscarea nu este o surpriza ci se leaga de anuntul facut astazi de grupul mama, Renault, care isi va inchide pentru cel putin o saptamina toate uzinele din Franta pentru a-si ajusta productia la cererea tot mai scazuta.

Uzinele vor intra in somaj tehnic incepind de saptamina viitoare, a declarat pentru AFP Fabien Gache, reprezentant al sindicatului.

Renault are uzine la Mans, Flins, Cleon, Douai si Sandouville. Constructorul francez se confrunta cu scaderi ale vinzarilor, la fel ca aproape toti marii jucatori din piata auto. Renault are 80.000 de anagjati la uzinele din Europa si va reduce cu 6.000 numarul lucratorilor, cea mai afectata tara fiind Franta.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3699 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    Vine, vine, vine.... (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:40)

    Anonim [anonim]

    Dezastrul, dar nu la noi, ca noi suntem mai cu motz in frunte!
    • 0 (2 voturi)    
      Ia-o,ia-o,ia-o.... (Vineri, 24 octombrie 2008, 17:03)

      Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      America first,like always! Mancatorii de cadavre vor avea un festin...
  • -1 (1 vot)    
    da (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:53)

    alex [anonim]

    Mai bien vorbeau cu sindicatele sa se prefaca iar ca sunt in greva....
  • -1 (3 voturi)    
    poate.... (Vineri, 24 octombrie 2008, 17:05)

    vadim [anonim]

    ....uite asa poate mai scade pretul la asa zisele autoturisme........
    • +1 (1 vot)    
      ha ha ha (Vineri, 24 octombrie 2008, 17:16)

      ha [anonim] i-a raspuns lui vadim

      Pai mai bine dau astia afara toti angajatii decat sa reduca pretul la masini, si cand termina masinile din stoc fac iar angajari.
      Pai ce vrei sa iei loganul cu 5000 de euro cum a fost semnat contractul cu statul roman???
      • -1 (5 voturi)    
        gresit... (Vineri, 24 octombrie 2008, 17:34)

        vadim [anonim] i-a raspuns lui ha

        .......vreau sa-l cumpar cu 1000 de euro ca sa-l dau la programul rabla pentru un Opel ca sa am discount de 300 de euro........
        • -1 (1 vot)    
          gresit (Vineri, 24 octombrie 2008, 18:12)

          alex [anonim] i-a raspuns lui vadim

          opel da 3000de euro discount
        • -2 (2 voturi)    
          d (Vineri, 24 octombrie 2008, 18:29)

          goreny [utilizator] i-a raspuns lui vadim

          subscriu:))
        • +2 (4 voturi)    
          ipocrizie si aroganta (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:08)

          yo [anonim] i-a raspuns lui vadim

          problema ta nu este produsul in sine, Logan, ci faptul ca este Dacia - produs romanesc si in mentalitatea ta si al altora de genul daca v-ati plimba in Dacie ati fi mai prejos ca altii, cu Opel de exemplu.
          Inca ceva, eu am Logan 1.6 16 valve si nu l-as schimba cu Opel-il tau la care doresti ceva reducere.
  • +1 (5 voturi)    
    profitul e prea mare.... (Vineri, 24 octombrie 2008, 19:30)

    muky [anonim]

    ...daca s-ar multuminumai cu 1000-1500 euro (profit nett)/unitate(masina),Dacia Logan sau Sandero,s-ar vinde destul de bine;dar ei vor un profit dublu,fapt ce le fac neatractive la vanzare(pret -calitate);asta nu inteleg investitorii,ca nu te poti imbogati peste noapte;degeaba incerci sa vinzi la un pret ridicat,vei vinde putine unitati(masini) si profitul va fi mai mic,decat daca ai putea vinde mai multe unitati(masini),caci chiria tot aia e si daca faci 100 000 sau 350 000-400 000 de unitati, utilajele to alea ar fi ,ce ar trebui sa creasca ar fi forta de munca(dar cum la noi este foarte prost platita nici nu s-ar pune la socoteala,caci ar fi un procent mic ce s-ar reflecta in costurile de productie);dar sa dau un exemplu:se produc si se vand(cu chin cu vai) 100 000 de unitati la care profitul este intre 2500 si 3000 de euro=275 000 000 euro,da, dar daca s-ar produce numai 250 000 de unitati cu un profit intre 1000 si 1500=312 500 000 euro;veti spune mare branza 37 500 000 euro in plus,da dar decat sa produci pe stoc,mai bine suma ce o realizezi in plus o reinvestesti,investitie care la randul ei iti va aduce profit.toata treaba e sa nu faca rabat la calitate,caci isi vor taia(in timp)craca de sub picioare.eu asa vad lucrurile .cu bine
    • 0 (4 voturi)    
      chiar ca muky (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:24)

      amz.ro [anonim] i-a raspuns lui muky

      ce spui frantz?
      un alt roman care se pricepe la productie! Pun pariu ca matematica asta ai invatat-o in clasa a 8-a cand chiuleai de la economie... halal!
    • -2 (6 voturi)    
      Esti tampit (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:37)

      coty [anonim] i-a raspuns lui muky

      Marja Renault pt un automobil este 5%.deci la 8000 cat e un logan bun se catiga 400 euro.Dar tu care ai invatat sa faci inmultirea poti face ce calcule vrei;excelul suporta orice....din paacate>.Si totusi sa le mai dau si la profesori ceva...eu unul stiu ce le-as da....dar e cenzurat.normal tb sa ai rezultate pt a cere o marire, simpla crestere a preturilor nu tb sa atraga si o marirre de salariu mai ales de 50 %.Dar asta e Romania....cate intereseeeee
      • +3 (7 voturi)    
        onorabile... (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 0:11)

        Mic`hel [anonim] i-a raspuns lui coty

        Fac pariu pe 10 salarii de ale mele ca marja nu este 5%. Am lucrat 15 ani pe platforma...si iti pot spune EXACT care este valoarea marjei de profit. In alta ordine de idei, numai abera daca nu lucrezi inauntru.
        • -1 (5 voturi)    
          las-o moarta (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 1:53)

          tsunami [utilizator] i-a raspuns lui Mic`hel

          las-o moarta ca pierzi salariul.
          nu face calculul numai la pretul de productie.
          ingineria cine vrei s-o finanteze? ceausescu?
          stii cat se cheltuie cu dezvoltarea unui produs nou?
          ititi zic eu numai pentru o bucsa noua se cheltuie in jur de 2-300.000 de euro.
          matritele de indoit tabla stii cat costa?
          dar garantia? ca va apucati ca salbaticii si umpleti portbagajul cu 400kg, apoi fuga la garantie ca s-a rupt amortizorul sau s-a distrus tamponul de sub amortizor, alea cine le plateste?
          dar sediul rtr din bucuresti? dar cetrul de cercetare dezvoltare de la titu? da basescu banii pentru asa ceva?
          s-au gasit sindicalistii lu peste mari contabili.

          castiga renaultul milioane de euro?
          esti asa sigur? si ia zi, este ca profitul e raportat? ca totul se face legal, nu poti ascunde cifrele. deci renaultul-dacia face mai mult decat orice alta companie.
          ia scoate de la ciorap 20.000 si cumpara actiuni dacia daca tot vrei sa pariezi 10 salarii.
          o faci?
          • 0 (2 voturi)    
            sa investeasca in continuare (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 16:16)

            mgh [anonim] i-a raspuns lui tsunami

            Renault castiga miliarde de euro intr-un an nu milioane, hai nu ne lua la misto! Logan a fost masina ce a ajutat din plin aceasta marca la fel si economia Ro dar sa ne arati ce mari cheltuieli fac ei este vrajeala fiindca astfel de investitii se intampla in toate companiile auto; asteptam motoare mai mici, puternice , consum mai mic si bune de la ei + modele mai putine (daca vor sa supravietuiasca) si DA Loganul poate fi mai bun fie printr-o cerinta mai mare de calitate la furnizori fie la proprii muncitori din uzina.
            • +1 (1 vot)    
              Si cu Dacia cum a fost? (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 23:46)

              Vraiment Ecoure [anonim] i-a raspuns lui mgh

              Si cu Dacia cum a fost?
              Au venit francezii la Mioveni, au facut primele automobile care mergeau perfect.
              Au cumparat romanii licenta. Ce s-a intimplat? A aparut caricatura secolului din punct de vedere calitate.
              Se face galagie, dar daca nu veneau francezii sa construiasca masini in Romania, si azi mergeai cu caruta si ziceai ca este mai buna ca Ferari.
          • -1 (3 voturi)    
            Vorbeste gura fara tine (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 16:28)

            un roman [utilizator] i-a raspuns lui tsunami

            Daca, dupa cum spui tu, se cheltuie 200.000-300.000 de euro pentru a proiecta (nu a dezvolta) o bucsa noua atunci trag concluzia ca proiectarea Daciei Logan tre sa fi costat cam 200.-300 milione euro, adica mai mult decat costa proiectarea unui monopost F1 Ferrari.
            Concluzia este ca tu aberezi la greu.

            PS: Pariu ca mai mult de jumatate din tehnologia folosita pe Logan a fost imprumutata de la automobile Renault proiectate mai demult?
            • 0 (2 voturi)    
              daca esti curios (Duminică, 26 octombrie 2008, 0:31)

              tsunami [utilizator] i-a raspuns lui un roman

              daca esti curios cat se cheltuie pentru dezvoltarea unei piese simple, treci pe forum si vin acolo cu exemple. si vorbim pe cifre nu pe vorbe.
              de acord, la table si bere ma bateti, dar la realitatea din indutrie va astept sa discutam
      • 0 (0 voturi)    
        d-lor amz.ro si coty... (Miercuri, 29 octombrie 2008, 22:24)

        muky [utilizator] i-a raspuns lui coty

        ...am vrut sa va ignor,caci zice o vorba in popor "cu nebunii si cu prostii sa nu te pui,caci esti mai nebun si mai prost decat ei",dar nu pot sa ma rabd sa va pun o intrebare (caci voi sunteti "specialistii")-cum de e posibil atunci ca anumite firme sa-ti faca o reducere intre 1500 si aproape 3000 de euro?(unde e profitul lor daca au in jur de 400-500 de euro profit?) va multumesc anticipat pt. raspuns
  • -1 (3 voturi)    
    MAI PUTINE VANZARI - MAI PUTINE SALARII LA DACIA (Vineri, 24 octombrie 2008, 19:41)

    MIHAI 2 [anonim]

    ...deci mai putine impozite colecate la buget...mai putine resurse de dat la likele ......nu e normal ce a facut basescu....salariile dascalilor trebuiau majorate cu 75%....daca nu acum , atunci cand ? ....la vara cand se dau rezultatele la bacuri si alte capacitatzi...si se vede cata menta se freaca pe la catedre...?
  • -2 (2 voturi)    
    pt ca Renualt Franta isi intrerupe activitate (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 1:19)

    stiti de ce? [anonim]

    pt 3 zile de asemenea


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by