Mercedes a semnat contractul pentru uzina din Ungaria

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 27 octombrie 2008, 13:12 Economie | Auto


Daimler a semnat contractul prin care se angajeaza sa investeasca 800 milioane euro pentru uzina pe care o va construi in Ungaria, noteaza portfolio.hu. Primele masini vor fi produse peste patru ani, capacitatea anuala va fi de 100.000 de automobile compacte iar numarul de angajati va fi de 2.500.

Germanii spun ca uzina ii va ajuta sa-si mareasca productia in segmentul compactelor unde gama va fi extinsa cu inca doua modele. Acordul de cooperare a fost semnat luni de Rainer Schmückle, director operational la Mercedes Benz Cars si de Gordon Bajnai, ministrul ungar pentru economie si dezvoltare.

Uzina va fi construita la Kecskemét, 80 de km sud-est de Budapesta, in regiunea Puszta, langa autostrada M5 care strabate Ungaria de la nord la sud. Din 2012 vor fi construite noi vehicule din seriile A si B, care vor fi fabricate si in Germania, la Rastatt, unde nemtii vor mai pompa alte 600 milioane euro.    

Pana la anuntul care confirma ca Ungaria a fost aleasa, presa a speculat enorm pe tema locului unde nemtii vor ridica fabrica. Au fost pe rand date ca sigure zone precum Cluj sau Timisoara, apoi Polonia a preluat sefia, dar in final au castigat vecinii de la vest. Premierul maghiar declara ca la alegerea Ungariei a contribuit si infrastructura rutiera moderna din zona localitatii Kecskemet, dar si rapiditatea si exactitatea cu care autoritatile ungare au oferit informatii celor de la Daimler.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















890 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Cel mai bun moment:)) (Luni, 27 octombrie 2008, 13:25)

    Ghicitoarea Mercedesa [anonim]

    Mda, exact acum e momentul de bagat sute de milioane in noi fabrici auto:)).
    Toti marii constructori isi vor reduce productia, doar Mercedes o va creste, desigur:)
    Deocamdata, fabrica din Ungaria e o hartie, semnata de un constructor care nu stie ce va face cu sindicatele germane (deloc fericite de delocalizari) si cu criza mondiala si de un premier socialist ungur a carui zile politice sunt numarate!

    Pariez ca nemtii vor prefera sa plateasca o clauza de reziliere, ii va costa de 4 ori mai ieftin decat sa bage fonduri imense care de fapt trebuie realocate catre cercetare si restructurarea actualelor zone de productie, spre masini si motoare electrice sau hibride.
    • +1 (1 vot)    
      stai linistit (Luni, 27 octombrie 2008, 13:39)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Ghicitoarea Mercedesa

      Cererea de masini isi va reveni probabil la anul, iar Mercedes nu o sa fie afectati atat de tare cum crezi tu. Chiar crezi ca nimeni n o sa mai cumpere masini?
    • +1 (1 vot)    
      sigur (Luni, 27 octombrie 2008, 13:50)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Ghicitoarea Mercedesa

      Draga Mercedesa,

      Firma Daimler nu este firma Ghicitoarea SRL din Damaroaia colt cu Bucurestii Noi. Asta una la mana. Daimler a fost de acord sa faca o fabrica in Ungaria, si-au asumat riscurile, acum merg inainte. Asa face orice grup care isi respecta reputatia.

      Relocalizarea e o realitate si cred ca de fapt te doare ca nu au venit in Romania. Dar din pacate infrastructura din Romania nu le permitea. Sa speram ca vor veni alti investitori mai putin pretentiosi si la noi sau ca nu vor pleca cei care sunt deja in Romania.

      Legat de noile tehnologii, ce ii opreste sa produca masini hibride sau electrice in Ungaria?

      Toate cele bune.
    • +1 (1 vot)    
      si daca? (Luni, 27 octombrie 2008, 13:57)

      bre merceddeso [anonim] i-a raspuns lui Ghicitoarea Mercedesa

      si daca mercedes alegea romania tot asa ziceai? is acri strugurii ...
      din pacate pt noi o firma mare nu prea poate veni aici. sa ma explic de ce. se zvonea de zona jucu unde e si nokia. la capacitate maxima o astefel de fabrica are nevoie de aprox 100 de tiruri cu masini sa iasa ZILNIC din poarta fabricii. daca se stabileau la jucu trebuiau ca toate aceste tiruri sa traverseze orasul cluj pt ca momentan nu este sosea de centura. la fel drumul cluj-oradea este anevoios si foarte aglomerat. principalele piese ar trebui aduse pe aceeasi ruta dar in sens invers.
      din cauza unei infrastructuri cu care imperiul roman s-ar fi rusinat romania este ocolita de mari investitii.
  • -1 (1 vot)    
    relocare (Luni, 27 octombrie 2008, 14:48)

    Florin [anonim]

    Daca se deschide o fabrica in Ungaria, nu inseamna neaparat ca isi va creste productia. Poate va inchide o fabrica din Germania sau din alta parte unde costurile sunt mai mari.
    Eu nu pot sa inteleg cum de aleg o tara asa de mica cu numai 9 mil locuitori pentru o asemenea investitie. Chiar se gasesc asa usor unguri care sa lucreze aici?
    • +1 (1 vot)    
      :) (Luni, 27 octombrie 2008, 15:01)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Din 9 milioane de oameni nu crezi ca gasesc vreo 20 competenti si restul in joburi de carat cu motostivuitorul, spalat pe jos etc?
      In Ungaria produc Audi, Suzuki etc.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by