Constantin Stroe, presedinte ACAROM: Piata auto ar putea scadea cu 30% in 2009, daca taxa de poluare nu este corectata

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 28 octombrie 2008, 13:38 Economie | Auto


Constantin Stroe
Foto: AGERPRES
Vanzarile de masini noi din Romania ar putea sa scada drastic anul viitor, cu un procent de 30%, daca taxa de poluare, care incurajeaza venirea de automobile vechi din import, nu va fi modificata la 1 ianuarie 2009, a spus, pentru HotNews.ro, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe.

"In 2009, cu aceasta taxa, ar fi o performanta daca piata va depasi 200.000 de masini pe an", a spus Stroe. Vanzarile de automobile au depasit anul trecut 300.000 de unitati, iar anul acesta e de asteptat sa scada usor.

Stroe a mai precizat, intr-o conferinta auto organizata de Mediafax, ca taxa de poluare ar trebui corectata neaparat de la inceputul lui 2009 pentru ca altfel industria auto locala "va fi distrusa".

El considera ca trei sferturi din cei 400 de producatori de componente auto din tara ar putea avea grave probleme financiare din cauza ca nu apartin unor mari lanturi internationale ci depind foarte mult de o anumita firma pentru care produc.

Statisticile arata ca pe primele noua luni ale anului vanzarile de masini noi au scazut usor, insa cele de masini de ocazie s-au dublat si e de asteptat ca tendinta sa continue pana la finalul anului. Datele arata ca vanzarile de masini second-hand au crescut si mai mult de la introducerea noii modalitati de calcul a taxei auto, la 1 iulie, iar ponderea masinilor mai vechi de 10 ani a crescut de la 7% din totalul masinilor second-hand la peste 40% in prezent.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1834 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    Taxa inmatriculare (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:43)

    STF [anonim]

    Taxa de inmatriculare ar trebui eliminata nu corectata.
    Dacia ar trebui sa fie in stare sa se bazeze pe exporturi nu pe ce vinde in tara.
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa de poluare este absurda (Marţi, 28 octombrie 2008, 17:05)

      Pao [anonim] i-a raspuns lui STF

      Am cumparat o masina noua si trebuie sa platesc taxa de poluare 1287 euro, pentru 222g/km.(euro 4). Prin comparatie la o masina noua euro 5 (la care nu se plateste taxa de poluare)cu motor de 2800cc sunt eliminate 247g/km, iar la cilinderee mai mare si mai mult.

      Aceasta taxa de poluare este absurda pentru ca ma obliga sa platesc o taxa in avans pentru toata durata de viata a masinii si discriminatorie in comparatie cu cei care cumpara euro5 (care si ei polueaza) si nu platesc nimic, cu masinile mari (camioane, autobuze etc) care polueaza mult si nu platesc nimic si nu in ultimul timp cu marii poluatori industriali care polueaza cel mai mult si iarasi nu platesc nimic.
      Daca se doreste totusi o taxa de poluare (pe principiul poluatorul plateste) ar trebui gasita o solutie printr-o taxa anuala pe care s-o plateasca toti functie de cat polueaza fiecare.
  • 0 (8 voturi)    
    nu cred ca... (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:47)

    ddd [anonim]

    Nu va scadea nr de masini noi, ci de loganuri noi vandute. De subliniat acest mic detaliu. Asta ptr. ca daca cineva vrea sa-si cumpere masina noua din import o va face, indiferent de taxa.
  • 0 (6 voturi)    
    piata auto (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:49)

    Liviu [anonim]

    Titlul articolului ar trebui sa fie "Piata auto noi ar putea sa scada...". Per ansamblu piata poate avea o crestere data de automobilele second introduse pe piata. Si chiar daca ar scadea per ansamblu piata auto nu ar fi un lucru rau. Se modereaza consumul.
  • +1 (3 voturi)    
    si ? (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:52)

    un roman [anonim]

    trecand peste problemele sociale, ar fi un lucru bun pt. poluare si la drumurile noastre!
    • 0 (0 voturi)    
      poate da, poate nu (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:08)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Posibil sa fie cum spui, dar nu cred ca numarul de masini aflate in circulatie se va reduce. Eventual cine vroia sa schimbe masina dupa 5 ani, o mai tine inca unul s.a.m.d.

      Influenta asupra gradului de poluare cred ca va fi minima. Dar poate fi si asa cum spui tu, ca nu ma bazez pe nici un studiu cand am scris ceea ce am scris...
  • +1 (1 vot)    
    Piata auto (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:02)

    Raluca Damian [anonim]

    Nu este corect "Piata auto scade", cel mult scade cererea de autovehicule noi.
  • -1 (7 voturi)    
    TP (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:08)

    bogdan [anonim]

    taxa speciala de prima inmatriculare a fost eliminata, in caz ca nu stiai. E adevarat ca a fost introdusa taxa de poluare. Iar asta este foarte bine . Si nu e vorba doar de Dacia ci si de Ford. Care-i faza , vrei sa-ti aduci un Golf si te oftigi? Cara baietii toate rablele de acolo si fac cimitir aici. Impozitul pentru masini de peste 10 ani ar trevui triplat, insa asta ii va lovi si pe cei foarte saraci, batrani , pensionari. Oricum masurile sunt asteptate, dorite si binevenite. Vrem productie in romania, locuri de munca, nu manelisti cu golf II din germaea ...
    • +3 (3 voturi)    
      serios? (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:26)

      Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      Ce viziune minunata aveti stimate domn, ma impresionati cat sunteti de direct interesat. Dar la salarii v-ati gnadit? La dreptul meu de a alege fara sa fiu pus sub presiune din partea marilor bogatasi ai tarii v-ati gandit?.
      Cine e Tariceanu sau Stroe sa imi spuna mie ce masina sa-mi cumpar?
      • -2 (2 voturi)    
        Sfaturi pentru second hand (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:36)

        autotrombistu [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

        Cumparati baieti, cumparati. Dricuri pe roti va oferim la preturi avantajoase. Noi le luam cu 200 - 500 euroi voi le cumparati de la noi cu de zece ori mai mult caci sunteti la fel de prosti ca Tandala. Noi sa fim destepti iar voi plini de bani ca bogatanii si manelistii. Noi va dam zeci de cai putere pe harburi lovite si ruginite oleaca aranjate si prost vopsite. Important este ca la cat sunteti de beti de fite va luam banii cu succes.
        • 0 (0 voturi)    
          masini (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:33)

          Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui autotrombistu

          Care parte a expresiei "eu decid" nu a fost destul de clara?
        • 0 (0 voturi)    
          Vindeti gogosi ca sa indatorati oamenii (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:42)

          Kap [utilizator] i-a raspuns lui autotrombistu

          Prost sau neinformat e cine crede minciunile lui Moliceanu.Si nu trebuie sa vina un inteligent interesat care zice ca stie pretul rablelor care sa
          interzica oricui sa-si cumpere ce vrea.
          Atita timp cit RAR-ul isi da acceptul si reviziile se fac pe bune, n-are nimeni ce comenta despre pretul masinii, chit ca e mai veche.
          Ce ma bucur ca unii nu mai pot incasa comisioane grase pentru masini noi si scumpe date in leasing datorita taxei.Ofticosilor, v-au ajuns blestemele si nu mai vindeti nimic?
    • +1 (3 voturi)    
      Pai de ce e bine? (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:43)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      De ce e buna taxa de poluare, ca n-am inteles?
      De ce eu, care merg cu masina 2000 de km pe an, sa platesc la fel ca unul care merge 100.000?? De ce sa suport eu poluarea aluia?
      Camioanele platesc vreo taxa de poluare?
      Stii ca, in urma unor acorduri internationale, fiecare tara a primit o "cota" de gaze pe care le poate emite. Stii ca Romania nu atinge aceasta cota care i-a fost repartizata si ca-si vinde partea ei tarilor care polueaza mai mult?
      Ai auzit, desigur, ca au fost inundatii in anii trecuti. Stii ca aceste inundatii s-au produs si din cauza defrisarilor? Stii ca multi politicieni au afaceri in acest domeniu? Si ca cei mai multi inchid ochii la aceste defrisari?
      Si atunci, care e smecheria, de ce sa suport eu, un sarantoc care n-are bani de masina noua, lupta impotriva poluarii?
  • 0 (4 voturi)    
    Made in Germany (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:11)

    pffff [anonim]

    La noi, ideal e sa-ti iei Audi SH de la nemti. Dar prin asta nu facem decat jocul exportatorilor din Germania, si se distruge economia romanieasca. Asta spune Stroe, de fapt... Cand cumperi masina Made in Germany, iei locul de munca al unui roman si il dai unui german..
    • 0 (2 voturi)    
      Re: Made in Germany (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:31)

      joe [anonim] i-a raspuns lui pffff

      Ai perfecta dreptate, my friend.

      Uiti insa ca romanii, ca natie, au avut dintotdeauna vocatie de canibali.

      Unde mai pui ca, de cand cu kapitalismu' salbatic, si cu ekonomia de iarmaroc, si cu societatea de konsum [*ragait* + *partz*] numarul romanilor obezi creste exponential!
  • -4 (4 voturi)    
    piata auto ar trebui sa ajunga la un sfert! (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:17)

    clujean [anonim]

    si aia doar cu masini noi, nepoluante! e aberant sa ne sufocam in noxele produse de milioanele de taraboante aduse de toti terchea berchea din Occident, si sa ne trezim schiloditi sau omorati in accidente pt ca Nelu are si el pofta sa mearaga 2 km cu masina, din cartier pana-n centru, si sa se dea grande cu ea, nerespectand regulile elementare de circulatie si de bun simt! cam prea multa p.uli.me isi da aere de domn in tzara asta!
    • +1 (1 vot)    
      probabil... (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:29)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui clujean

      ca la romanii din industria auto autohtona s-au gindit politistii cind au vrut sa cumoere logan-uri cu 70.000 euro bucata ! dar, basescu, egoist, s-a pus de-a curmezisul... ca sa vezi unde era dusmanul !
  • +1 (1 vot)    
    Cum naiba asemenea ipocriti dau declarati????? (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:29)

    dinu cristian [anonim]

    E plina Romania de sarlatani ,,Un altul si-a facut acum prezenta .parca am fi niste roboti, nu mai avem nevoie sa luam ce vrem ni se baga pe gat tot felul de pastile,Cum naiba sa dau 10-15mi euro pe o masina care dupa 1luna doua noua fiind se defecteaza.Compari un Audi A4 din 1997-2003 cu o Dacie sau un Renault din 2007-2008..Va spun ca nu exista conparatie,,,Audi a castigat..!!!Asa ca nu mai credeti in tot ce auziti.In Romania vrb numai curve si lingusitori..O zi buna la cei care inca mai cred in schimbare!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Stroe zice asa: (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:29)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    "Veniti voi de cumparati Sifonierele noastre, si lasati masinile bune de afara".

    Bai nea Stroe, s-a intanlit hotzu cu prostu' ?
  • +2 (2 voturi)    
    vacari (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:35)

    fvfbf [anonim]

    bai asta nu e piata voastra personala ! e vorba de competitivitate a produselor si preturilor ! ia faceti loganul la 5000 asa cum ati promis, ca sa mariti vanzarile..
  • +3 (3 voturi)    
    Pai si concurenta unde e? (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:35)

    sadwank [anonim]

    Pai domnu' Stroe, de ce nu va convine concurenta? Pai dvs. si cu presedintele de onoare al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA) bagati tara in dezastru.
    Sa va explic: romanii sint saraci. Ei isi permit o masina la mina a doua, dar nu una noua. Ca sa-si ia una noua oamenii trebuie sa-si faca credite. Masinile se vind in euro; creditele se dau tot in euro. Si uite asa, indatorindu-se multi romani, presiunea se transfera asupra statului roman si asupra RON-ului.
    Eu am o solutie pentru Dvs., daca nu sinteti in stare sa faceti fata pe o piata in care concurenta face legea: produceti direct masini second-hand.
  • +2 (2 voturi)    
    Frustratilor!! (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:37)

    ovi [anonim]

    Va rupe creditul pe care l-ati facut pentru un Logan nepoluant luat de la nenea stroe si va ofticati ca altii mai destepti aduc masini mai ieftine, mai bune, mai sigure si mai bengoase decat ale voastre.
    Referitor la locurile de munca, stati linistiti ca dispar unele si apar altele. Credeti ca masinile aduse nu au nevoie de mecanici si piese. Or fi perpetuum mobile sau cum. Doar ca se muta profitul al altii. Nimic nu se pierde totul se conserva intro forma sau alta.
    Cititi cateva manuale si specificatii tehnice si veti vedea ca 0 airbaguri la un logan nou e mai rau decat 2 airbaguri la o masina SH veche de 10 ani.

    Sa traiti bine ofticatilor.
    • -1 (3 voturi)    
      re: (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:51)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui ovi

      Sigur iti plac manelele! si cel mai probabil ai un golf/passat, eventual un beemve din germanea, sau samsar care da km inapoi la tigai in targ.
      n-are absolut nici o valoare comparatia dintre logan cu orice sh din "afara" cand vorbesti de POLUARE. Cum adica se muta profitu' la altii. Vrei sa zici se ingroapa! Trebuie pus si TVA pe tranzactiile SH. Clar. Adica aia ca tine sa verse impozit la stat.
      • 0 (0 voturi)    
        Manele (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:39)

        ovi [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Imi plac manelele dar nu am BMW si nici pasat si nici golf. am un fiat din 2002, pe care am dat taxa 1000 de euro si care polueaza mai putin decat un logan nou nout. Fiatul meu are 110 emisii de CO2, care e sub ceea ce scoate pe esapament un logan. O fi loganu masina buna dar din cauza hotilor astora care o protejeaza nu o sa il cumpar in viata mea.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu prea cred! (Marţi, 28 octombrie 2008, 17:37)

          Pao [anonim] i-a raspuns lui ovi

          sa aveti doar 110 g/km la o masina din 2002, nici masinile hibrid nu ajung la astfel de standarde...poate doar daca aveti motor de 500 cc...! Pana la urma nu Loganul este problema (nu am o asemenea masina), ci aceasta taxa care nu ar trebui sa existe.
          • 0 (0 voturi)    
            emisii (Miercuri, 29 octombrie 2008, 8:13)

            STF [anonim] i-a raspuns lui Pao

            Eu am 133g/km la masina din 2003 , motor de 1248 cmc
  • -4 (4 voturi)    
    Rablele nostre (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:42)

    Ilie Ciocarlie [anonim]

    Stimati ghimpati cu SH,
    Nu aveti voi bani si mangle de cate rable doresc germanii sa scape. In land-urile cu fabrici auto cetatenii de acolo nu au posibilitatea sa cumbere un harb sub 5000Euros, pentru ca sunt alocate la filierele auto pentru Africa, Bulgaria, Romania, Ucraina, asa.. pentru protectia mediului si sustinerea filerelor auto.Cat priveste protectia mediului in RO, totul e o frumoasa poezie scrisa pe sub plopii fara sot din Drumul-Taberei. La inundatile Dunarii din Budapeste de acum 2 ani, dealeri auto au pierdut masinile germane luate de apa.Dupa aceea le-au directionat catre gunoierul Europe. PA si daca doriti masini-SH dati-mi de stire.
    • +2 (2 voturi)    
      pt. dealerul Ciocarlie (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:04)

      AristotelCostel [anonim] i-a raspuns lui Ilie Ciocarlie

      Securistii s-au imbogatit garla din importul de masini noi! Ai o problema cu faptul ca romanii prefera rable nemtesti in loc de castroane noi cu roti? Piata libera din Romania a fost o gluma penibila si vad ca termenul competitivitate e valabil doar in rapoartele privind prostimea, in schimb, cand vine vorba de interesele unora...bagam o taxa si facem pe-a desteptii.
  • -1 (1 vot)    
    O parere (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:37)

    eu [anonim]

    sincer...ma mine ma ia groaza cand vad ca s-au umplut strazile de BMW seria 3 din 1995-1998, totusi ..e prea mult.....chiar am ajuns lada de gunoi a Europei....ne-am intors la perioada aia in care se aduceau Trabant-uri si Wartburg-uri ...numai ca acum sunt BMW..cu muzica tare....

    parerea mea...pe termen mediu daca o tinem tot asa cu taxa asta ne ia naiba,,,

    si eu poate as vrea sa cumpar o masina din asta parintilor mei dar prefer sa ii stiu in siguranta...

    apropo: a verificat cineva de exemplu daca mai au airbag-urile functionale ( ca parca lauda cineva ca masinile astea de 10 -15 ani au nu stiu cate airbagu-uri si ca vai ce bune sunt)

    isi pune cineva problema de loterie cu masinile astea: airbag-uri nefunctionale, uzura foarte mare - chiar daca e bine facuta masina, varsta isi spune cuvantul, .....
    • 0 (0 voturi)    
      Buna (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:01)

      Dorel [anonim] i-a raspuns lui eu

      parerea ta. Din pacate pui intrebari prea grele. Crezi ca isi pune cineva problema asta a imbatranirii. Oricum airbagul trebuie verificat o data la 3 ani dar la noi nici dracu nu face asta in service caci una la mana nu se pricep si doi la mana nu auc cu ce. Hai sa fim seriosi.Zicea cineva mai sus ca are a4 din 1999 si nu se compara cu loganul din 2005. Asa o fi. Tehnologia din '99 bagata in A4 care a fost proiectat in '93 nu se compara cun tehnologia din 2005. Corect. Masina e ca vinul: cu cat e mai veche te duce mai repede la gropa. Drum bun atunci. Acea taxa e imbecila prin modul cum a fost gandita. Tot ii pupa in cur pe nemti. Oare de ce nemtoteii isi dau masinile dupa maxim 5 ani? Pentru ca ii ustura in fund impozitul. Si atunci prefera o masina noua dacat una mai veche de 5 ani. Merge la tzigoinen din romania. Si prostii pun botul. Succesuri tovarasi caci si dupa 20 de ani tot tovarisici ati ramas.
    • 0 (0 voturi)    
      siguranta... (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:20)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui eu

      ermm.... vrei sa zici ca o Dacie 1310 facuta in 2000 e mai sigura decat un Mondeo facut in 1998?

      Mda... deasta m-am lipit o data de o rabla deasta veche si'mputita, ca ala din fata avea ABS si eu nu pe Dacie. Multumesc domnu' Stroe pt dotari de lumea treishpea! Si mai lasa-ne cu povesti deastea cu miros de subventii rebotezate. Mai vorbim cand masinile alea or avea tehnica comparabila cu ce poti lua la 2nd la aceiasi bani! Si ce mare chestie ma si cu industria asta locala auto... ca vorbeste de ea de parca ar fi aia a Germaniei. As vrea sa vad si eu niste cifre - cate procent din buget aduce Dacia ca sa ii suportam aerele de monopol?
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:39)

    lucian [anonim]

    Sa o elimine definitiv eu am un A4 din 2000 si mau calculat 2700 eur sa patesc si am dat pe masina 7500 si nu se conpara cu logan asa ca jos cu ea.
  • -1 (1 vot)    
    taxa (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:00)

    YO [anonim]

    taxa ar trebui sa fie ANUALA si calculata in functie de uzura masinii , nivelul de EURO , aspect exterior , etc. nu vad de ce se poate circula GRATIS cu o ruina de Dacie de 30 de ani si cineva care cumpara un EURO 4 sa plateasca cateva mii de RON . cu cat e masina mai uzata cu atat sa fie taxa mai mare . iar chestia ca platesti ODATA pentru toata durata de exploatare a masinii este HOTIE pe fata , nimeni nu poate sti cat se va utiliza acea masina .
  • +1 (1 vot)    
    rusine Stroe (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:07)

    sandu [anonim]

    din cind in cind Stroe sau Fourmont apar si spun ce rea e taxa pentru Romania. Pai nu va e rusine ma nenorocitilor! Adica la voi in Franta oricine isi aduce ce masina vrea din orice tara din Europa iar romanul e mai prost./// Va e frica de concurenta, mincinosi nenorociti! Taxa ilegala in uniunea europeana, cum de v-au iertat nu stiu!
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:18)

    mircea anonim [anonim]

    Aceeasi problema si pentru mine.
    Golf IV din 2000 model GTI care testat in Germania si catalogat drept D4(noxe Euro4),in tara asta de hoti, trebuie sa platesc 2200 euro.
    Din acesta constatare reiese ca de fapt TAXA DE POLUARE nu e taxa care sa i-a in considerare noxele masinii ( taxa de mediu) ci o taxa de catalizator. Asa ca ar fi bine ca cineva sa o redenumeasca.Probabil cei de la RAR "stiu" mai multe decat TUV Germania.
    Nu sunt de acord cum ca masina mea e mai slaba decat o masina noua din 2008.
    La testele EuroNCAP model cu pricina prineste 4 stele pe cand multe masini noi (la pretul asta) cu pretentii deabia au reusit asta. Ma simt mult mai in siguranta si am certitudinea ca TUV Germania nu a dat indicativul D4 degeaba(referitor la noxe).O sa-mi cumpar logan cand service-urile romanesti si serviciile romanesti vor fi de incredere. Traim in Romania. Ceea ce este un lux din cate vad. Ce pretentii sa mai avem ?
  • 0 (0 voturi)    
    Ce scop are taxa de poluare? (Marţi, 28 octombrie 2008, 17:29)

    vikingu [anonim]

    Domnu' Stroe,

    Om fi noi mai batuti in cap, dar daca ii zice taxa de poluare... cum o sa se reduca respectiva poluare daca ea ar fi facuta ca sa protejeze industria auto???

    aaaaaaaa, Domnu' Stroe & importatorii ar dori o taxa de protectie a dumnealor, dar care sa se numeasca de poluare ca sa nu se supere aia de la UE.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by