Profitul net al Volkswagen Group a urcat cu 27% in trimestrul al treilea, la peste 1,2 miliarde de euro, ajutat de cresterile din tarile emergente, scrie Bloomberg. Compania si-a mentinut prognozele financiare pentru 2008, pe o piata in care nenumarati producatori si-au modificat tintele. Nemtii spun ca au mai multe modele compacte in gama si asta ii face mai putin vulnerabili la criza, iar lansarea noii generatii Golf e motiv de optimism pentru trimestrul in curs.

Profitul net al VW a crescut cu 27%, de la 947 milioane euro in al treilea trimestru din anul trecut, la 1,21 miliarde euro trimestrul trecut. Nu e de mirare ca rezultatele au depasit estimarile combinate (961 milioane euro) oferite de cinci analisti intrebati de Bloomberg. Vanzarile au urcat cu 11%, pana la 28,9 miliarde euro, in perioada iulie-septembrie. Pentru primele noua luni ale anului, profitul operational al grupului a urcat cu 15%, la 4,9 miliarde euro, iar vanzarile au crescut cu 5,5%, pana la 85,4 miliarde euro. Livrarile au avansat si ele cu 4%, spre 4,8 milioane de vehicule.

Vanzarile din Rusia, China si India au dus Volkswagen la o crestere record, in timp ce in SUA, vanzarile grupului au scazut cu 9,4% luna trecuta, pe o piata care s-a redus cu 27%. In primele noua luni, vanzarile grupului au urcat cu 68% in Rusia si cu 13% in China, iar luna trecuta VW a fost singurul din cei zece mari producatori care a raportat o crestere a vanzarilor pe continent.

Volkswagen spune ca rezultatele bune se datoresc si faptului ca are in gama de modele mai multe masini compacte decat alti producatori, dat fiind ca are in portofoliu multe marci. Grupul are o cota de 10,5% pe piata auto mondiala.

Actiunile VW au crescut cu 11% la Frankfurt, pana la 574 euro, iar de la inceputul anului valoarea actiunilor a urcat de patru ori, propulsata de intentia Porsche care isi propune sa ajunga sa detina 75% din VW, aproape dublu fata de prezent.