Opel Insignia a castigat titlul Masina Anului in Europa, Ford Fiesta a terminat pe doi, VW Golf pe trei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 17 noiembrie 2008, 15:43 Economie | Auto


Opel Insignia, la salonul auto de la Paris
Foto: Hotnews
Opel Insignia a fpst desemnata "Masina Anului 2009 in Europa", dupa voturile unui juriu format din 59 de ziaristi. Masina germana a castigat la numai un punct diferenta fata de cea de-a doua clasata, Ford Fiesta. Pe trei a terminat Volkswagen Golf. Masina castigatoare nu s-a lansat in Romania inca, iar dintre finaliste nici Alfa Romeo MiTo, noul Ford Fiesta si nici noul Renault Megane nu sunt pe piata.

Sapte publicatii coordoneaza organizarea concursului: Auto (Italia), Autocar (Marea Britanie), Autopista (Spania), Autovisie (Olanda), L'Automobile Magazine (Franta), Stern (Germania) si Vi Bilägare (Suedia).

Juriul a fost format din 59 de jurnalisti din 23 de tari. Anul trecut a castigat Ford S Max, iar acum doi ani, Renault Clio.

Iata primele sapte clasate in acest an si punctele obtinute la Car of The Year:

1. Opel Insignia                       321 puncte
2. Ford Fiesta                           320 puncte
3. Volkswagen Golf                 223 puncte
4. Citroen C5                            198 puncte
5. Alfa Romeo MiTo                 148 puncte
6. Skoda Superb                      144 puncte
7. Renault Megane                  121 puncte



















4685 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    DAR....???? (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:41)

    CIOMBE [anonim]

    Japonezele? Ce-i cu ele? CITRONEL nu o sa fie in viata vietilor lui mai bun ca o japoneza! Nu mai vorbesc de Alfa sau Renault, iar VW traieste din amintiri!
    • +1 (5 voturi)    
      Pentru tine (Luni, 17 noiembrie 2008, 17:53)

      ion [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      Mai pentru tine clar nu o sa fie mai bune, dar pentru altii cu bugete mai reduse, masinile alea s-ar putea sa fie tocmai bune. Pe de alta parte este clar ca un juriu format din europeni nu o sa-i vezi votand o masina japoneza.
      • +1 (3 voturi)    
        NUME... (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:18)

        CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui ion

        de sluga! Gandesti cu partea dorsala! Daca japonezii fac masini la fel de bune ca nemtii si cu pret mai mic, nu inseamna ca acestea sunt mai slabe! Dar tu vei fi vreun fudul care trebuie sa aiba masina nemteasca (cu problemele aferente!) dar, vorba veche: prostu' nu e prost destul daca nu e si fudul!
  • +1 (1 vot)    
    Opel..... (Luni, 17 noiembrie 2008, 18:43)

    Nicolae [anonim]

    ...........si a cerut si primit de la guvernul german 2 miliarde de euro pentru a nu inchide unitati !!!
    • 0 (0 voturi)    
      Varza (Marţi, 18 noiembrie 2008, 7:52)

      Stoewer [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Opel a cerut nu 2 ci numai 1, si nu cadou cí doar ca garantie. Si nu i-a primit inca (probabil ca nici nu-i primeste)

      In alta ordine de idei si masini japoneze au castigat titlul.
  • -1 (3 voturi)    
    Can I has cake? (Luni, 17 noiembrie 2008, 21:39)

    Lol [anonim]

    Exceptand Fiesta, in top 3 nu merita sa fie nici golful nici insignia. Dar e la moda sa premiem mediocritatea.
    • 0 (2 voturi)    
      ia zi tu coane (Marţi, 18 noiembrie 2008, 9:53)

      Arkan [utilizator] i-a raspuns lui Lol

      Si care ar fi?
  • -4 (4 voturi)    
    japoneze (Marţi, 18 noiembrie 2008, 10:05)

    sd [anonim]

    nu mai laudati japonezele..ca sint doar fiabile..in rest nici design nici performante nimic doar pt. lumea a 3-a unde masina o ai 30 ani..........
    • 0 (2 voturi)    
      te mai intrebi de ce e romania unde e... (Marţi, 18 noiembrie 2008, 11:04)

      ekek [anonim] i-a raspuns lui sd

      cu oameni care gandesc ca tine, nu avem unde fi mai bine.

      ce are designul de la mazda 3, 6 ca sa nu mai zic de rx8, daca tot vad ca lumea are bani de bmw z nu stiu cat? sunt "doar" fiabile? pai si ce, tu preferi sa platesti "frumusetea" de la opel astra (hidos, dupa parerea mea) in defavoarea fiabilitatii? no comment. tu crezi ca in vest lumea plateste frumusetea? sau fiabilitatea? tu crezi ca in vest lumea e disperata sa umble cu ultimul racnet de telefon?

      de aia "manelisti" nu se mai refera la muzica, ci la o mentalitate corcita din cultura tiganeasca, slava, musulmana cu vagi influente negative vestice.
      • -1 (1 vot)    
        japonezele (de la Ford si GM) (Marţi, 18 noiembrie 2008, 15:42)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui ekek

        Mazda de exemplu e japoneza doar cu numele.
        De fapt e FORD.
        La fel si cu Suzuki, a fost GM (pana la urma GM a vandut majoritatea actiunilor, acum au ramas cu 3%).
        Ar mai ramane Toyota (very very boring) si Honda (misto si scumpa).
        Overall nu sunt cine stie ce japonezele
        • 0 (0 voturi)    
          Can I has more cake? (Marţi, 18 noiembrie 2008, 16:31)

          Lol [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          @Arkan...in nici un caz Insignia si cu atat mai putin Golf 5 si 1/2 ala ;)
          @bogdan...Honda macar isi merita banii aia fata de un VAG tdi...iar Subaru e din multe puncte de vedere peste tot ce au scos europenii(vorbim aici de firmele de sub clasa premium gen BMW, Mercedes-Benz.si alte rachete gen Ferrari sau Porsche)
          Mazda din nou chit ca "sunt Ford"(si Ford rullz apropo:) a demonstrat ca poate sa faca lucruri mult mai frumoase decat opelurie si volkswagenurile pe care multi le rup ca niste semi-zei pe drumurile patriei.
          @sd...doar fiabile? stimabile...nu poti discuta gusturile unui om, dar in ale tale poti sa te...cand o sa arate un Passat sau un Golf, un Insignia sau un Astra mai bine decat un Civic sau un Accord, decat o Mazda 6 sau o Mazda 3...atunci o sa ajunga Antarctica la Polul nord.

          Trezirea dragi compatrioti...mitul masinii nemtesti e mort si ingropat...numai niste retrograzi si trogloditi inca mai cred in el cu tarie si se jura cu mana pe inima ca fuge de rupe. Volkswagen si Opel nu mai au tangente de mult timp cu ceea ce inseamna masina.

          Si imi mentin parerea ca e la moda sa premiem mediocritatea si sa ii subminam pe cei care nu sunt de acord cu cretinismul majoritatii. Viva la revolucion.
          • 0 (0 voturi)    
            ce prostii vb (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:05)

            ella [anonim] i-a raspuns lui Lol

            Daca Fordurile is tari...au decazut f mult, in caz ca nu ai obs. VAG e inca pe val, arunca-ti ochii pe fereastra! Deci masina nemteasca ( BMW, Mercedes, VW, Porsche , Opel ) e luata de Hyundai, Kia, si alte koskorabete..Din acte citesc tu ori ai un C'eed obosit sau un Logan :D
  • 0 (0 voturi)    
    la naiba cu japonezii (Marţi, 18 noiembrie 2008, 17:59)

    adimfx [anonim]

    Bah fanatici obositi care vedeti japoneze peste tot, ce au ma masinilea alea japoneze mai mult decat una europeana?

    hai sa vedem.

    VW are 1.4 TSI de la 122 Cp la 160 CP, precum si 2.0 TSI de 200 CP. Mai au 2.0 TDI de 170 CP.

    Fiat are 1.4 TJET de 150 CP si 1.9 multijet de 190 CP.

    Toyota si Honda ce au?

    Tot eu va spun, Toyota are 2.0 diesel de 126 CP si 2,2 diesel de 150 CP. De moatoarele pe benzina nici nu mai zic.... n-au niciun TURBO.

    Honda la fel... 2.2 diesel de 150 CP iar la benzina au 2.0 de 150 CP si un 2,4 de 200 de cai - niciunul TURBO.

    Pe scurt, motoare foarte mari la japoneze, cu performante slabe si care atrag taxe enorme.

    Ok, ca europenii au si motoare mai depasite, asta e altceva, dar au si bijuterii tehnice la care japonezii nu viseaza.

    Vrea o compacta japoneza cu motor mic cu puternic, pana in 20.000 de euro. Ce cumpar?

    Civic? Auris? Nu, Golf 1.4 TSI 160 CP, Astra 1.6 turbo de 180 CP.... Germanele rulzz.

    Si inca ceva... nu stiu cine v-a implantat in cap ideea ca daca sustii la modul fanatic japonezele e cool si daca manifesti aceeasi fata de o masina germana / europeana esti un cocalar, manelist, fraier...
    • 0 (0 voturi)    
      You can't has cake:) (Marţi, 18 noiembrie 2008, 20:26)

      Lol [anonim] i-a raspuns lui adimfx

      Stimabile si onorabile, se pare ca aveti TDI tatuat pe neuronu singuratic da' nervos.

      1.Se pare ca nu sunteti capabil sa faceti diferenta intre motoare supraalimentate si aspirate. Nici o problema. Fara dumneavoastra nu ne-am mai da restul seama ca suntem destepti. 1.4 TSI de la Expensivewagen e supraalimentat. Dai cu google maestre afla ce inseamna asta. 1.4 de la VAG are 80 de cai, iar din turbina(mai ales din turbina+plus compresor) nu e mare smecherie sa scoti atatia cai. Da' de 1.4 de 109 cai aspirat de la Kia ce parere ai? E tras de par, exagerat, chinezarie(vezi ca sunt coreeni apropo)etc.

      2. In materie de motoare aspirate Honda va da lectii si iti zic doar atat S2000...restul google rullz:)) si care nu stie cu ce se mananca S2000 e rugat sa se abtina.

      3.Japoneza compacta? Dai tata cu Civic...Golf si Astra de care zici tu nu gasesti decat in visele tale umede cu 20.000 noi. Golful pleaca de la 16.100(19.159 cu tva)in cea mai de baza echipare la motorul ala, iar astra aproape 20.000 din nou la echipare de baza atat GTC cat si in 5 usi...deci Alice...come back from Wonderland. Pefromante din nou din parit, Astra cu 1.6 supraalimentat de 180 de cai nu reuseste nici macar pe imbecilul criteriu de 0-100 sa ia civicu decat cu 0,7 secunde...si civic are motor de 1.8 aspirat 140 de cai.Banuiesc ca daca aduc si cuplul in discutie deja o dam in SF nu? Iar ca dotari, design etc. Civic nu are rival decat nava lui Han Solo, Enterprise etc.

      Si da amice...esti...needucat...ca sa zic asa...pentru ca nu poti accepta ca lucrurile se schimba.
      • 0 (0 voturi)    
        dude, where is your brain? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 10:06)

        adimfx [anonim] i-a raspuns lui Lol

        1. Japonezele de la noi din Ro si EU NU au motoare turbo pe benzina in oferta. Grupul VAG si alti europeni (sa nu zic de BMW care mai are in oferta un singur motor nonTURBO, restul sunt TURBO, fie benzina, fie diesel. Daca nu e mare jmecherie sa scoti atatia cai din motoare mici si ECONOMICE de ce nu o fac si japonezii?

        Kia este coreeana, nu japoneza si da, Kia este singura masina care merita cumparata in locul unui Golf sau Astra chele. Daca am 20.000 de euro ce-mi ofera Kia? Are vre-un motor mai rasarit? Sau propui sa cumpara 1.4 de 109 CP?

        2. Eu vorbesc de masini obisnuite pe care si le cumpara omul de rand, nu de automobile gen S2000 care se vand 7 pe an (atatea s-au vandut anul trecut apropos). Ok. E o bijuterie tehnica, dar e cabrio si e singura japoneza de acest fel prezenta la noi. Nu-mi spune de Nissan 350Z care are motor de 3,5 litri si 400 de cai... alea se vand si mai putine.

        3. Honda Civic 5 usi 1,8 benzina aspirat costa 18.302 euro si face suta in 8,9 secunde.
        Golf 6 5 usi 1.4 TSI (benzina turbo) costa 19.943 euro cu TVA inclusa, in varianta a doua de echipare (comfortline) care are mai multe dotari decat acea versiune de Civic de mai sus. Deci sub 20.000 euro DDP. In plus, am si variante mai ieftine la Golf, la Civic nu. Apropos, Golful de 1.4 TSI 160 CP face suta in 8 secunde.

        0,7 secunde insemna enorm in lumea auto

        Cuplu spuneai?

        Golf 1.4 TSI 160 CP are 240 Nm la 2.000 de rotatii pe minut
        Civic 1.8 de 140 CP are 174 Nm la 4.300 de rotatii pe minut!!!

        La dotari Golf sta mai bine, designul e o chestie de gust asa ca nu o aduce ca argument!

        Din pacate ultima ta remarca ti se potriveste tie mai bine decat mie. Lucrurile se schimba, da!!, si japonezii intarzie sa o faca. Sa treaca o data la turbo benzina, apoi la hibride mai performante si apoi la electrice.

        In fine, cumpara-ti tu ce vrei, eu o sa fac la fel. Dar de principiu nu dau doi bani pe oameni ca tine care sustin o idee pana la fanatism si nici nu aduc argumente....
        • 0 (0 voturi)    
          No cake? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:54)

          Lol [anonim] i-a raspuns lui adimfx

          Stimabile si onorabile, nu ai inteles ideea exprimata de mine, la fel cum nu ai inteles nici faptul ca eu nu apar masinile japoneze cat combat ideea ca exista masini germane si atat.
          Banuiesc ca ai fi surprins daca ai afla ca din punctul meu de vede BMW si Porsche sunt uber alles.
          Banuiesc ca o sa ti se para socant ca apreciez motoarele TSI apartinand VAG, si ca noul Scirroco mi se pare o masina foarte frumoasa(de altfel, alaturi de Passat CC, e singura chestie care mai seamana a masina).
          Banuiesc ca ai fi foarte socat daca as incepe sa critic ce e de criticat si la japonezi...dar asta nu e locul potrivit pentru asa ceva.
          Tin sa mai fac cateva mentiuni:
          1.Esti FOARTE prost documentat si iti spun asta fara nici cea mai mica intentie de a insulta. BMW inca are foarte multe motoare asiprate. Seria 5,6, depila ofera numai motoare aspirate. Seria 3 inafara de 335 si de 325(posibil sa ma insel aici, nu bag mana in foc)are numai motoare aspirate. La fel ca si toata gama M. Doar noul Seria 7 ofera numai motoare turbo.

          2.Referitor la Kia...parerea mea e ca doar "snobismul" de natura cocalareasca ii impiedica pe multi sa observe ca nu a venit cee'd sa schimbe lumea sau sa le ia mancarea de pe masa, dar teama de faptul ca exista ceva ce poate concura intr-o anumita raza de preturi cu prea laudatele lor masini germane invinge ratiunea.
          3.Nu ai inteles deloc ce am vrut sa zic referitor la cele 0,7 secunde si diferenta de cuplu. Ma indoiesc ca esti un sofer profesionist de curse care sa poata sa scoata tot ce poate din masina aia. Si cred cu tarie acest lucru deoarece aparent esti speriat de acele 4300 de ture unde atinge Civic cuplul.
          Si referitor la ultima ta remarca,sa stii ca sentimentul e reciproc. Nu am zis nimanui ce sa cumpere, si "fanatismul" meu te impiedica sa iti vezi propriul fanatism. Ma rog, mi-ai demonstrat ca nu poti purta o discutie argumentata deoarece nu reusesti sa intelegi nici macar idei simple si nu detii o aparenta cunoastere de baza a anumitor concepte
      • 0 (0 voturi)    
        iar aberezi (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:10)

        ella [anonim] i-a raspuns lui Lol

        Nu costa atat nici golful nici astra entry level...amandoua is pe la 15k cu tot cu tva...mai informeaza-te! Iar una mai sportiva e pe al 20k
        • 0 (0 voturi)    
          :P (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 21:55)

          Lol [anonim] i-a raspuns lui ella

          Vezi ca n-ai inteles, vorbim aici de motorizarile de 160 si 180 de cai pentru Golf respectiv Astra...desi daca tu le cumperi cu 15.000 pe amandoua anunta-ma sa iti dau o adresa de mail sa-mi zici si mie unde ai gasit ca ma duc sa-mi iau 2. Din fiecare.
  • 0 (0 voturi)    
    Opelul si Japonezii (Marţi, 18 noiembrie 2008, 18:11)

    dani [anonim]

    Vad ca sunt multi care-si dau cu parerea de OPEL, si cat de tari sunt masinile japoneze. E clar ca Toyota taie tot, dar nici Opelul nu e de lepadat. Nu poti sa-l compari cu un BMW sau Audi, dar este o masina cu tinuta de drum super buna, stabila, si eleganta. Plus ca Vectra C (chiar aia din 2003) nu se compara cu Ford (nici macar Mondeo) la cum arata si cum merge. Insignia .... nu-ti trebuie mai mult pentru super soselele noastre. Cat despre japoneze,...motorul ECOTEC de pe vechea VectraC a fost conceput si facut de Japonezi....,...asa ca.....:P
    • 0 (0 voturi)    
      mai copii (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:14)

      ella [anonim] i-a raspuns lui dani

      tie audi ti se pare mai bun ca si bmw ??? Compara seria 3 cu A3, seria 5 ,6 cu A4, A5, A6...Seria 7 cu A8...Nu mai vorbim de M3, M5, M6...
      E total alta clasa...BMW-uri sunt sport , Audi e confort si cam atat!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version