Dacia nu intentioneaza sa ceara ajutoare de stat si recomanda autoritatilor sa caute solutii pentru descurajarea importurilor de masini vechi
"E greu de evaluat in cifre ce efect va avea masura de suspendare a taxei auto, dar e clar ca multi clienti vor fi incurajati sa-si ia vehicule noi. Este o masura pozitiva combinata si cu anuntul ca in programul REMAT (Rabla n. r.) vor fi la anul 60.000 de vehicule noi, iar programul va incepe la inceput de an. Daca veti cumula suspendarea taxei cu programul REMAT veti vedea ca avem avantaje importante pentru client", crede seful Automobile Dacia.
Intrebat daca Dacia va solicita ajutorul statului, asa cum au facut si alti constructori auto europeni, Fourmont a spus ca producatorul nu ia pentru moment in calcul asa ceva. "Astazi e un subiect care nu e de actualitate pentru noi. Doar in cazul unei prabusiri a pietei auto din Romania ne-am putea pune si noi aceasta problema. Prabusirea pietei auto ar putea fi provocata doar de invazia vehiculelor vechi importate. Decat sa vedem cum ar putea statul roman sa ajute Dacia, preferam ca Romania sa adopte o serie de masuri care sa incurajeze achizitionarea de vehicule noi si sa descurajeze vanzarea de vehicule de ocazie vechi, nesigure", subliniaza Fourmont.
In octombrie, spune el, s-au importat 36.000 de vehicule second-hand, dintre care 27.000 au fost mai vechi de zece ani, mai multe decat cele noi vandute in aceeasi luna. "Anul trecut piata de vehicule noi a fost cam de 330.000 de unitati, daca nu se intampla nimic si masurile gandite sa favorizeze masinile noi nu sunt luate, ne putem imagina ca piata va cadea la circa 250.000 de vehicule, adica sa revina la nivelul din 2005", spune directorul general Dacia.
Seful Dacia spune ca e mai important ca Romania sa ia masuri pentru favorizarea pietei de vehicule noi, in fata celei a vehiculelor de ocazie. Producatorul cere si intensificarea controalelor tehnice ale vehiculelor importate si intensificarea controalelor pe care Garda Financiara le face asupra importurilor "salbatice" de masini vechi.
"Masura luata (suspendarea taxei n. r.) este buna, dar provizorie, insa trebuie privita ca o problema globala. Textul actual nu incurajeaza masinile noi pentru ca la un Logan nou taxa e mai mare decat la un vehicul mai vechi de 10 ani. (...) Guvernul roman si Parlamentul au timp sa regandeasca textul si sa ia masuri care sa descurajeze importul de masini vechi", spune Fourmont.

1.205 de doze de vaccin antiCOVID-19 pierdute, cele mai multe în Cluj / Între motive: spargerea flacoanelor sau temperatura inadecvată
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Auzi ???!!!!!
Cauta-ne in Franta.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?isSearchRequest=true&minPrice=&maxPrice=10001&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&maxFirstRegistrationDate=&minMileage=&maxMileage=100000&ambitCountry=&zipcode=&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de
Marea majoritate sunt clasa A care nu cred ca sunt din aceeasi clasa cu Loganul (nu sariti, cand spun ca nu sunt din aceeasi clasa ma refer la marime nu calitate a produsului nou).
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=voimvbjzxghr
nu au bani? faliment!
masurarea sa se faca la RAR!
Ca sa nu ne invadeze rablele care acum mai merg 2 3 sau 4 ani si pe urma stau cu rotile desumflate si ocupa locurile de parcare aiurea .....
Rog pe dl primar PIEDONE sa faca curetenie de rable in sectorul 4!
asta ma intereseaza banuiesc ca mai sunt si alte sectoare ..pt ca bucurestiul e plin de ele!
Ma puneti pe mine, care sint prea sarac sa-mi iau Logan cu 10.000 de euro si de banii astia mai bine imi iau o masina adevarata, sa-l sprijin pe ala care vrea sa-si ia Logan??
Degeaba iei o masina de 3K euro, ca atatia bani face, chiar daca la vremea ei era o minunatie, acum e totusi veche.
Dar una peste alta o piata libera ar trebui sa fie libera, nu sa dicteze Renault/Dacia, etc.
Ce vina am eu ca s-au supraestimat cifrele de vanzare si acum a venit si criza si nu le mai ies socotelile.
Nu trebuie sa isi ia fiecare o masina.
Daca nu iti permiti, nu iti iei. Taxe mari sa nu se aduca tot felul de jafuri si sa fie tot romanul proprietar de BMW de pe vremea bunicii. Orice second E4 e bine venit. Orice altceva nu. Pentru desteptul care isi ia Mercedes cu 10 mii. Fraiere, ala era 30 mii . Daca face Dacia de 30 mii nou la calitatea Mercedesului, iti iei Dacia.
hai sa curatam soselele patriei de jafurile noastre non-euro, si dupa aia sa interzicem importuri de euro 3.
as dori sa va aduc la cunostinta faptul ca inmatricularea in Romania a unui autoturism care a fost ultuima data inmatriculat intr-un stat UE, NU SE NUMESTE IMPORT!!!
Avem o piata unica, asa incat marfurile pot circula LIBER in cadrul Uniunii Europene!
Nu poti institui taxe prohibitive asa incat masinile produse la Pitesti sa nu poata fi "importate" in Suceava, Neamt, Constanta, Buzau, Cluj, etc.
Intelegi matale dle Fourmont? In cadrul pietei unice, nu exista granite pentru circulatia marfurilor.
Iar dumneata dle tariceanu, sa intelegi ca noi romanii nu ne permitem o masina noua de calitate, iar dacia este de fff proasta calitate pentru pretul acesteia.
De aceea preferam sa cumparam o masina de calitate, care la 4-5 ani rulati pe drumuri de calitate (in vestul Europei) este excelenta.
Eliminarea taxei de 300 euro pe dacia logan NU modifica decizia cumparatorului de a achizitiona Loganul.
Problema este in sectorul de creditare, dle tariceanu, adica potentialii clienti ai loganurilor nu au acce la finantare pentru achizitia masinilor!!!
Dar dumneata te pricepi la toate, asa ca nu imi imaginez ca nu stiti acest aspect.
In ipocrizia dumneavoastra, va folositi de "criza financiara" pentru a justifica blamata taxa!
Ati verificat situatiile financiare ale Dacia? Exista o diminuare a profitului in asemenea masura incat sa justifice concedierea angajatilor?
Cat la suta din vanzari sunt in Romania? 30%? Diminuarea vanzarilor dacia sta la export, acolo unde nu poteti face nimic dle tariceanu.
Eliminarea taxei este un mare fas...
Dar atita timp cit ceri 10K/bucata pe o masina Low-Cost si mai ai si o criza financiara in spate, nu cred ca vei avea succes prea mare pe piata. ...
Daca si la noi ar exista un astfel de impozit atunci sa vezi ca nu ar mai fii toate vechiturile pe strada..
Toata lumea spune sa luam exemple de la altii. Hai sa il luam pe asta de la nemti (ca prea ii lauda toata lumea) si sa vedem atunci ce ar mai comenta toti astia care sunt impotriva marii taxei de prima inmatriculare la masinile noi...