Dacia nu are in prezent nici cea mai mica intentie de a cere ajutoare de stat si adauga ca numai o prabusire a pietei auto romanesti i-ar face sa-si puna aceasta problema, a declarat Francois Fourmont, directorul general Dacia. Suspendarea pentru un an a taxei de mediu la masinile noi este o masura pozitiva, insa guvernul trebuie sa gaseasca solutii pentru incurajarea vanzarilor de masini noi si dupa ce perioada de suspendare va lua sfarsit, a mai spus Fourmont la un eveniment organizat de Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania (UZEAR).

"E greu de evaluat in cifre ce efect va avea masura de suspendare a taxei auto, dar e clar ca multi clienti vor fi incurajati sa-si ia vehicule noi. Este o masura pozitiva combinata si cu anuntul ca in programul REMAT (Rabla n. r.) vor fi la anul 60.000 de vehicule noi, iar programul va incepe la inceput de an. Daca veti cumula suspendarea taxei cu programul REMAT veti vedea ca avem avantaje importante pentru client", crede seful Automobile Dacia.

Intrebat daca Dacia va solicita ajutorul statului, asa cum au facut si alti constructori auto europeni, Fourmont a spus ca producatorul nu ia pentru moment in calcul asa ceva. "Astazi e un subiect care nu e de actualitate pentru noi. Doar in cazul unei prabusiri a pietei auto din Romania ne-am putea pune si noi aceasta problema. Prabusirea pietei auto ar putea fi provocata doar de invazia vehiculelor vechi importate. Decat sa vedem cum ar putea statul roman sa ajute Dacia, preferam ca Romania sa adopte o serie de masuri care sa incurajeze achizitionarea de vehicule noi si sa descurajeze vanzarea de vehicule de ocazie vechi, nesigure", subliniaza Fourmont.

In octombrie, spune el, s-au importat 36.000 de vehicule second-hand, dintre care 27.000 au fost mai vechi de zece ani, mai multe decat cele noi vandute in aceeasi luna. "Anul trecut piata de vehicule noi a fost cam de 330.000 de unitati, daca nu se intampla nimic si masurile gandite sa favorizeze masinile noi nu sunt luate, ne putem imagina ca piata va cadea la circa 250.000 de vehicule, adica sa revina la nivelul din 2005", spune directorul general Dacia.

Seful Dacia spune ca e mai important ca Romania sa ia masuri pentru favorizarea pietei de vehicule noi, in fata celei a vehiculelor de ocazie. Producatorul cere si intensificarea controalelor tehnice ale vehiculelor importate si intensificarea controalelor pe care Garda Financiara le face asupra importurilor "salbatice" de masini vechi.

"Masura luata (suspendarea taxei n. r.) este buna, dar provizorie, insa trebuie privita ca o problema globala. Textul actual nu incurajeaza masinile noi pentru ca la un Logan nou taxa e mai mare decat la un vehicul mai vechi de 10 ani. (...) Guvernul roman si Parlamentul au timp sa regandeasca textul si sa ia masuri care sa descurajeze importul de masini vechi", spune Fourmont.