Noua generatie a Logan, care va inlocui actualul model, va fi aleasa la inceputul anului viitor de catre conducerea grupului Renault, din doua variante posibile, urmand ca masina sa apara pe piata in 2010, cel mai devreme, sau in 2012, cel mai tarziu, potrivit directorului RTR, Philippe Prevel.

"Urmeaza sa fie luata o decizie despre inlocuirea Logan in cateva saptamani, cel mult in cateva luni", a declarat Philippe Prevel, directorul Renault Technologie Roumanie (RTR), centrul de inginerie regionala al Renault.

El a precizat ca producatorii auto inlocuiesc modelele la 6-8 ani si ca este cazul ca Logan sa fie schimbat.

"Toti producatorii auto inlocuiesc modelele la sase ani sau la opt ani cel tarziu. La fel se va intampla si cu Logan. A venit vremea cand trebuie sa ne gandim la un succesor. (...) In functie de complexitatea proiectului, de la decizia de inlocuire a unui model si pana la lansarea pe piata a succesorului poate trece o perioada de la unu la trei ani, in functie de complexitatea proiectului. In cazul Logan, intre 2010 si 2012 vom avea pe strazi noua generatie", a spus Prevel.

Modelul Logan a fost lansat pe piata in toamna anului 2004, iar de atunci a suferit doua schimbari de ordin estetic. Prima, in 2006, a vizat stopurile din spate si capacul portbagajului, iar la cea de-a doua, din 2008, partea frontala si cea posterioara au fost modificate mai mult, aducand modelul la noua identitate de marca a Dacia, inaugurata o data cu prezentarea Sandero, in martie 2008.

Potrivit oficialului RTR, noua generatie Logan va pastra si va evidentia trasaturile actualului model, si anume spatiul, fiabilitatea si raportul pret-prestatii.

"Toate aceste aspecte vor fi protejate si ne vom asigura ca se ridica cel putin la acelasi nivel cu ale actualului model. Pe de alta parte, a trebuit sa imbunatatim aspectul si sa facem masina atragatoare si pentru alte categorii de clienti. (...) Cand te uiti la masinile de succes, ele nu se remarca printr-un design deosebit, sunt standard. Asta pentru ca sunt modele de volum si trebuie sa placa mai multor oameni. Aceasta abordare nu este rea, dar mai avem si varianta unui design mai selectiv", a explicat Prevel.

Directorul RTR a precizat ca, din punct de vedere procedural, la inlocuirea unui model se pleaca de la 5-10 idei, urmand ca doua variante - sau, in cazuri exceptionale, trei versiuni - sa fie prezentate conducerii sub forma de filme tridimensionale (3D) si machete la scara naturala. Conducerea decide in cele din urma modelul care va intra in fabricatie, iar din acel moment incep cercetarile de inginerie.

Philippe Prevel a afirmat ca recesiunea globala nu afecteaza negativ proiectele de vehicule dezvoltate in programul Logan.

"Proiectele din programul Logan sunt afectate de criza in sensul ca sunt din ce in ce mai cerute. (...) Cred ca situatia globala din acest moment va conduce spre masini a caror productie nu este costisitoare si care nu utilizeaza prea mult carburant. Masinile hibride reprezinta o provocare pentru ingineri, dar nu si pentru clienti, deoarece pretul de achizitie pe unitate ramane mare. Avem solutii simple pentru viitor. Cu tehnologia actuala si cu motoare imbunatatite putem sa reducem emisiile de dioxid de carbon aproape de pragul de 100 de grame pe kilometru, fara ca pretul masinii sa creasca prea mult", a precizat directorul RTR.

RTR dezvolta proiecte de vehicule si de mecanica, fabricate in uzinele din zona Euromed (Europa Orientala, Rusia, Magreb, Turcia) sau destinate pietelor din aceasta regiune.

Directorul de Design Industrial al Renault, Patrick le Quement, declara in primavara acestui an, ca familia de modele dezvoltate pe platforma Logan ar putea include o masina de familie si un sedan, mai mari decat actualele modele, insa nu a precizat cand vor fi lansate acestea.

Sursa: Mediafax