Criza nu a iertat nici India, piata auto din tara cu peste un miliard de locuitori a inregistrat in noiembrie cea mai dura cadere lunara din ultimii opt ani si jucatorii iau masuri. Se reduce productia, se micsoreaza investitiile viitoare, sunt solicitate ajutoare de stat pentru producatori si furnizorii lor, noteaza Financial Times. Si modelul Logan produs in India de Renault si Mahindra a avut scaderi spectaculoase de vanzari in noiembrie.

Vanzarile de autoturisme au scazut luna trecuta cu 19%, pana la 83.000 de unitati, iar cele de camioane cu 50%, spre 20.000 de unitati. "Piata e intr-o situatie extrem de rea acum, fie ca e vorba de India sau la nivel global, si multi nu se asteapta sa-si revina mai repede de 12 - 18 luni", crede Abdul Majeed, analist pentru sectorul auto la PwC.

In ultimii doi ani, o serie de constructori auto importanti au incheiat parteneriate cu constructori locali indieni, iar acum se vad nevoiti sa reduca productia si sa modifice planurile de investitii. Spre exemplu, Renault si Nissan vor incepe productia la o noua fabrica in prima parte din 2010, insa cu un singur schimb, nu cu doua cum prevazusera. Iar Nissan va amana cu sase luni debutul productiei de vechicule comerciale grele cu Ashok Leyland, spre finalul lui 2011.

Dar cresterea economica a tarii nu va mai fi viguroasa ca in trecut, iar guvernul s-a vazut nevoit sa dea un pachet de stimulente fiscale cu reduceri de taxe pentru a incuraja vanzarea de masini noi. Tata Motors a anuntat miercuri ca va reduce preturile medii ale masinilor sale cu aproape 500 de dolari, ca efect al diminuarii taxelor.

Luna trecuta, vanzarile producatorului Mahindra & Mahindra au scazut cu 41%. Compania produce si sedanul Logan impreuna cu Renault, iar vanzarile modelului au scazut enorm, de la 1.500 de unitati in noiembrie 2007, la 300, luna trecuta.