Cei trei mari producatori auto americani sunt dezamagiti si ingrijorati, dupa ce Senatul nu a aprobat planul de salvare ce cuprindea ajutoare de 14 miliarde dolari. GM e in pericol sa nu-si mai poata plati furnizorii si ar putea cere administratiei Bush sa o ajute suplimentand fondurile destinate sectorului bancar. O alta solutie ar putea fi sa ceara ajutor de la Rezerva Federala, noteaza CNN.

General Motors este in cea mai grava situatie si spune ca e dezamagita de respingerea planului de salvare. Compania spune ca va evalua optiunile pe care le are pentru a reusi sa treaca de situatia grava din prezent. Compania vrea cu orice pret sa evite intrarea in faliment, dar marele pericol este ca la inceputul lunii urmatoare nu va mai avea bani sa-si plateasca furnizorii.

GM trebuie sa faca plati masive catre componentieri si e foarte posibil sa nu mai aiba lichiditati pentru a-si onora obligatiile. Si Chrysler s-a aratat dezamagita de decizia Senatului, mai ales ca declarase recent ca fara macar trei miliarde de dolari se va prabusi la inceputul anului viitor si va fi extrem de curand in imposibilitatea de a-si plati furnizorii, la fel ca si GM.

Ford e cea mai bine plasata din cele trei companii, nu are nevoie imediata de ajutor, insa avertizase ca un faliment al GM i-ar trage si pe ei in jos.

Proiectul de lege privind planul de salvare a industriei auto a trecut de Camera Reprezentantilor, insa in Senat s-a impotmolit, avand nevoie de 60 de voturi pentru. A obtinut doar 52 pentru si 35 contra, iar opozitia republicanilor a blocat initiativa.

"Proiectul de lege era cea mai buna metoda de a evita un faliment scapat de sub control", au declarat reprezentantii administratiei Bush care va trebui sa gaseasca o alta cale de a directiona fonduri catre producatorii auto aflati intr-o stare deplorabila.

Si nemtii tanjesc la banii americanilor

E clar ca producatorii americani nu vor obtine prea usor ajutoarele cerute, insa, joi a venit o solicitare interesanta din partea sefului federatiei producatorilor germani de automobile (VDA). Si germanii care fac masini in SUA, Daimler si BMW, ar trebui sa primeasca ajutor pentru ca altfel, producatorii americani ar avea avantaje care afecteaza concurenta, a declarat Matthias Wissmann, sef al VDA, citat de Berliner Zeitung.