Nori negri pe cerul Detroit-ului european - Producatorii auto din Europa Centrala intrerup lucrul, fac concedieri, taie schimburi
In 2007, tarile Europei Centrale au produs 2,8 milioane de automobile, adica 14% din productia UE si dublu fata de cat produceau aceste tari acum opt ani.
Totusi, fiindca majoritatea masinilor merg la export in Occident si in Rusia, tarile central europene se vad nevoite sa taie din productie pentru a nu acumula stocuri. La noi, Dacia a intrerupt de patru ori productia in ultimele luni, si o va relua saptamana viitoare. Daca vanzarile nu-si revin pana in primavara, e posibil ca 3.000 de muncitori sa ramana fara locuri de munca.
In Ungaria, Audi a oprit productia timp de o luna la uzina din Gyor, a concediat 150 de oameni si e de asteptat sa mai urmeze si altii. Tot in tara vecina, Suzuki a anuntat ca va concedia 1.200 dintre cei 5.500 de muncitori si a redus drastic tintele de productie, astfel ca va construi 210.000 de masini anul acesta, fata de 282.000 anul trecut.
Nici Cehia nu sta prea bine, iar efectele crizei vor lovi puternic industria producatoare de componente auto, unde este de asteptat ca 13.000 de oameni sa-si piarda locurile de munca pana la jumatatea anului.
Slovacia, tara care are cea mai mare productie de automobile raportata la numarul de locuitori (106 masini la 1.000 de locuitori), e cea mai afectata de criza mai ales ca pe teritoriul sau sunt facute SUV-uri scumpe cum ar fi Audi Q7, Porsche Cayenne si Volkswagen Touareg.
La aceste masini cererea a scazut drastic in ultimele luni cand lumea a inceput sa se concentreze pe masinile mai mici cu consum mai redus. In Slovacia, Peugeot produce modele mai economice si nu e atat de afectata precum ceilalti producatori. Datorita fortei de munca mai ieftine din regiune, Peugeot a preferat sa reduca productia in fabricile din Occident si sa lase neschimbat planul din Slovacia, insa daca piata isi va continua scaderea nimic nu mai e sigur.
Nici Polonia nu sta pe roze. General Motors produce de luna aceasta in numai doua schimburi, fata de trei, la fabrica din Gliwice al carui principal produs este MPV-ul Opel Zafira ale carui vanzari au scazut in ultima vreme cu 30%. Totusi, GM va muta productia Opel Astra din Antwerp la Gliwice, unde cheltuielile cu forta de munca sunt cam de trei ori mai mici. Ingrijorarea celor din Polonia tine de masurile protectioniste pe care statele occidentale le adopta, facand astfel mai greu procesul prin care un constructor auto isi va putea muta productia spre Est.

Guvernul ia în calcul „un statut special” pentru restaurante: Dacă își vor vaccina tot personalul să nu mai fie legați de rata de incidență
Din primăvară până-n toamnă, pandemia a dus la creșterea de 4 ori a românilor descurajați în a-și găsi un job
Trei scenarii pe termen scurt ale mediului de afaceri. De ce nu vor scădea prețurile la imobiliare și la cât ar putea ajunge euro
VIDEO Criza din Coaliție, săptămâna a doua. Prima ședință a Coaliției după demiterea lui Voiculescu, fără o nominalizare pentru Ministerul Sănătății. Kelemen, întrebat dacă e necesară intervenția președintelui: Nu e nevoie
Cercetătorii au descoperit cele mai precise informații de până acum privind emisiile radio rapide
INTERVIU Cum vede educația o elevă româncă admisă la Oxford. Mara Pîndaru: Trebuie introdusă mai mult tehnologia în procesul de învățare / Care este principala problema a sistemului de învățământ din România
Beautiful friend
This is the end
My only friend, the end
Of our elaborate plans, the end
Of everything that stands, the end
No safety or surprise, the end
I'll never look into your eyes...again
Taves bahtalo bicla !!!
Poate se mai gandeste sa reduca din pretentiile de castig la fiecare masina si o sa faca un pret mai pentru buzunarele noastre,asa cum a promis dealtfel la inceput ....5000 parca ziceau ..!??.