Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, se intalneste, miercuri, cu reprezentantii Guvernului roman pentru consultari, cu o zi inainte ca autoritatile sa anunte decizia pe care au luat-o in cazul modificarii controversatei masuri de triplare a taxei auto pentru masinile second-hand din import, anuntata in decembrie 2008 de guvernul Tariceanu.

Intr-un interviu la RFI Romania, Fourmont a explicat ca nu este de acord cu afirmatia Comisiei Europene ca taxa incalca legislatia UE, Comisia aplicand standarde duble in acest caz: pe de o parte Comisia spune ca trebuie protejat mediul si favorizeaza introducerea primei de casare pentru masinile vechi existente in circulatie si, pe de alta parte, in numele concurente, considera ca trebuie sa transporte masinile vechi din Franta si Germania in Romania.

"Guvernul roman trebuie sa discute cu Comisia Europeana, care nu poate juca la doua capete", a explicat directorul general al Dacia.

Directorul companiei a declarat ca asteapta doua masuri din partea actualului guvern: aplicarea programului rabla cat mai rapid posibil, cu prima de casare de 4.000 de lei, si, adoptarea unor masuri la cumpararea de masini noi cu dobanzi mai putin descurajante.

Francois Fourmont a afirmat ca nu este cazul sa fie modificata masura triplarii taxei auto pentru masinile care polueaza si care au invadat piata auto in ultimele luni.

El a adaugat ca in contextul crizei actuale, constructia de masini este unul dintre factorii principali ai relansarii economice si ca ceea ce este valabil in Franta si Germania trebuie sa fie valabil si in Romania.

Francois Fourmont a mai adaugat ca, Dacia va incerca sa reziste crizei auto in ianuarie, februarie si martie prin intreruperi temporare ale productiei, dar, daca persista criza actuala se va trece la disponibilizarea unei ture intregi: 3.000- 4.000 de oameni, insa cifra va fi mult mai mare la nivelul furnizorilor ceea ce va duce la aproape 15.000 de disponibilizati in toata regiunea Arges.