UPDATE Guvernul nu a luat nicio decizie legata de renuntarea la triplarea taxei auto
"Voi propune Guvernului suspendarea aplicarii ordonantei din decembrie si, in acelasi timp, demararea procedurilor de elaborare a unei legi care sa treaca prin Parlament si care sa tina cont de normele europene de taxare, si care sa respecte principiul european 'poluatorul plateste'", a declarat, joi, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi.
Intrebat cum vor fi taxate importurile de masini in perioada in care ordonanta din decembrie privind triplarea taxei auto va fi suspendata si pana la aparitia noii legi, Nemirschi a raspuns ca va opera varianta stabilita de Guvern in iulie 2008.
Ministrul Mediului a prezentat, in sedinta de Guvern, un memorandum continand variantele posibile de reglementare in privinta taxei auto, variante rezultate in urma discutiilor avute in cadrul comisiei interministeriale.
"Voi merge in Guvern cu aceste variante si imi voi sustine si propriul punct de vedere asupra unuia dintre ele. Va rog sa nu imi cereti sa va spun care este acesta. Deciziile de acest gen se iau si se comunica in Guvern", a afirmat Nemirschi inainte de sedinta, refuzand sa dea orice detalii despre numarul sau continutul variantelor de lucru.
Nemirschi a mai anuntat ca a avut deja discutii cu reprezentantii producatorilor autohtoni de masini - Dacia si Ford - si cu cei ai Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA).

INTERVIU Pentru noi, roboții sunt soluții la probleme. Am învățat cum să primim un refuz și cum să câștigăm încrederea celor care investesc în noi / Doi elevi, despre pasiunea lor
Vaccinarea nu este suficientă. Economist român care locuiește la Londra, despre “lecția britanică”
Mult așteptatul declin al pandemiei în țările europene s-a declanșat. Locul României
Cum și-a petrecut Vlad Voiculescu ziua demiterii din funcția de ministru al Sănătății
Ziua demiterii lui Vlad Voiculescu. Ce le-a explicat Barna colegilor despre discuția cu premierul
Landerul InSight al NASA luptă pentru supraviețuire și va intra în hibernare de urgență
News-flash:
- UE le da peste bot nu din cauza valorii taxei (fiecare tara e libera sa dicteze sistemul propriu de taxare si impozitare) ci din cauza discriminarii aparute in noua lege care spune ca masinile EUR4 ar fi scutite de taxa
- taxa se aplica si la Renault si la Citroen deci nu au fost/sunt ei foarte avantajati de taxa.
- aparitia noii reguli cu triplarea a aparut datorita celor peste 200.000 masini care urmau a fi inmatriculate
- "favorizarea" masinilor vechi este oarecum normala daca pleci de la ideea ca viata unei masini e in jur de 15 ani. guvernantii nostri au considerat ca o masina se duce la casat dupa aceasta perioada. deci una de 12 ani polueaza 3 ani pana o casezi, una de 3 ani polueaza 12 ani pana o casezi. din pacate, guvernantii nostri nu au iesit prin orase sa vada ca la romani, durata de viata a unei masini e de 30 de ani de fapt...
Concluzie1: cele 200.000 de masini vor putea fi inmatriculate, traficul si poluarea vor creste exponential.
Concluzie2: dupa ce toata lumea isi va plati taxa micsorata, se va introduce o noua taxa anuala, de data aceasta aplicabila tuturor masinilor care va fi in jur de 100 EUR pe an si va creste in functie de cat polueaza fiecare masina in parte.
Dar acest avans pentru miile de masini care se distrug in accidente si nu se mai repara (implicit nu vor mai polua) iti pare corecta?
De ce avans si nu anual? Si asta in conditiile in care cei care au platit in avans sa aiba "deduceri", ca altfel se ajung la procese interminabile si tot noi platim "inspiratia" politicienilor.
Taxa nu se aplica la Renault si la Citroen noi, deci nu esti prea bine informat. Si UE sesizeaza faptul ca discriminarea apare intre aceleasi genuri de masini (inmatriculate in Romania sau UE din care facem intamplator si noi parte)...mai explicit daca as achizitiona un auto din Germania inmatriculat de 3 luni (la care pretul poate a scazut cu cateva procente si asta imi convine) nu vad de ce trebuie sa platesc o taxa in conditiile in care daca as cumpara acea masina de aici acea taxa nu exista (daca are sub 2000cc si clar euro 4 daca este practic noua). Asta in conditiile in care majoritatea banilor oricum se vor duce la producator in Germania, in Romania ramane doar diferenta de pret pusa de dealer. Aici este discriminarea, mai ales ca ambele masini vor polua la fel si in aceeasi durata de viata.
Pana la urma probabil ca Bulgaria va fi solutia pentru multi, probabil ca astia sunt "mai in UE decat noi".
Sa traiasca bisnita .... bine! Care este!
La multe cazane de afara... aici!
O sa avem nevoie de fier mai tarziu. Le vindem inapoi nemtilor. La pret dublu frate.
cine stabileste ce inseamna rabla ?
Corsa mea de 14 ani nu este inca rabla ?
E bine sa stiu daca o scot la vinzare .
O masina buna trebuie sa fie mai tinara de 5 ani deci .
Unde se incadreaza masinile intre 5-15 ani ?
Nu ar trebui ca marea majoritate a actiunilor guvernului sa poata fi anticipate clar? Nu ar trebui ca ele sa fie discutate, analizate, fundamentate?
Nu mi se pare un fapt bun ca guvernul joaca ruleta ruseasca, dupa mottoul, poate nimereste, poate nu!
deja e penibil... nu mai intelege nimeni nimic (mai aales ei)
Nu dovedim nimic altceva decat non-profesionalism si superficialitate.
E destul sa privim "politicienii" (scris cu litere mici), si sa le ascultam limbjul de lemn ca sa ne dam seama ca de fapt nu spun nimic, sau cel putin nimic contructiv.
Exceptia o fac bineinteles scandalurile pentru posturi si putere (a se citi: "influenta), ohh da, telenovela noastra zilnica...
Tara asta are nevoie de administratie, nu de politica!!!
Dar...cui ii pasa de tara asta de fapt...?
Intrebare retorica evident.
Over & out