Masinile nu vor mai fi atat de ieftine precum sunt acum, iar dupa ce criza se va termina, preturile vor ajunge la un nivel rezonabil care sa ofere o marja de profit suficienta pentru acoperirea costurilor si pentru dezvoltarea activitatii, a declarat Brent Valmar, vicepresedinte APIA si director general al Porsche Romania, la evenimentul de lansare a trei modele Porsche. El spune ca in prezent unii dealeri auto vin cu reduceri aberant de mari, ce nu pot fi sustinute economic. Importatorul a facut restructurari, a inghetat angajarile in urma cu cateva luni, dar Valmar spune ca Porsche Romania poate face fata crizei mai bine decat alte companii.

Asa de ieftine nu vor mai fi

"Atat de ieftine cum sunt masinile pe piata astazi nu vor mai fi niciodata. Este o perioada de tranzitie in care exista o presiune pe stocuri si pe lichiditati si observati in piata ca se arunca niste discount-uri care sunt aberante pentru ca nu pot fi sustinute economic", spune seful Porsche Romania.

Dar ce se va intampla cu masinile dupa criza? "N-o sa se scumpeasca, o sa revina la un nivel de pret rezonabil care sa permita o marja de profit ce poate asigura dezvoltarea si acoperirea costurilor", spune Valmar care adauga ca toata lumea vinde pe profit pentru ca toate acele masini au fost importate cand leul era mai puternic fata de euro.

In ianuarie, spune Valmar, vanzarile de masini noi au scazut cu 63%, iar el estimeaza ca si februarie va fi slaba fata de anul trecut. Piata e afectata de importul masiv de rable, de deprecierea leului si de accesul extrem de greu la credite.

Programul Rabla sta sa inceapa, dar greutatea cu care se iau creditele il poate afecta

"Daca totul merge bine, programul Rabla va incepe in 10 zile, depinde cand semneaza toti actele (...) Dificultatea pe care o va avea programul anul acesta e legata de restrictiile la creditare, accesul la credit e destul de dificil si e posibil ca volumele sa nu fie atinse. Tocmai de asta ne gandim sa gasim o formula prin care sa fie permise finantarile in sistem leasing in program, lucru care ar mari masa de interesati", mai spune vicepresedintele APIA.

Valmar adauga ca programul Rabla din Germania, unde prima de casare e de 2.500 euro, ii va face pe multi nemti sa nu-si mai vanda rablele, sau daca o vor face vor cere mai mult pe ele. E posibil, spune Valmar, ca importurile de masini vechi din Germania sa se reduca din cauza acestei chestiuni. El considera ca toate cele 60.000 de locuri ale programului Rabla de la noi se vor ocupa daca accesul la credit va fi relaxat si crede ca un Sandero nou e mai bun decat un Golf vechi.

Criza nu are efecte selective, spune vicepresedintele APIA. Si cei care importa rable sunt loviti de criza pentru ca nu prea le mai vand. Discutam totusi prea mult despre taxa auto, probabil ca pana la urma se va ajunge la formula transferarii unei parti din taxa auto catre impozitul anual, adauga el.

Porsche face restructurari si a inghetat angajarile

Directorul general al companiei spune ca au fost restructurate o serie de activitati si s-a introdus un nou sistem informatic la nivel de importator care face economie la personal, deoarece cateva procese sunt automatizate.

"Am evitat sa mai angajam alte persoane de cateva luni de zile si am taiat din schema de functiuni opt locuri, dar cred ca nu e mult la o companie ca Porsche Romania", a incheiat Brent Valmar.

Noutati marca Porsche - primul diesel si doua restilizari sport

Porsche Romania a lansat marti prima versiune diesel a SUV-ului Cayenne si versiuni restilizate ale masinilor sport Cayman si Boxster. Primul Cayenne cu motor diesel dispune de un propulsor de 3 litri 240 CP si are un pret de pornire de circa 60.000 euro. La celelalte versiuni ale SUV-ului, cele pe benzina, preturile de baza variaza intre 56.000 euro la varianta cu motor 3,6 litri 290 CP si 135.000 euro, TVA inclus, la varianta cu motor de 550 CP.

Porsche a lansat si versiunile restilizate ale masinilor sport Boxster si Cayman. Boxster dispune de un motor de 2,9 litri, 255 CP iar pretul de baza e de 47.800 euro, TVA inclus. Cayman are acelasi propulsor, insa dezvolta 265 CP iar pretul de pornire e 53.500 euro.

Cele doua masini dispun si de varianta mai puternica, propulsorul de 3,4 litri cu 310 CP pentru Boxster si 320 CP pentru Cayman. Preturile de pornire sunt 59.500 euro, respectiv 65.200 euro, TVA inclus.