Guvernul va da saptamana viitoare o ordonanta de urgenta prin care va elimina triplarea taxei de poluare auto. Masinile noi Euro 4 cu motoare mai mici de 2 litri vor fi in continuare scutite de taxa, insa pana in vara, actuala taxa ar putea fi inlocuita de una anuala, platita in functie de emisiile de CO2 si de cilindreea masinii, a declarat ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi.

"Saptamana viitoare vom veni cu o ordonanta care sa modifice ordonanta data in luna decembrie. Modalitatea de calcul a taxei va fi practic aceeasi, insa coeficientii vor fi mai mici, in asa fel incat taxa sa nu mai fie tripla", a explicat ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi.

"Elementul nou este notificarea pe care am primit-o de la CE. (...)Trebuie sa obtinem neaparat de la CE avizul pentru diminuarea taxei".

Desi ordonanta asteptata saptamana viitoare nu va aduce o alta formula de calcul a taxei, ci doar o diminuare a acesteia, Guvernul spera ca pana in vara sa puna la punct o alta formula de calcul, o taxa anuala care sa fie mai mare pentru automobilele care polueaza mult. Ministrul spera ca pana la vara va trece prin Parlament proiectul noii taxe. "Taxa de care vorbim in ordonanta pe care o vom da saptamana viitoare este doar o prima faza", a spus ministrul. Faza urmatoare va fi taxa anuala in functie de emisiile de CO2 si cilindreea masinii.

* Nicolae Nemirschi: Cei care au platit taxa triplata si-ar putea primi banii inapoi

Potrivit ministrului Mediului, noua formula de calcul a taxei auto, stabilita prin ordonanta de urgenta de saptamana viitoare, va pastra scutirea de la plata taxei a masinilor Euro 4.

"Vom incerca sa obtinem aplicarea taxei din ordonanta 50, cea din vara, pentru cei care au avut masinile in tara spre inmatriculare pana la 15 decembrie 2008, care din motive tehnice nu au putut sa si le inmatriculeze", a declarat Nicolae Nemirschi intr-o conferinta de presa.

Taxa auto a fost triplata la masinile second printr-o ordonanta care a intrat in vigoare la 15 decembrie 2008.

Schimbarile taxei au fost insotite de formulari neclare si numeroase interpretari, iar in tara soferii au protestat, nemultumiti ca masinile vechi au in multe cazuri taxe mai mari decat suma cu care au fost cumparate.

Reprezentantii Dacia dar si cei ai importatorilor de masini noi au sustinut in mod repetat ca reducerea taxei auto pentru masinile second-hand ar avea efecte dezastruoase asupra vanzarilor de masini noi, iar tara va deveni un cimitir al rablelor din occident.