In luna ianuarie, in Rusia au fost vandute 116.500 automobile noi, cifra ce include marcile rusesti, dar si cele straine, potrivit datelor preliminare ale Asociatiei afacerilor europene, citate de cotidianul Vedomosti.

Comparativ cu ianuarie 2008, vanzarile au scazut cu 33%, iar fata de decembrie 2008 – cu 44,5%, scrie publicatia citata.

Unii specialisti au catalogat aceste date drept o catastrofa. Piata rusa nu a mai cunoscut o asemenea cadere din 1999, sustine expertul Roman Hapaev.

Dintre liderii pietei, cel mai bun rezultat l-a afisat Honda, care si-a redus vanzarile cu numai 2%, iar cel mai rau Hyundai (- 48%).

Avtovaz a vandut cele mai multe masini - 29.100, in scadere insa cu 38% fata de volumul inregistrat in ianuarie 2008 (46.624 masini noi).

Pe locul doi din punct de vedere al vanzarilor se afla Chevrolet, iar locul trei revine constructorului american Ford.

Ernst&Young prognozeaza ca in 2009 structura pietei va suferi modificari considerabile. Ponderea automobilelor rusesti va creste de la 25,5% la 35%, iar pe ansamblu cererea va inclina spre masinile mult mai ieftine.