PREVIEW: Salonul Auto Geneva 2009 - Producatorii sfideaza criza cu multe noutati, nu lipsesc modelele super scumpe
Hibridele sunt in serie, electricele mai mult la stadiul de concept
E la moda sa fii "verde" in auto, masinile cu emisii de CO2 reduse sunt in multe tari scutite de taxe, iar doua modele hibride ce vor fi la Geneva isi vor disputa suprematia pe acest segment. Toyota aduce in premiera europeana noua generatie Prius, care consuma mai putin si are un mare avantaj - modelul este deja cunoscut, fiind cel mai vandut hibrid. Insa Prius are de acum un concurent, hibridul Insight de la Honda care este in versiune de serie si are de partea sa pretul - sub 20.000 de euro in unele tari europene.
Cand e vorba de masini pur electrice, avem mai mult concepte, cu promisiuni ca vor aparea pe piata intr-un an sau doi. Va fi interesanta si prezenta lui Opel Ampera, "fratiorul" lui Chevrolet Volt, masina care va fi propulsata de motorul electric, cu care autonomia va fi de 60 km, insa acest motor va fi incarcat de unul pe benzina care va avea avantajul unui consum redus. Dintre masinile pur electrice care se vand deja, la Geneva urmeaza sa expuna Tesla Motors, al carui model sport costa cam 100.000 euro. Pana sa vedem masini electrice de 10 - 15.000 euro cu autonomie decenta vor mai trece cativa ani.
Indienii vor aduce o versiune europeana a celei mai ieftine masini din lume
E de asteptat ca la Geneva, indienii de la Tata Motors sa aduca o versiune europeana a masinutei Nano, care se va vinde de luna viitoare in India cu mai putin de 2.000 euro. Nano destinat europenilor va avea ABS, airbag-uri si centuri de siguranta pentru locurile din spate, iar pretul ar trebui sa ajunga la vreo 5.000 de euro, insa momentul lansarii pare inca indepartat, mai ales daca ne gandim ca pana si in India lansarea s-a amanat cu aproape un an.
Sunt gata sa intre in showroom-uri
La capitolul masini care vin in versiunea de serie sunt cateva care vor capta atentia. Micul Fiat 500 va avea versiune decapotabila, la fel si modelul Cooper Works de la Mini. Renault restilizeaza hatchback-ul Clio, Ford vine cu noul Focus RS de 300 CP iar Skoda va prezenta versiunea de serie a lui Yeti, primul SUV al marcii cehe.
Pentru cei cu mai putini bani e bine de stiut ca Spark, cel mai mic Chevrolet, va fi prezentat si el intr-o noua generatie, iar cei cu bugetul gros se pot bucura sa afle ca la Geneva debuteaza noi modele Mercedes E Klasse.
Daca suntem la capitolul masini germane, trebuie spus ca Volkswagen va prezenta noul Polo, model care va ajunge in toamna si in tara, dar vor veni si noi generatii Golf Plus, Golf Variant si Golf GTI- care se vor lansa in primavara.
Alte masini interesante
La doi pasi de Franta producatorii francezi nu puteau sta indiferenti. Peugeot aduce modelul 3008, primul crossover al marcii, in timp ce colega de alianta, Citroen, relanseaza numele legendar DS care va fi folosit pentru un concept de crossover ce va ajunge in serie la anul. Tot din Franta va veni si una din cele mai puternice masini ale show-ului, Bugatti va aduce Veyron Centenaire, editie speciala ce sarbatoreste 100 de ani de la infiintarea companiei. Masina ajunge in 2,4 secunde de la 0, la 100 km/h, iar viteza maxima trece de 400 kmh.
Aston Martin, Rolls Royce si Bentley vin si ele cu masini puternice, Audi aduce A4 Allroad si A5 cabrio, iar BMW prezinta un concept seria 5 hatchback.
Poate multi se vor mira de numarul mare al masinilor puternice care sunt prezente la Geneva, acum cand industria auto e in impas, iar masinile foarte scumpe nu mai au cautare ca pe vremuri. Totusi, explicatia este ca lucrul la multe dintre modele a inceput intr-o perioada mai prospera cand modelele costisitoare mergeau bine.
E interesant ca noutati vor aduce si producatori al caror nume a fost asociat in ultima vreme cu falimentul - General Motors si Chrysler. Ei vin hotarati sa convinga publicul ca vor rezista in continuare pentru a putea sa produca ce promit acum.
Daca la Detroit au lipsit sapte producatori importanti, alte saloane au fost anulate, iar pentru Frankfurt, in toamna, deja sunt firme care spun "pas", la Geneva vine toata lumea buna pentru a dovedi ca nu-i doboara criza.
Informatii generale
In pavilionul Palexpo sunt asteptati 700.000 de invitati, dintre care peste o treime din afara Elvetiei. Salonul incepe din 5 martie pentru public si se termina pe data de 15. Biletele costa aproape 10 euro pentru adulti si mai putin de sase euro pentru cei sub 16 ani.

INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității București, despre frauda de la Drept: „Numărul studenților e șocant / Când copiatul ca mod de a funcționa ajunge la facultate, partida e pierdută”
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
- "va veni si una din cele mai puternice masini ale show-ului, Bugatti va aduce Veyron Centenaire" asta nu ii una dintre cele mai puternice masini din show, ci ii cea mai puternica masina de strada din lume.
- "BMW prezinta un concept seria 5 hatchback" - nu ii concept, ii zice seria 5 GT, o sa intre curand in vanzare
Daca tot ai mentionat de Audi A4 Allroad, puteai zice si de Saab 9-3X (crossover bazat pe 9-3 sportcombi), care o sa fie lansat acum si o sa intre in vanzare din iunie anul asta.
este o tentativa de a produce un nou model
peste un an intra in productie, speram sa nu fie schimbat prea mult,
nu inteleg de ce vii tu cu observatii, daca am face toti observatii ce ar iesii? mai si scrii prostii
Stiam ca denumirea de PAS era la concept.
Sa zicem ca totusi ii concept inca.
Spunand numele lui (Seria 5 GT) zic ca totusi am adus un plus de informatie, care nu justifica admonestrea ta
http://www.worldcarfans.com/9090227.006/bmw-5-series-gt-spied-with-minimal-disguise
Numai solutii penibile. Sa treaca odata toti pe hidrogen si sa termine cu penibilitatile.
http://reviews.cnet.com/8301-13746_7-10062141-48.html
Super salon, oare va fi la fel de aglomerat ca cel din Paris? Acolo la standul Rolls Royce toata lumea se inghesuia ca sa priveasca la standul Ferrari care era situat ceva mai jos:)
Noul Polo e de vazut-o masina de volum.
motoarele hibride folosesc ambele surse alternativ, iar mai nou, folosirea benzinei/motorinei se foloseste pe langa propulsie si la incarcarea bateriilor electrice...
pe consumatorul manelist ca tine poate nu il intereseaza poluarea. pe cel normal il intereseaza, mai ales cand asta inseamna si o reducere de costuri...
ar fi interesant daca cineva ar aduce in discutie celebrul mit al "masinilor americane care consuma mult"! pentru ca nimeni, dar absolut nimeni nu pomeneste de masinile europene care consuma mult!!!!!!!!!!!!!! si, credeti-ma, sunt exemple! un bmw 760li, cu un motor de 6l / w12.......sau noul audi a8...........sau modelul s600 de la mercedes!
http://www.youtube.com/watch?v=5oxioajridm
sa inteleg ca astea nu sunt mari consumatoare de combustibil doar pentru ca sunt germane??????????????????
hm......interesanta manipulare!!!!!!!!!!!!!!!!!
la miza enorma de pe piata auto.....era de asteptat! eu unul m-am lamurit!
prefer un cadillac dts performance! honestly...
http://www.gm.ca/gm/english/vehicles/cadillac/dts/overview
Daca am inteles eu bine In Sua un motor de 200 cp ii considerat cam ca si la noi in europa unul de 120 CP, adica merge doar cat sa te duca de la A la B, nu iti ofer prea multa placere la condus..
Compara un pic motorizarile disponibile acolo la Golf (Rabbit) sau Passat cu cele disponibile la noi.
Eu pot sa iti dau exemplu in cazul meu. Am un Saab 9-3 cu 150 CP, LPT. In SUA nu ii disponibil, aveau doar de la 185 CP in sus la modelul respectiv. In europa era si unul de aprox 120 Cp la momentul respectiv (non turbo).