Ajutoarele oferite de guverne producatorilor auto europeni sunt extrem de periculoase, iar daca ele vor continua sa fie acordate riscam sa ramanem cu doar unul sau doi producatori auto independenti in Europa, a declarat Norbert Reithofer, CEO al BMW la salonul auto de la Geneva, noteaza Financial Times.

Seful BMW se teme ca planurile de salvare a producatorilor auto, gandite de guvernele nationale, vor avea consecinte irationale si ar putea sustine modele gresite de afaceri.

"Daca vom continua in acest fel exista pericolul sa ramanem cu numai unul sau doi producatori auto independenti in Europa, iar restul vor fi companii statale sau semi-statale", spune Reithofer, adaugand ca BMW va fi unul din cei doi. "Inteleg (ajutoarele guvernamentale n. r.) cand e vorba de banci, pentru ca sunt elemente centrale ale unei economii, dar pentru restul sectoarelor e greu de spus unde trebuie inceput si unde se termina totul"

In Europa, mai multe guverne au pus la punct planuri pentru a salva producatorii auto afectati de cea mai grava criza din ultimele decenii. In Franta, Renault si PSA vor primi sase miliarde euro ajutor, iar Germania discuta posibilitatea unui ajutor pentru Opel care nu mai rezista fara trei miliarde euro.

Producatorii germani de masini premium BMW si Mercedes sunt ingrijorati de faptul ca guvernele pun la bataie sume mari pentru a salva constructorii de volum si spun ca aceste practici nu rezolva cauzele crizei. Cele doua companii o duc relativ bine in comparatie cu alti producatori si au un nivel multumitor al lichiditatilor. Nu e deci de mirare ca Reithofer spune ca guvernele nu ar trebui sa se amestece in afacerile din auto pentru a lasa doar companiile solide sa supravietuiasca.