Taxa auto ar putea fi inlocuita cu un impozit anual care se va aplica si la motociclete
"Se lucreaza la un proiect de lege, dar intrarea lui in vigoare va fi corelata cu viteza Parlamentului. Este clar ca noua taxa auto nu va fi promovata printr-o ordonanta de urgenta, ci prin lege", a precizat el.
Ministrul spera ca legea va trece de Parlament inainte de vacanta parlamentara de vara sau cel tarziu in sesiunea de toamna, insa se asteapta ca legea sa aiba multe amendamente - "lucru bun", spune el, fiindca "nimeni nu are solutia ideala in aceasta problema".
Nemirschi a precizat ca noul proiect de taxa va fi inspirat de modele europene precum cel din Germania. O noutate este faptul ca impozitul anual va fi platit si de proprietarii de motociclete, care vor fi taxati in functie de emisiile de CO2.
Dupa ce noua lege va intra in vigoare, taxa de prima inmatriculare va disparea, practic, urmand ca noul impozit anual sa tina cont de cilindreea masinii si de emisiile de CO2.
Referitor la programul Rabla, ministrul a spus ca lista cu dealerii agreati si cotele acestora - in prima etapa, 20.000 de locuri - vor fi aprobate si publicate in cursul acestei zile.

Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
La asa masina de "fite"..., platesti ca ai cu ce!!!
Hai nu te mai plange ca nu ne induiosezi!!!
"Imi place " din ce in ce mia mult sa traiesc in aceasta tara in care platim de 2 ori impozit pe acelasi lucru, formulat diferit....BRAVO VOUA
.Si acest impozit va creste in fecare an cu vechimea masinii- va pricepeti sa smulge-ti banii ,cred ca doar la asta va ganditi la impozite.
Ce minte diabolica aveti-auzi sa scoti taxa si sa o platesti de 20 de ori mai mult ,in timp binenteles,
Bravo parlamentarilor doar la asta va ganditi ,dar cum sa creasca economia nu,
taxa anuala o plateste toata lumea si dupa aia cine nu are chef sa ii dea in judecata sa vada daca recupereaza ceva. mentalitate romaneasca.
Platesc si ei, ca asa este la noi...!!
Sau, nu?
1 - sa fie gandita calumea in funfctie de vechimea masinii, de tipul motorului, cat consuma.. .etc
2 - sa se hotarasca dracu odata !!! ca astia au schimbat-o pana acu de 4-5 ori ...
(fie si raportat la masinile noi).
Cum se va calcula aceasta taxa pentru masinile care functioneaza cu GPL?
Cine ce grad de poluare a aflat la masinile second-hand ?(desi ...asta poate fi un spectru larg....in functie de ani, motorizare)
Cei care au platit taxa vor mai plati acest impozit? Impozitul se va plati si de toti cei care si-au cumparat masini in 1970 toamna? In cazul in care ei sunt scutiti nu ar fi profitabil sa cumparam numai masini second si vechi (inmatriculate inainte de taxa de inmatriculare) ca sa nu ne mai supunem platii acestuia? Cand anunti o lege trebuie sa anunti in mare si cum se va aplica, pentru a putea fi dezbatuta si lua cea mai buna decizie, nu iar sa ne trezim ca ba nu poate fi aplicata, ba nu poate fi aplicata conform unor prevederi UE, ba e absurda / incorecta, nu ajuta scopului propus ...
Iar eu, care am o amarata de Dacie sa mai platesc inca o taxa pe langa impozitul de 100 Lei, rovinieta 120Lei, asigurare vreo 300 Lei...
Cei care au platit taxa de prima inmatriculare, mediu sau cum i sa mai spus, or sa platesca din nou aceeasii taxa, acum anual, in rate pe durata de viata a masinii ????????
Amice..... sunt idioti !!!!!!!!!!!!!!!!
Complet idioti.
Criteriile sunt foarte bine alese: emisiile de CO2 si capacitatea cilindrica.
Nu este corect ca cineva cu o dacie din 1978 (spre exemplu) sa nu plateasca taxa pe poluarea produsa iar cineva care vroia sa isi cumpere o masina dintr-o tara in care drumurile sunt mai bune si masinile mai ingrijite, fabricata in 2000 (spre exemplu) si cu norma Euro3 sa plateasca (si inca destul de mult).
Impozitarea pentru toti cei care polueaza este varianta cea mai buna.
Propun chiar sa fie platibila o data la 3 luni taxa, astfel incat daca cineva stie ca nu o sa foloseasca masina timp de o perioada mai lunga (minim 3 luni) sa nu o plateasca. Bineinteles, daca este prins circuland fara sa aiba platita "taxa pentru poluare" acesta va fi sanctionat contraventional.
Numai bine si sper ca cei care au putere de decizie sa actioneze cu bun simt si buna credinta.
de ce sa plateasca taxa unu care foloseste masina 2000km pe an la fel cu unul care face 40000Km
taxa trebuie pusa pe consumul de combustibil, nu ala care merge mai mult poueaza mai mult?
Dar stai linistit ca nu tine mult guvernu asta si o sa avem parte si de alte "distractii" cu taxele..
Astept lamuriri de cei care au scris articolul.
Adica noua ne pun taxe de drum la pretul carburantului, platim rovinieta, platim impozit si mai stiu eu cate si tot NU e suficient.
Acu vor sa mai bage inca un impozit.
Nu stiu bai nene cum sa mai faca astia sa ne mai stoarca nitel.
BTW, in Constarnta este taxa de drum mai mare cat rovinieta pt toata tara :)) Foarte hilar, ma intreb cum de le ies indivizilor acestora smecheriile?
I doare in cot , au 70% in parlament si destui alegatori talibani care ii voteaza oricum. Mi-e scarba , nu de politicieni , ci de cei care ii voteaza !
mi se pare normal sa taxezi fiecare masina in functie de cat polueaza propriuzis an de an! cand impozitul la un golf 1 (care e nu numai poluant, dar cu sigurantza neintretzinut deci un pericol pt alti participanti la trafic) sau la o dacia 1300 va fi de 500€ pe an, omul chiar va fi motivat sa se foloseasca pe bune de programul rabla!
BRAVO!*
* daca chiar se va aplica
Fundamental insa , este un lucru bun pentru mediu ....doar ca banii vor merge la bugetele locale, care ii vor toca dupa bunil plac.
sunt satul de nesimtire
oricum daca se tine cont doar de cilindreea masinii si de emisiile de CO2, nu este nici pe departe ideala..., conteaza foarte mult cat timp esti in miscare.... altfel masina nu polueaza, nu?
cu alte cuvinte, ar trebui sa se regaseasca in benzina, se invarte roata, platesti taxa, nu impozit, impozit platim acum...
impozitul se plateste la valoarea bunului, ori tocmai aici e buba, masinile scumpe sunt si performante, ar trebui sa fie si impozitul mare, dar ele polueaza putin...
deci pana la urma este o taxa...., problema este cum se va calcula...
Pai sigur ca asa pe planul secund se mai strang bani si la mediu, se iau masini mai putin poluante, etc, dar rolul taxei care se plateste la inmatriculare ca principal e cu totul altul nescris dar ar trebui sa il inteleaga si anume ca prin taxa la inmatriculare se reduce cumpararea de auto, si cium majoritatea sunt import cresc astronomic deficitul si contribuie la greu la cresterea importurilor.
Daca mai punem si taxele incluse in alte categorii dar cu referire la masini precum si problemele inerente aparute odata cu achizitia unei masini (drumurile proaste, lipsa locurilor de parcare, traficul infernal din orase, revizii etc) vedem ca de fapt nu se mai merita sa ai masina in Romania.
In plus, daca ma gandesc ca soferii contribuie cu 5 miliarde euro anual ca sa acopere gaurile din buget, zau ca ma lecuiesc de tot, sa-si ia masina cine n-are ce face cu banii
solutia ideala este sa se scoata taxa definitiv. Acum daca impozitul anual se va platii in functie de cilindree, cei care deja au platit o taxa de poluare ce fac? Mai platesc odata? Dar cei care au masina inmatriculata de 5-6-7 ani in Romanica? Vor platii si aia? Cretinii astia de la putere trebuiau sa se gandeasca fix de la inceput la solutia asta (plata taxei de poluare in impozit) daca pana aici i-a dus capul.
Si daca tot nu gasirati solutia ideala pana in ziua de azi v-o zic eu in soapta ....sa n-auda nimeni.....Bagati-o in pretul carburantilor cu toate ca prostii de romani inca mai platesc deja o taxa de poluare indrodusa acolo. Sau mai bine puteti sa v-o bagati in alta parte....
A doua chestiune este despre motociclete, ca si la asta se refera articolul. Sa se plateasca si la motociclete in functie de nivelul de poluare, vechime, capacitate motor, dar si taxa pe poluarea acustica! Poate mai scapam asa de toti tembelii cu motoare vechi cu tobe sparte care ne surzesc prin centru ziua.
Masinile de lux sa fie impozitate dupa alte criterii, ca doar de aia sunt de lux, nu dupa cat polueaza. Macar asa scapam de toti pantofarii cu Touareguri, Cayenne si altele, care nu au bani sa le intretina.
Ce parere aveti?
Pe de altă parte atât din punct de vedere al poluării cât şi al aglomeraţiei, uzurii drumurilor şi multe altele ar trebui încurajaţi vehiculele mici şi motocicletele. Actualmente majoritatea plimbă un colos de 1,5 tone cu un singur bou pe scaun şi 10 mp ocupaţi pe drum sau în parcare. La un motor plimbi doar 0,2 tone şi ocupi doar 1 mp.
Pai cum sa fie corecta viitoarea taxa (auzi: de PRIMA IMATRICULARE) din moment ce platesc la fel si taximetristii care fac 150.000 de km pe an si cei care care fac doar 2000 de km pentru ca folosesc masina de acasa doar in concediu?
Ministrul asta ne ia de prosti! E cea mai inepta idee formulata in ultimii ani! Un ministru mincinos intr-un guvern de prosti!
De fapt este un nou bir, si nimic altceva. Pai din moment ce se plateste anual, cum mai este taxa DE PRIMA IMATRICULARE?
Iar daca e taxa de POLUARE anuala, de ce sa plateasca la fel si cei care folosesc masinile in fiecare zi si cei care le tin in garaj? De ce sa plateasca si cel care nu polueaza?
Le e foame de bani si nu vor sa ia de la bogati, ci de la saraci! Manca-i-ar ciuma pe ei de guvernanti!
Ca aceasta seamana cu taxa de drum, este iarasi o realitate.
Insa simplul fapt ca noua initiativa se inspira din legislatia germana si incepe sa aiba o logica, asta este de remarcat!
In comparatie cu toate balbaielile de pana acum ( ba o triplam, ba o dublam, ba o mai reducem un pic si mai scutim pe unii...) acest ministru pare a avea o coerenta in gandire. Sa speram doar ca se va tine de cuvant, si ca Parlamentul nu va altera acest draft cu tot felul de amendamente (asa cum au facut-o si cu alte legi) care vor face ca in final aceasta noua lege sa semene cu cea veche ...
Si mai speram ca vor face toate reparatiile care se vor impune fata de cei care au platit alte variante de taxe de prima inmatriculare (masinile la a doua inmatriculare - si aici ma refer in special la acele sicrie pe roti folosite in contructii si agricultura - oare nu polueaza la fel ?) ...
Dar daca cineva are o masina veche de colectie si umbla de 100km pe an cu ea?
La ce ministrii asa tara!
Mai tineti minte de unde s-a plecat? Protectia medului.... ca masinile fac fum. Apoi protectia industriei auto... ca vor fi someri. Si s-a ajuns la IMPOZIT PERMANENT, moment in care desigur ca si mediul e foarte protejat, si niicc someri nu vor mai fi :-)
Deci platesc impozit pe salariu, cu banii aia deja impozitati iau masina, platesc si TVA (adica alta taxa) cind o cumpar, dupa care platesc anual impozit ca masina exista, platesc tot timpul acciza 75% (!!!!) din pretul litrului de benzina, platesc anual taxa de drum, anual rovigneta, lunar taxa de parcare, dupa care acuma platesc anual si impozitul pe fumul masinii!
Cine zice ca nu suntem sclavii LOR? Trebuie sa muncesti ca sa platesti impozite, ca sa aiba ei de unde fura. Voteaza-i si data viitoare daca-ti convine !
papa [anonim]
Trebuie sa muncesti ca sa platesti impozite, ca sa aiba ei de unde fura. Voteaza-i si data viitoare daca-ti convine !
Poate ne dai tu o ideea pe care e mai bine sa VOTAM, caci pana la urma tot trebuie sa votam pe cineva! Nu??????????
http://www.adac.de/images/Kfz-Steuer_Neu_Liste_tcm8-244878.pdf
:)
maine se trezeste ceva ministru.. sa mareasca nush ce taxa de 10 ori.. si deja romanii incep sa calculeze cati bani trebuie sa dea.. nimeni nu zice "nu platim" si jos banditul criminal!!!
http://www.adevarul.ro/articole/galati-autoritatile-depun-armele-in-batalia-taxei-de-poluare.html