Brent Valmar, vicepresedinte APIA: Preturile la masini sunt foarte mici acum, dar vor reveni in viitor la nivelul unde au fost
Intrebat daca dealerii de masini noi vor continua sa scada preturile, fara a-si pune in pericol profitabilitatea, Valmar a raspuns ca "Legea romaneasca nu te lasa sa vinzi in pierdere, exista riscul de a intra in incapacitate de plata pentru ca nu se mai acopera costurile iar firmele nu mai sunt rentabile.(...) Preturile la masini sunt foarte, foarte mici, mai ales ca si importatorii sustin programul Rabla cu promotii. Preturile sunt mici nu numai in Romania, ci peste tot, dar sunt convins ca intr-o perioada de timp previzibila aceste preturi vor reveni la un nivel normal si vor urca acolo unde au fost", spune Valmar, care detine si functia de director general la Porsche Romania.
"Intr-o perioada dificila, marcile puternice sunt mai stabile", adauga vicepresedintele APIA. El spune totusi ca lucrurile par sa se stabilizeze, daca in decembrie se inmatriculasera 54.000 de masini second-hand, in primele doua luni ale anului nu s-au depasit 25.000 de unitati.
Vanzarile depind insa si de taxa auto, care a fost modificata din nou luna trecuta, scazand pentru masinile second-hand cu 30%. Planurile autoritatilor sunt sa scoata taxa de prima inmatriculare si sa o inlocuiasca in toamna cu un impozit anual. Valmar spune ca solutia nu e viabila, taxa auto ar trebui sa ramana neschimbata tot anul 2009, iar trecerea la impozitul anual nu trebuie facuta brusc.
"Cred ca transferul din taxa de poluare platibila la prima inmatriculare catre un impozit anual trebuie facut treptat, in mai multe etape, intr-un interval rezonabil de timp. (...) Nu cred ca e posibil sa se scoata taxa de inmatriculare din prima, o sa se scoata gradual si abia o mica parte in prima faza".
In ianuarie s-au vandut in tara sub 8.000 de masini, in februarie putin peste acest nivel. Valmar spune ca, intr-un scenariu catastrofic, daca vanzarile continua la acest nivel, ne-am intoarce la nivelul lui 2003 dar, adauga el, e imposibil de prevazut cum vor merge vanzarile, insa e de asteptat ca ele sa-si revina.
Trebuie precizat ca sunt cativa ani de cand vanzarile de autoturisme noi nu au mai fost la un nivel lunar atat de jos, in lunile bune din anii trecuti s-a depasit chiar si 30.000 de unitati.

Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
domnilor, internetul ARE memorie!
Cat despre "revenire"....., cineva isi ia dorintele drept realitate!
In loc sa zica dansul ca dealerii vad 1/3 decat pana acum, arunca bombe dinastea cum ca ar creste preturile... Doamne...oare cat vor mai insista unii sa ne creada prosti!
Or sa mai scada preturile - ca pana acum n-am vazut nici o scadere!!!!!
Dupa epuizarea stocurilor dealer-ii isi vor pune problema daca mai e rentabil sa vanda cu profit 0 sau chiar in pierdere ca in acest moment, iar raspunsul va fi nu. Mai bine vor inchide activitatea decat sa faca asta.
Daca pentru voi asta e motiv de bucurie si o motivatie pentru scaderea preturilor in continuare nu aveti toata tigla pe casa.
Ascultati ce zice Valmar pentru ca stie mai bine decat voi.
Gata! Era masinilor cu motor pe benzina sau motorina este KAPUT.
Individu' de la APIA boceste si incearca sa ademeneasca prostimea sa vina sa le lichideze lor stocurile imense de masini nevandute.
Pazea, fratilor!
eu zic ca daca acum au picat vanzarile e intr-adevar o strategie buna de sales sa cresti preturile 'pe viitor'. hahahahahaha.
Cazul cel mai vizibil este Dacia - desi la ei pe site preturile lor oficiale pana spre finalul anului trecut erau in RON. Anul asta au trecut preturile de pe site in Euro, deh, pentru ca daca le-ar fi lasat in RON s-ar fi vazut ca avem o crestere semnificativa.
Cati potentiali cumparatori de Logan au salariul in Euro? Asta ca sa nu mai zic ca indemnul subinteles din articolul de mai sus este absolut stupid. Ca si afara, piata de la noi o sa scada vertiginos, iar producatorii / importatorii ar trebui sa infrunte situatia deschis, nu sa ne ameninte practic ca or sa ia pielea de pe noi atunci cand vor putea.
Ce am scris nu se aplica doar la Dacia - la cele mai multe masini din clasa mica / medie preturile, chiar si in Euro, nu au scazut - am revazut zilele astea preturile per model la marcile majore fata de toamna. Nu am gasit ceva la care pretul in RON sa fie mai mic, si nici in Euro nu-s prea multe.
Si, colac peste pupaza, prima de casare. Adica bani de la mine, de la mama mea pensionara care are un serviciu part-time ca sa nu moara de foame, de la colegii mei carora le-au crescut ratele la banca. Nu ia nimenii bani din taxe de inmatriculare sa-i "arunce" in sprijinul achizitiei de masini noi, desi demersul ar fi cat se poate de logic - banii stransi din taxe sunt muuult mai multi decat cei care sustin RABLA.
http://economie.hotnews.ro/stiri-it-4994625-radu-georgescu-presedinte-gecad-exista-programatori-americani-care-vin-lucreze-romania-pentru-nu-mai-gasesc-munca.htm
Romania poate sa o duca bine doar daca romanii o duc bine.APIA este o vrajeala.
Putin imi pasa de prosperitatea unor dealeri...vaxalbina!
Lasati oamenii sa traiasca.Nu/i obligati sa circule cu masini Euro 5 intr/o tara care la aproape o suta de ani de la Marea Unire are drumuri mai proaste ca in 1800!
Romania poate sa o duca bine doar daca romanii o duc bine.APIA este o vrajeala.
Putin imi pasa de prosperitatea unor dealeri...vaxalbina!
Lasati oamenii sa traiasca.Nu/i obligati sa circule cu masini Euro 5 intr/o tara care la aproape o suta de ani de la Marea Unire are drumuri mai proaste ca in 1800!