Germania a triplat bugetul programului Rabla. Doua milioane de persoane isi vor putea lua masini noi
Programul Rabla german avea initial 600.000 de locuri, dar s-au inscris peste 1,2 milioane de persoane, ca dovada a succesului urias de care s-a bucurat initiativa pusa rapid la punct de autoritati.
Daca noul buget de cinci miliarde euro va fi epuizat pana la finele anului, programul nu va mai fi extins, insa nici prima de casare nu a fost redusa, asa cum se asteptau unele voci din piata.
Presa a scris recent ca succesul programului Rabla da deja dureri de cap autoritatilor, datorita bugetului tot mai mare. Programul a fost criticat de unii pe motiv ca i-a facut pe multi nemti sa-si ia masina, desi nu aveau nici cea mai mica intentia sa faca asta, insa au fost atrasi de prima de casare. Criticii spun ca nemtii si-au pierdut ratiunea si fac cheltuieli inutile.
Pe de alta parte, multi producatori auto si-au marit productia datorita programului, iar cei de la Dacia declarau recent ca sase luni de acum incolo au comenzi pentru program. Programul a ajutat in special masinile mici, gen Polo, Sandero si Fabia, iar piata a urcat cu 20% in februarie si 40% in martie, in conditiile in care alte piete mari scad dur.
In Germania se vand anual peste 3 milioane de masini noi. E foarte posibil ca anul acesta doua treimi din cei care-si iau autoturisme noi sa beneficieze de prima de casare.

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Nemtii sunt prosti, ei nu stiu ca un Astra sau Golf cu 200K e mai bun decat un Golan nou???
[On topic] Eu am "golan" si in 2 ani nu am schimbat o piesa, prietenul meu cu BMW, a schimbat prea multe, si nici CASCO nu-si permite...sa fim seriosi, La noi problema nu e decat Mentalitatea.
sunt invidios
Neamtul nu ia masina decat pentru 3-4 ani ca merge cam 50.000 km pe an. Chiar daca masina e straina, serviciile, TVA-ul, taxele si asigurarile si garantia/postgarantia sunt germane, si uite asa 50% din banutzi se intorc in buzunarul statului german. Dau 2500 si iau 1500 TVA din prima + taxe inmatriculare, impozit pe profit la asiguratori samd. Nu uitati ca si vechitura de masina inseamna peste o tona de fier, aluminiu si alte resurse pretioase pe care ei le respecta, nu ca pe aici, ca de aia exportam "fiariii vieechi" stranse cu carutza.
Una peste alta statul da 2500 si ia inapoi peste 3000 numai anul asta - buna afacere, nu?