Alin Radu, director general Suzuki Romania: Piata moto e blocata din cauza problemelor de creditare
"Riscul bancar e mult mai mare, gradul de indatorare al populatiei e si el mare, astfel ca circa doua persoane din 20 care aplica pentru a-si lua motocicleta in leasing primesc finantare", spune Alin Radu.
Nu numai ca se califica putini, insa si cei care sunt acceptati trebuie sa dea un avans mare, 40-50%, spune seful Suzuki Romania care conchide: Practic piata moto e blocata.
Suzuki a vandut circa 400 de motociclete anul trecut. "Suntem dezavantajati pentru ca nu avem scutere, avem maxi-scutere, insa nu s-au vandut decat patru sau cinci, pentru ca lumea nu e obisnuita cu ele".
Preturile la motocicletele Suzuki pornesc, la oferta, de la 5.500 euro cu TVA inclus. "Totusi, modelele de intrare in gama nu prea se cauta, e o carenta de educatie moto, la noi piata super-sport are o pondere mult prea mare daca ne comparam cu pietele deja formate, gen Germania sau Italia (...). Piata moto va ramane una de nisa, o sa ne referim la doar cateva sute de motociclete adevarate vandute in tara anul acesta, iar daca nu se va rezolva cu creditarea, piata va fi grav afectata", spune Alin Radu.
O alta solutie ramane aducerea de motociclete second-hand, mai ieftine, insa, spune Alin Radu, "second-hand-ul se face in mod salbatic la noi, sunt motociclete aduse neverificate tehnic, pot avea o stare precara". E clar ca nu se intrevad cresteri in 2009 pentru Suzuki pe partea de motociclete, "e un an in care trebuie sa ajutam reteaua sa supravietuiasca".

Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Frumoasa casă neoromânească de pe strada Stirbei Voda, pentru care administrația Firea a dat autorizație de demolare pe finalul mandatului, este deocamdată salvată: Prefectul a atacat autorizația în instanță
Discursul de adio al lui Donald Trump: Am făcut ceea ce am venit să facem. Am dus cele mai grele bătălii VIDEO
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Un crematoriu din Germania lucrează 24 de ore din 24, șapte zile din șapte / Mesajul directorului pentru coronasceptici: Veniți să ne ajutați să mutăm sicriele VIDEO
Stati voi linistiti, motoare se vand destule, dar nu e nimeni cretin sa dea 3000 de euro in plus si sa mai fie si pus pe liste de asteptare. Macar atat avantaj avem si noi de la piata comuna: imi iau motor din Germania ca si cum l-as lua de la Ploiesti.
Imi pare rau, nu sunt samsar de masini uzate ca sa ma duc pana acolo, dar sunt convins ca si asta e o optiune. Afla ca achizitionarea unei motociclete din Germania m-a costat fix 250 de euro in plus fata de costul ei negociat cu dealerul, stimate compatriot ce nu se dezice.
Negociat prin email, platit prin OP, luat pe trailer de firma specializata de acolo si lasat in curtea rar-ului programat cand camionul oprea la poarta dealerului. Fara, asigurare, ce-i drept, dar transportatorul a luat-o pe propria raspundere. Ti se pare mult? Ia-ti de la domnul Radu. Vorba unui prieten: cat in tara asta va exista apa, aer si fraier, baietii astia nu vor iesi din business.
Am volum mic si furnizorii nu imi dau discounturi.
DIn acelasi motiv, eu impart cei 100 de lei la 10mii de lei comenzi, pe cand un magazin comparabiul din DE sau IT ar imparte aceiasi 100 la cel putin 100mii.
Pai cum vreti sa coste mai ieftin aici?
http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-5587203-scuterele-chinezesti-dus-piata-moto-peste-15-000-unitati-anul-trecut.htm
Daca v-ati orienta si voi catre chestii ieftine si bune, n-ati mai vinde doar 352 de bucati pe an in toate reprezentantele.
2. Adaosul se rezuma de multe ori la "o cola", cei drept de 2 l.
3. Intreb un prieten: Ti-ai luat piesa X?
Raspuns:Da ! de pe net, am dat comanda. Sunt fericit!
Intreb: Cat a costat? Raspuns: 10 lei. .... La reprezentanta vezi caci costa 8 lei, noua.
4. Exista discounturi la moto noi pana la cateva mii de euro mai baieti!
5. Daca Suzi e net inferioara, du-te la Honda si intreaba ce face CBR1000RR 2008 anul asta in service?
.... Ca intotdeauna motociclistii nu se dezic de cetatenia romana cu tot ce implica Romania: gel, viteza, lipsa creier si informatie.
Asfalt uscat!
2. o sticla de cola de 2L plina cu mercur, poate
3. in situatia in care o toba luata de pe internet cu transport si vama m-a costat de exact 3 ori mai putin decat aceeasi toba partiala la reprezentanta, da-mi voie sa-ti spun ca delirezi.
4. stiu. Mai au 2 motoare pe care nu le-au dat de 2 ani si le-au scazut si ei preturile ca se gandesc ca nu mai scapa de ele in veci - si un Ninja nu e un Ford Fiesta sa nu stii si nici sa nu te intereseze ca il iei in 2009 dar el e facut in 2006.
5. nici pomeneala sa fie Gixerul inferior CBRului, dar traditional Suza are preturi mai mici decat restul japonezelor. la noi se pierde distinctia.
Daca o sa faci niscai verificari o sa afli ca au intrat in tara de 3 ori mai multe moto marca Suzuki second-hand decat ai reusit tu sa vinzi in ultimul an. Asa ca prietene...apuca-te de agricultura...
La toaman imi schimb motorul si, sa mor de nu, aleg in f-ctie de cat e de snapan delearul din orasul meu.. imi iau fie Suzi, fie Yamaha.
1.Daca iti cumperi un Suzuki din Iasi, atunci trebuie sa apelezi la firma "Doly" SRL, cea care nu este dealer autorizat Suzuki si care practica metode de inselare a clientilor;
2. Daca iti cumperi un Suzuki de la un dealer autorizat din Romania, atunci ai de-a face cu "Suzuki Romania", reprezentanta comerciala a firmei "Magyar Suzuki Corporation", care joaca "alba-neagra" atunci cand vine vorba de corectitudine in relatia cu clientul; "Suzuki Romania" considera perfect indreptatite clauzele contractuale pe care, recent, instanta le-a declarat abuzive, impunand modificarea lor;
3. Daca vrei sa iti cumperi Suzuki si se intampla sa ai cateva semne de intrebare privind drepturile tale, ca si cumparator (spre exemplu vrei sa intrebi daca ai de-a face cu un dealer autorizat sau nu, sau vrei sa te interesezi ce drepturi pierzi daca faci achizitia de la un dealer neautorizat), atunci poti fi sigur ca nu se va deranja nimeni sa iti raspunda!
Alaturi de aceste motive, s-ar putea sa mai gasesti si altele dupa parcurgerea articolului postat pe www.financiarul.ro