Ecologizare cu forta? - Norvegia discuta posibilitatea de a interzice vanzarea de masini noi pe benzina, din 2015
Kristin Halvorsen, ministrul finantelor, spune ca propunerea e mult mai utila decat pare la prima vedere, deoarece marii producatori auto au acum probleme serioase, insa dupa ce se termina criza economica va trebui rezolvata cea climatica.
Din 2015 ar trebui interzisa vanzarea de masini ce merg exclusiv cu combustibili fosili, insa se va permite comercializarea acestor masini daca au si propulsie alternativa asigurata de motoare electrice sau hidrogen. Hibridele, precum Toyota Prius vor fi acceptate in continuare, noteaza Reuters.
Totusi, partidul socialist e un membru minoritar al coalitiei tripartite aflata la putere in Norvegia, coalitie condusa de laburisti. Propunerea are sanse mici sa treaca, din moment ce si prim-ministrul norvegian Jens Stoltenberg se opune.
Propunerea are ca scop incurajarea vanzarii de masini care folosesc metode ecologice de propulsie, iar ministrul finantelor spune ca daca va fi aprobata, ideea nu va afecta economia Norvegiei - tara care ocupa locul sase in topul exportatorilor de petrol.
In Norvegia are sediul o companie care produce masini electrice in volume mici -Think. Compania a fost detinuta cativa ani si de Ford, iar in prezent are nevoie de finantare pentru a rezista si incearca sa vanda in SUA o masina electrica de oras. Modelul Think City merge maxim 200 km dupa incarcare si ar putea ajunge la clientii din SUA cu 20.000 de dolari.

ANALIZĂ Cât plătește Primăria Sectorului 2 pentru curățenia stradală și ridicarea gunoiului și de ce este mizerie pe străzi / Mesajul primarului pentru oamenii care aruncă gunoiul pe stradă: Îi vom amenda
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Motorul cu apa...ma faci sa rad. Ce principiu fizic ar folosi un astfel de motor ma rog?
Poate voiai sa zici electroliza apei, descompunerea apei cu ajutorul curentului electric. Aia-i altceva.
Randamentul unui motor cu apa este intotdeauna mai mic decat al unui motor electric pur, insa are avantajul ca poate fi adaptat la motoarele curente.
Spor la nepoluare!
Adrian
care ete problema?
nasol va fi de cei care au castigat licitatiile pentru benzinarii pe autostrada :)), o sa fie nevoie sa instaleze si prize, nu numai rezervoare :)) :)) :))
Mai usor cu tampeniile si tehnologiile "nepoluante". Va bucurati aiurea dar habar nu aveti cat de poluante sunt bateriile din Prius (si constructie si distrugere), sau nu va ganditi ca acel curent electric vine de la centrale care ard carbuni.
tehnologie exista
luptindu-se sa care in brate o baterie de citeva zeci de kilograme.
Bateriile de la prius sint reciclabile in proportie destul de mare, cred peste 85%.
Randamentul benzina-roata, este mult sub 20% la o masina obisnuita, pe cind randamentul motoarelor electrice urca pina spre 95%, si sa nu uitam, ele pot actiona direct rotile, fara nevoia unei cutii de viteze, cu una sau cel mult 2 viteze.
Iar producerea de curent electric din carbune are o eficienta cam de 35%.
Va las pe d-vs sa deduceti cam care este eficienta carbune-roata (pentru electric) si sa o comparati cu cea benzina-roata, ca vad ca "le aveti" cu ingineria. Puteti lua in calcul si un 20% sa zicem, pirderi cu transportul electricitatii, si incarcarea bateriei.
Apoi, sa nu uitati sa luati in calcul si procentul de electricitate obtinut din carbune.
Nu in ultimul rind, citez:
"Mai usor cu tampeniile" !
Alta tara, alte obiceiuri +alta viziune!
Ah, si alta TELEviziune (Mai mult ca sigur).
sa va mai vad plimbanu-se cineva in voie dintr-o parte in alta a europei cu asa ceva.
nu intelegeti gresit, nu sunt impotriva masinilor electrice dar pana nu fac cu ele ce fac acum cu o masina "normala" nu cumpar...si sunt convins ca daca ar vrea ar putea.
E interesant cam ce-ar mai putea vinde Norvegia cind cerea de petrol si gaz scade mult sau dipare? Peste?
Nu, va vinde minti luminate, ca de exemplu doamne socialiste lesbiene.
S-au si repezit maimuticile autohtone, (termen care nu provine de la autoturism), degraba imitatoare la orice basina ideologica cu iz stingist, sa-si exprime netarmurita admiratie fata de.
adevarul e dureros
Au gindit marx, lenin si ceausescu si pt tine, nu-i asa?
Prototipul unei astfel de statii de electroliza este de dimensiunea unei cabine telefonice.
Singura concluzie este ca acolo se fura mai putin decit in alte parti.
Inca o data se demonstreaza ca nordicii au creier si mai si gandesc cu el.
Ar trebui peste tot sa se introduca masinile electrice.
VREM SA RESPIRAM !