Fiat a luat 20% din Chrysler, dar nu se va opri aici. Urmatoarea tinta e Opel, iar Sergio Marchionne, seful Fiat, se va concentra pe discutiile cu nemtii, scrie Reuters. El a spus ca pentru acordul cu Chrysler s-a muncit mult, insa e extrem de bine ca s-a realizat. Germanii trebuie sa gaseasca rapid un partener pentru a primi banii care sa-i salveze, insa si alte companii sunt interesate sa cumpere Opel.

"Acum trebuie sa ne concentram pe Opel, e partenerul ideal", spune Marchionne. Fiat a semnat parteneriatul cu Chrysler si va prelua 20% din compania americana, care a si cerut intrarea sub protectia legii falimentului. "Obiectivul este sa intarim Fiat si sa dam Chrysler sansa sa se reorganizeze", spune seful Fiat.

Marchionne a tusit mult in timpul interviului si a admis ca este extrem de obosit dupa luni de discutii cu americanii "S-a lucrat zi si noapte, am si scuipat sange", a spus Marchionne.

In orice caz, si alte companii sunt interesate de Opel, care fara un partener nu vede ajutorul de 3,3 miliarde euro de la guvernul german. Sunt interesati de brand si chinezii si fonduri de investitii cu bani, dar si compania Magna din Austria care producea chiar si modele Chrysler.

Cele doua companii au mai colaborat in trecut, si nu putin. General Motors, care detine si Opel, a avut intre 2000 si 2005 o alianta cu Fiat, insa a iesit din ea platind doua miliarde dolari, pentru ca altfel ar fi fost nevoita sa cumpere producatorul italian.

In plus, cele doua companii au dezvoltat in comun platforma care sta la baza modelelor Opel Corsa si Fiat Grande Punto, plus propulsorul de 1,3 litri care e disponibil pe o serie din modelele celor doua marci.

Apoi e de mentionat ca cele doua marci se completeaza reciproc destul de bine: Opel vinde bine in nordul Europei: Marea Britanie, Germania, iar Fiat se descurca bine in sud, in special in Italia unde are 30% din piata. Si la segmente de modele exista complementaritate: Fiat face vanzari bune cu modele mici, precum Panda, Grande Punto si 500, in timp ce Opel a lansat recent Insignia, model pentru care Fiat nu are nici pe departe un rival care sa faca aceleasi volume de vanzari.