Chrysler a decis sa reduca cu pana la 6.000 de dolari preturile automobilelor in luna mai, in incercarea de a impulsiona vanzarile in perioada procesului de restructurare, anunta Reuters.

Chrysler se afla in faliment, iar in luna aprilie, vanzarile au scazut dramatic, cu 48%. Compania a anuntat ca va oferi reduceri de pana la 4.000 de dolari la modelele de autovehicule din 2009. De reduceri vor beneficia si modelele din anii trecuti. Programul incepe miercuri si se incheie la 1 iunie.

Si unii membrii de sindicat de la Chrysler vor beneficia de un stimulent de pana la 1.000 de dolari.

Chrysler a cerut intrarea sub protectia legii falimentului, dar a batut deja palma cu Fiat, care va detine 20%. Uzinele vor fi oprite, dar oamenii isi vor primi salariile si nu vor fi concedieri.

  • Chrysler in cifre

Chrysler are 54.000 de angajati, 30 de uzine si are o traditie de 84 de ani. Chrysler avea 54.000 de angajati la sfarsitul lui 2008 si producea in 30 de uzine in America de Nord, dintre care 12 de asamblare masini si 18 pentru diverse componente. Compania a avut pierderi de 8 miliarde dolari anul trecut, iar in acest an a supravietuit datorita ajutorului de patru miliarde dolari primit de la guvern.

In 2007 compania a produs peste 2,5 milioane de automobile, dintre care aproape toate au fost produse in America de Nord, cu exceptia a 69.000 de masini Chrysler si Jeep produse in Austria, de Magna.

Anul trecut vanzarile au fost grav afectate de criza si abia s-au apropiat de 1,5 milioane de unitati.

Vanzarile Chrysler in Europa au scazut cu 22% anul trecut, de la 120.000, la 93.000 de masini. In primele trei luni ale anului, vanzarile Chrysler, Jeep si Dodge au scazut cu 53%, spre 14.000 de masini.

  • Falimentul, singura salvare

Chrysler a cerut intrarea sub protectia legii falimentului, iar estimarea extrem de optimista este ca in maxim doua luni procesul se va incheia. Practic, Chrysler va fi vanduta unei companii noi, creata de Guvernul american conform legii falimentului.

In plus, i s-au promis ajutoare totale de 10,5 miliarde dolari, de la guvernul SUA, dar si din Canada, in timp ce vestea cea mai buna este incheierea parteneriatului cu Fiat, care acum detine 20% din Chrysler si va ajunge la 35%. In 2013 este foarte posibil ca Fiat sa devina actionar majoritar, cu conditia ca toate ajutoarele primite sa fie rambursate pana atunci.

Seful Chrysler, Bob Nardelli va pleca, dar si restul conducerii va fi schimbata. Fiat nu va pompa bani in Chrysler, dar va face transfer de tehnologie si va aduce gama sa economica in SUA.