Volkswagen e marca auto cu cea mai mare cota de piata din Europa, 11,3%, urmata de Ford, Fiat si Opel care trec de 7%, arata cele mai noi date ale Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile. Piata auto europeana a scazut cu 16% in primele patru luni, Germania e cea mai mare piata si a urcat cu 18%, in timp ce Islanda e inca in top la scaderi: -91%.

In cele 28 de tari incluse in statistici s-au vandut 4,7 milioane de masini noi in primele patru luni ale anului, fata de 5,58 milioane in perioada ianuarie-aprilie 2008. Volkswagen a scazut mai putin decat piata si a reusit sa-si creasca intr-un an cota de piata de la 10%, la 11,3%, fiind urmata de Ford care si-a dus cota spre 9,1%, de la 8,4%.

Fiat si Opel - care discuta pentru o alianta - au fiecare 7,5% din piata, insa au avut evolutii diferite. Acum un an italienii detineau 6,7% din piata, iar nemtii 8,1%. Francezii au scazut si ei mai mult decat piata, Renault ajungand la 6,9% cota, fata de 7,6% acum un an, iar Peugeot a coborat jumatate de punct procentual, spre 6,7%.

Toyota, care inainte de criza "zburda" la vanzari, se vede si ea cu cota de piata diminuata, de la 5,3%, spre 5,1%. Cota de piata Dacia a urcat de la 1,1% in primele luni din 2008, la 1,4% in prezent. Vanzarile marcii au urcat cu 6%, spre 65.000 de masini.

In aprilie, vanzarile de masini noi pe continent au scazut intr-un ritm mai lent fata de celelalte luni, 12%, spre 1,25 milioane unitati. Piata germana a urcat cu 19% datorita programului Rabla, dar cresteri interesante au fost si in Cehia (19%), Slovacia (43%), Austria (13%). La polul opus, Islanda s-a dus in jos cu 88%, iar Letonia cu 85%.

In Romania, pe primele patru luni inmatricularile de masini noi au scazut cu 59%, de la 97.000, la 40.000.

Statisticile ACEA prezinta situatia inmatricularilor din 28 de state europene: 25 din UE, fara Cipru si Malta, plus Islanda, Norvegia si Elvetia (statele EFTA).