Fiat a anuntat ca nu va participa la discutiile care trebuie sa inceapa in a doua parte a zilei de vineri la Berlin, pe tema salvarii Opel. Italienii sunt suparati si nu vor sa dea bani in plus, chiar daca GM a cerut in ultimul moment fonduri suplimentare. In plus, Magna International, cealalta companie aflata in cursa pentru Opel pare sa se fi retras si ea din discutii, scrie presa germana. Totusi, oficiali germani spun ca Magna e in continuare favorita la preluarea Opel, daca se va putea intelege cu compania-mama, General Motors.

Fiat, care parea favorita pentru preluarea Opel, a anuntat dimineata ca nu va participa la discutiile de vineri fiindca nu este dispusa sa ofere mai mult. "Nu pot sa ne ceara mai mult (...) aceste solicitari de ultima clipa expun Fiat la riscuri inutile", a spus seful Fiat, Sergio Marchionne. Italienii nu vor sa faca nicio infuzie de capital la Chrysler, ci vor pune la dispozitia americanilor tehnologie de miliarde de dolari. Fiat considera ca e sarcina guvernului german sa ajute financiar Opel, chiar si in conditiile in care GM cere bani in plus pe ultima suta de metri.

Pe de alta parte, presa germana scrie ca si compania canadiana Magna s-ar fi retras din discutii, insa informatia nu a fost confirmata de companie. Totusi, Bloomberg citeaza oficiali din Germania care spun ca Magna este favorita in situatia data, insa totul depinde de modul in care canadienii se vor intelege cu GM. Va trebui sa se ajunga la un compromis intre nevoile financiare ale Opel si necesitatea ca aceasta companie sa ramana in functiune. Pentru preluarea Opel, Magna s-a aliat cu banca rusa Sberbank si cu compania GAZ a miliardarului Deripaska.

Autoritatile de la Berlin au criticat miercuri in termeni duri atitudinea americanilor la discutiile purtate pentru salvarea Opel, dupa ce GM a cerut in ultimul moment inca 300 de milioane euro de la guvernul german.

Negocierile maraton s-au purtat la Berlin, unde autoritatile germane s-au aratat dispuse sa ofere miliarde de euro unui investitor dornic sa preia Opel, insa cu conditia ca banii sa fie directionati exclusiv catre Europa.

E de asteptat ca luni, General Motors sa ceara intrarea sub protectia legii falimentului, iar urmarea va fi crearea unei companii, la care statul american va detine 72%.