Rusii de la GAZ spun ca sunt gata sa fabrice masini Opel in cel mult noua luni. Presa rusa exulta ca rusii au pus mana pe Opel, dar exista si reticenta
GAZ fabrica berlinele invechite Volga, la uzina din Nijni Novgorod, la 440 km de Moscova, iar compania miliardarului Deripaska spune ca daca noul consortiu Opel-Magna-Sberbank va decide ca la aceasta uzina vor fi produse masini Opel, in sase - noua luni se pot face toate modificarile tehnologice necesare.
Vineri s-a ajuns in sfarsit la un acord pentru salvarea Opel, dar a fost scos mereu in fata numele companiei canadiene Magna, desi aceasta va detine numai o cincime din actiunile Opel. GM va pastra 35% din actiunile marcii germane, salariatii vor avea 10% insa cel mai interesant lucru este ca banca rusa Sberbank va detine 35% din producator. Tocmai de aceea, presa rusa e plina de articole legate de subiect. "Opel-ul rus" sau "Opel transformat in Volga" sunt doar cateva titluri din presa rusa .
"Niciodata o companie rusa n-a obtinut active de acest gen in lumea occidentala", scrie Vremia Novosti. "Nu e Armata Rosie!", ironizeaza acelasi ziar reticenta occidentalilor cand e vorba de patrunderea unor companii ruse in actionariatul unor mari grupuri occidentale. Cotidianul adauga ca aceasta criza a facut posibile lucruri care altfel nu puteau deveni realitate.
"Planul de iesire din criza al Opel nu e nici pe departe clar", noteaza ziarul Nezavissimaia Gazeta care adauga ca Magna trage sforile, iar rusii nu au garantia ca transferul de tehnologie mult-asteptat va veni.
Kommersant noteaza ca nemtii vor sa ajunga sa detina 20% din piata rusa, fata de 3% in prezent, iar volumul de productie vizat de Opel ar fi de 180.000 masini/an, "unul putin realist".
Presa a scris ca Magna are de gand sa renunte la 2.500 de oameni ai Opel in Germania, adica o zecime din forta de munca, in timp ce planurile Fiat vizau renuntarea la 10.000.
Afacerea Opel a nascut si un alt scenariu: Magna s-ar putea alia cu compania care va cumpara marca Saturn a GM si ar putea produce aceste masini in SUA sau Canada. Saturn e marca sora a Opel in SUA, iar GM va construi aceste masini pana cel tarziu in 2011.

Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Cum să devii imun la reclame pentru a nu-ți arunca banii aiurea. Ghidul minimalistului fericit
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
Acapararea Opel de către ruşi nu are nicio justificare economică pentru nemţi. Probabil singura câştigată va fi Angela Markel care, prin intermediul acestei decizii, şi-a asigurat un viitor călduţ, asemeni predecesorului său. Ruşii nu vor decât să obţină accesul la tehnologiie GM pentru a-şi putea retehnologiza îmbătrânita industrie auto. Aceasta le va permite lansarea de modele competitive pentru enorma piaţă internă şi contracararea producătorilor externi. Modalitatea categorică de tranşare a acestei afaceri este, fără doar şi poate, o lecţie importantă. Este îngrijorătoare adaptabilitatea ruşilor care, într-un timp extrem de scurt, au înţeles care sunt slăbiciunile vesticilor (vezi Gerhard Schröder) şi, bazându-se pe acestea, reuşesc lovituri extrem de exacte.
oare cum s-ar chema Suhoi Su-27 facut de nemti?
e de bun augur acest tandem ruso-german !
Azi vedem ca Occidentul face de bunavoie ceea ce s-a facut cu forta acum 60 si de ani. Da tehnologia gratis si va dezmembra fabricile si le va duce in Rusia.
O sa ne cumparam Opel fabricat la rusi si Rols-Roys copiat de chinezi. Sa te tii ris atunci.
Stiu ca voi fi criticat, dar mai stiu ca Rusia isi urmareste neabatut interesele si mai ales ceea ce e scris in documentul apocrif ce se cheama Testamentul lui Petru I.
este foarte bine ca tehnologia germana castiga teren.
Si daca nu venea un neamtz, parca Bohrman il chema, sa se ocupe pe programele lor spatiale probabil ca mai intirziau vreo 5 ani !
Ceea ce ar fi fost o diferentza colosala.
Noroc cu nemtzii ...
fac rusii masini opel .....
"After the war, the Soviet Union brought an entire Opel manufacturing line from Brandenburg in Germany. A factory called MZMA (Moskovsky Zavod Malolitrazhnykh Avtomobiley, that is, Moscow Compact Car Factory) started in 1947 to manufacture an automobile called Moskvitch 400 based on the Opel Kadett."
http://en.wikipedia.org/wiki/Moskvich#Early_history
GM care a depus bilantul azi ???
Interesant.
asadar oameni buni, de ce tipati ca e o afacere proasta?? sinteti tot aia care faceau misto de tata nano??? care are acum sute de mii de comenzi fara sa fi aparut de pe banda vreo masina? mie mi se pare o afacere super! kakaia problem?