Nissan a inaugurat in Rusia la St Petersburg o uzina unde la inceput va construi sedanul Teana si apoi SUV-ul X - Trail, dupa o investitie de 200 milioane dolari la o uzina care initial va avea 750 de angajati, scrie AFP. Piata rusa a crescut sustinut anii trecuti datorita marcilor straine si tot mai multe companii si-au deschis uzine. Criza a lovit insa puternic, iar in primele patru luni vanzarile de masini au scazut cu 44% in Rusia.

Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault - Nissan a spus ca Rusia e cea mai mare piata europeana pentru marca japoneza, iar cota de piata este de 5,7% in Rusia. Uzina are o capacitate anuala de 50.000 de masini si va incepe luna aceasta sa produca sedanul Teana, iar din toamna SUV-ul X-Trail.

Fabrica va avea initial 750 de angajati care vor lucra intr-un singur schimb.

Rusia este o piata auto care a crescut enorm in ultimii ani, mai ales pentru ca tot mai multi au preferat sa-si ia masini ale unor marci straine, in detrimentul marcilor locale care nu s-au modernizat prea mult fata de perioada sovietica.

Aproape toti marii producatori auto mondiali au deschis uzine in Rusia, iar partenerul de alianta al Nissan, Renault, are uzina de ani buni si produce Logan langa Moscova.

Dar cresterile din anii trecuti sunt istorie, problemele de creditare si criza au facut ca vanzarile de masini noi in Rusia sa scada cu 44% in primele patru luni.