General Motors a ajuns la o intelegere preliminara cu grupul de dealeri Penske Automotive pentru a vinde marca Saturn, noteaza The Wall Street Journal. In plus, documente ale consultantului financiar al GM arata ca gigantul american ar putea reveni pe profit in 2011, insa anul acesta va pierde 17,5 miliarde dolari.

E de asteptat ca vineri sa fie anuntata intelegerea prin care lantul de dealeri auto detinut de Roger Penske va cumpara marca, service-urile, operatiunile de distributie si productie piese de schimb legate de marca Saturn. In plus, Penske va semna intelegeri pentru a cumpara si vehicule de la alte marci, cum ar fi Renault si Samsung, pentru a le vinde in showroom-urile sale.

Penske este distribuitor oficial al masinilor Smart din grupul Daimler in SUA. Saturn a fost infiintata in 1985 ca marca dedicata tinerilor in ideea de a mai lua din clientii masinilor japoneze de clasa mica. De cativa ani Saturn e sora americana a Opel, cateva modele fiind practic identice. Spre exemplu in SUA se vinde Saturn Astra, iar Saturn Vue e identic cu Opel Antara. In plus, masina sport Opel GT s-ai inspirat din modelul american Saturn Sky.

GM se va concentra pe patru marci cheie, astfel ca va trebui sa renunte la alte patru. Hummer e gata sa fie vanduta la chinezi, Saab are doi pretendenti, iar la Pontiac se va renunta definitiv. Si vanzarea Saturn va ajuta GM sa devina o companie mai mica, adaptata cererii in scadere.

In plus, consultantul financiar al General Motors, Evercore Partners, estimeaza ca producatorul auto va pierde anul acesta 17,5 miliarde dolari, insa va obtine profit in 2011 - trei miliarde dolari. Pentru 2014 se estimeaza un profit de 7,8 miliarde dolari. Estimarile privind productia mondiala a GM indica 3,8 milioane de masini anul acesta si sase milioane in 2014, in conditiile in care acum doi GM ani producea circa 9 milioane de automobile.

GM a cerut luni intrarea sub protectia legii falimentului, iar justitia i-a permis sa inceapa sa vanda active. Din acest proces ar trebui sa iasa in maximum trei luni o companie noua care sa pastreze activele "sanatoase" si sa se concentreze pe patru branduri cheie: Chevrolet, Cadillac, Buick si GMC.