Lexus Romania a lansat SUV-ul hibrid RX 450h
Masina are 4,77 metri lungime, garda minima la sol de 17,5 cm si sunt disponibile patru vesiuni de echipare, Business, Executive, Luxury si Presdent, cu preturi intre 60.100 euro si 75.900 euro, TVA inclus.
Masina e propulsata de un motor pe benzina de 3,5 litri, 249 CP si de doua motoare electrice: unul in spate altul in fata. Motorul pe benzina este pozitionat in fata, impreuna cu unul din motoarele electrice, in timp ce motorul electric spate asigura tractiunea integrala.
Lexus spune ca masina are un consum mediu mixt de 6,3 litri/100 km, atinge 200 km/h si ajunge de la 0 la 100 km/h in 7,8 secunde.
Marca japoneza exista din 1989, iar primul SUV hibrid, RX 400h, a fost lansat in 2005. Vanzarile marcii in Europa au scazut anul trecut cu 25%, la sub 30.000 de masini. In primele cinci luni ale anului vanzarile marcii au scazut mai puternic, 42%, la circa 8.000 de unitati.

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
In oras se bazeaza probabil mai mult pe faptul ca a folosit mai mult electricul.
Orice tehnologie ar folosi, sa utilizezi 2 tone de tabla si aparatura pentru a misca 2 persoane de sa spunem cantarind impreuna 160 de kile mi se pare o nebunie. Plus ca pentru a produce alea 2 tone folosesti energie din greu.
Un SUV nu poate fi verde prin definitie.
2. Autovehiculele hybride sunt mult mai poluante, dpdv al procesului de productie:
-mass production of lithium carbonate is not environmentally sound, it will cause irreparable ecological damage to ecosystems that should be protected and that LiIon propulsion is incompatible with the notion of the 'Green Car'" - http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium
Deci, e doar marketing - in realitate sunt bombe ecologice :P
Nu vad unde e ecologia caci tot mult consuma , plus ca si pretul e cu 30% mai mare :(((((((((((((.