iQ a fost prezentat sub forma de concept la salonul auto de la Frankfurt in toamna lui 2007, iar versiunea de productie a debutat anul trecut la Geneva. Masina, desenata la centrul de design de la Nisa, Franta, a inceput sa se vanda din octombrie 2008 in Japonia.
Masina e disponibila in Europa cu motorul pe benzina folosit si la Aygo, 1 litru 67 CP, dar exista si unul mai puternic, 1,33 litri, 101 CP. iQ are 2,98 metri lungime, rezervor de 32 litri, iar producatorul spune ca este cea mai mica masina cu patru locuri de pe piata. La versiunea cu motor de 1,0 litri, preturile variaza, in functie de echipare, intre 13.031 si 15.991 euro, iar la versiunea cu motor de 1,33 litri preturile variaza intre 16.011 euro si 16.831 euro.
![]() |
Toyota Urban Cruiser Foto: Toyota |
![]() |
Importatorul are obiective reduse de vanzari pentru aceste 2 modele de nisa, sub 100 de unitati pentru fiecare. In Romania s-au vandut anul trecut 10.100 de automobile ale marcii nipone, echivalentul unei cote de 3,1% din piata. Yaris a fost cel mai vandut model, cu peste 2.300 de masini, in timp ce supermini-ul Aygo si-a gasit aproape 1.000 de clienti.
Reprezentantii companiei nu au dat tinte concrete de vanzari pentru anul acesta, insa in conditiile in care piata masinilor de masini noi s-a injumatatit, importatorul sustine ca a vandut multe modele pe pierderi in acest an.
Ca idee pentru cei ce se gandesc la ce masina am. Nu e frantuzeasca nici germana nici americana nici romaneasca.
Mazda foloseset din greu platforme si motoare Ford. Mazda 2 si Mazda 3.
E cumparata din state si probabil si locuiesti acolo...
Ca idee, orice model nou(atentie, nu varianta, facelift, etc) iese pe piata cu preturi ceva mai mari decat ce exista la momentul repectiv, in aceeasi clasa. Sa ne gandim ca totusi pe aceste modele este inglobata destula tehnologie care sa justifice pretul... ridicat. Sunt practic masini nou concepute. Uitati-va si la Prius, care e cu totul alta masina decat generatia anterioara, iar pretul este nu cu mult peste...
Pe de alta parte, Toyota nu a facut niciodata masini ieftine, cel putin pt. piata romaneasca. In principiu, cati bani dai atata face, da' loganu a dovedit alta chestie.
Se putea vorbi mult mai mult despre noutatile tehnologice de la iQ...
2. Eu am un Yaris (am dat 13400 pe el) si are toate dotarile de bun simt pe care le ai optional la alte firme de "renume": aer conditionat automat, vopsea metalizata, jenti aliaj, proiectoare, volan si schimbator in piele, 7 airbag-uri, geamuri electrice etc.
3. E penibil sa-ti iei un suv sau o berlina (doar ca sa le arati "prietenilor" si "dusmanilor" cat de tare esti) 2nd hand si fara nicio dotare.
4. Treziti-va si luati-va masinile pe care vi le permiteti - nu mai fiti penibili cu BMW-uri la 6000 euro.
PS Si suficient de lent (mental) incat sa nu te intrebi de ce o masina de 35k se vinde cu 6k.
Stai jos, 2!
2. ce inseamna dotari de bun simt, firme de renume?
3. de obicei cand iti iei un suv sau o berlina 2nd hand, crede-ma, are dotari ... mai multe decat astea de bun simt pe care le ai tu pe yaris.
4. no comment - aici ai dreptate.
sincer, nu am nimic cu tine, dar nu sunt de acord cu ce spui mai sus. nu as da 13400 pe un yaris in primul rand pt ca nu-mi place cum arata, dar aici sint subiectiv, chiar cu mai putini bani ai putea sa iti iei cam asa: Logan desigur (chiar 2 buc), Renault Symbol - cel nou (in jur de 9.000 eur, dotat de bun simt), Clio (foarte bine dotat, pana in 10.000 eur), Peugeot - 206, 207; VW Polo, nu mai zic de Fabia, fie aia veche, fie asta noua, Fiat Grande Punto, iar la 13.400 chiar si la Bravo ai putea sa te gandesti; sa nu uitam Seatul, care la 13.400 iti ofera chiar si versiune de Leon - cel putin a fost anul trecut la oferta. ar mai fi si Kia C'eed, pe care poti sa-ti pui pana la 13.400 eur cam tot ce vrei;
Depinde ce vrei...
2. Nici o alta marca de masini nu isi merita banii asa cum si-i merita o toyota
3. Soferul roman mediu este atat de bou incat nu o sa inteleaga niciodata asta
4. Aspirantul roman mediu este mai rau ca soferul roman
5. Pentru generatiile astea cu creierul distrus de manele: cautati pe internet si o sa aflati ceva cutremurator: scopul unei masini e sa te duca de la A la B, nu sa moara dusmanii. Avem manlisti in bloc care stau la garsoniera dar au X6 si inca un coupe seria 3 si inca un seria 3 "de familie". Toyota nu impresioneaza prin zgomotul motorului. O sa vina o vreme (in curand) cand din cauza pretului la combustibil cei care au toyota o sa mearga cu ea iar labagiii cu BMW o sa il plimbe in jurul blocului si o sa il foloseasca pentru ascultat manele.
6. De cate ori vreti sa va luati o masina la mana a doua, intrebati-va "oare de ce o fi renuntat ala dinainte la ea?". Nemtii nu sunt manelisti, deci nu isi iau masini noi doar fiindca au aparut si sunt suficient de scumpe.
Salutari
si eu mi-am luat un sh de 3 ani (a costat noua 24.5k) am dat pe ea 9k si umblu de 5 ani cu ea si am pus pana acuma 4 bujii pe motor , evident ca am schimbat suspensiile toate dar nu ma costat mai mult de 1k euro pana acuma toata intretinerea masinii
eu consider ca este acceptabil 1.000 euro intretinere in 5 ani la care adaug pierderea pretului de 4.000
eu nu sant de acord cu cumpararea unei masini noi din cauza scaderi valori masini , gandestete un pic cel care a cumparat de noua masina mea in tre ani a pierdut 15.000 euro in trei ani ..... ti se pare ok sa pierzi 5.000 euro pe an doar ca ai masina ? mie nu?
ai dreptate in primele 5 puncte dar la pct. 6 consider ca nu