Criza economica s-a aratat pentru piata auto mai dura decat parea a fi la inceputul anului, iar daca atunci existau sperante ca perioada grea va trece pana la debutul lui 2010, acum e imposibil de facut previziuni, a declarat Herbert Stein, presedinte al grupului AutoItalia, importator al unor marci precum Fiat si Alfa Romeo.

E o perioada cand importatorii pot fi fericiti daca scapa de stocuri, iar masinile au preturi extrem de mici, a afirmat Stein, la inaugurarea unui dealer in orasul Focsani.

"Acum sase luni credeam ca aceasta criza se va termina la finalul lui 2009, iar din 2010 lucrurile vor incepe sa mearga bine, insa acum nu mai sunt asa de sigur, si chiar e imposibil de facut previziuni", a spus Herbert Stein. El a adaugat ca ne aflam intr-o perioada in care importatorii pot fi fericiti daca reusesc sa scape de stocuri, deoarece, cu cat stau masinile mai mult in showroom, cu atat sunt si pierderile mai mari si nici nu se face loc pentru modelele noi.

Stein spune ca masinile tuturor producatorilor au ajuns sa aiba preturi foarte mici, comparativ cu perioada dinainte de criza, dar dupa ce se vor fi epuizat stocurile, preturile vor urca pana la un nivel normal iar clientii vor avea nevoie de o perioada de sase luni pentru a se obisnui cu schimbarea.

Piata masinilor noi a scazut cu mai mult de 50% in Romania in primele cinci luni, iar vanzarile Fiat au scazut intr-un ritm asemanator, marca avand in prezent o cota de circa 4,9% din piata.

Doi noi dealeri din reteaua AutoItalia au deschis centre auto cu showroom si service, in Focsani si Iasi. La Focsani, compania Auto Tivoli a investit doua milioane euro intr-un complex de 5.000 mp cu showroom de 500 mp. La Iasi, compania Auto Padova a investit cinci milioane euro intr-un complex auto care se intinde pe circa 20.000 mp.