Programul Rabla continua sa duca piata auto germana spre noi recorduri, in timp ce alte piete mari din Europa sunt in agonie. Vanzarile de masini noi au crescut cu 40% in iunie, fata de luna a sasea din 2008, iar masinile de clasa mica au mers cel mai bine, scrie Reuters, citand date ale asociatiei auto VDK.

Astfel, in iunie s-au vandut 427.000 de masini, crestere de 40% fata de iunie anul trecut, iar in primele sase luni s-au vandut 2,06 milioane de masini noi, crestere de 26%, datorita programului Rabla introdus in februarie. Totusi, cei de la VDK avertizeaza ca in urmatoarele luni cresterea pietei nu va mai atinge nivelul record din lunile acestea. Voci din industrie spun ca la anul piata germana va merge prost, putand scadea cu 30% in lipsa unui program Rabla.

VDK mai spune ca masinile de clasa mica au mers extrem de bine, in timp ce vanzarile de masini premium, modele de clasa medie si masini sport au scazut in unele cazuri chiar cu doua cifre.

Cresterea se datoreaza programului Rabla, lansat in februarie, prin care autoritatile ofera 2.500 euro celor care-si caseaza masina mai veche de noua ani pentru a-si lua un automobil nou. Initial au fost 600.000 de locuri, dar dupa ce numarul cererilor a depasit un milion, autoritatile au decis sa mareasca bugetul pentru a include doua milioane de masini.

Programele Rabla s-au raspandit pe tot parcursul Europei anul acesta, iar in multe tari rezultatele se vad. Astfel, luna trecuta piata franceza a urcat cu 7%, cea italiana cu 12%, iar vanzarile din Spania au scazut cu 16%, putin fata de lunile dinainte cand scaderea fusese de circa 40%.