Viitorul Opel nu este nici pe departe decis, dupa ce holdingul financiar RHJ a facut o oferta concreta de 275 milioane euro pentru a prelua 50,1% din actiunile producatorului german, scrie Dow Jones. Acum doua luni, compania Magna si banca rusa Sberbank semnau cu statul german si cu GM o intelegere preliminara pentru preluarea Opel, insa discutiile s-au blocat si pe fir au intrat si chinezii de la Beijing Automotive, iar acum si belgienii de la RHJ.

Holdingul RHJ International e dispus sa plateasca 275 milioane euro pentru 50,1% din actiunile Opel, dar cere si ajutoare guvernamentale de 3,8 miliarde euro pentru Opel. Planurile RHJ prevad renuntarea la 10.000 de angajati Opel in Europa, redenumirea companiei in NewOpel si oprirea pentru doi ani (2010 si 2011) a productiei la uzina din Eisenach. RHJ estimeaza ca Opel ar putea deveni profitabila in 2011.

In Germania sunt voci care acuza RHJ ca vrea sa preia Opel doar pentru a o restructura sever si a o revinde apoi spre General Motors. Directorul fondului de investitii contrazice teoria si subliniaza ca nici nu ar fi posibil, deoarece RHJ nu ar avea voie sa vanda Opel pana cand toate ajutoarele de stat primite de companie nu sunt rambursate.

Opel parea a fi salvata la finele lui mai cand GM si guvernul german au batut palma cu producatorul canadian de componente auto Magna plus banca rusa Sberbank care urmau sa detina 55% din Opel, in timp ce GM Europe va detine 35%. Acordul parea sa avantajeze mult Rusia, sa deschida piata de acolo pentru Opel si sa rezolve situatia companiei germane.

Discutiile s-au blocat insa si s-a facut loc pentru noi pretendenti. Unul este RHJ, dar si chinezii de la Beijing Automotive au venit cu o oferta concreta.