Grupul Renault a raportat pierderi masive de 2,71 miliarde euro in primul semestru al anului, iar vanzarile au scazut cu 24% la mai putin de 16 miliarde euro, dar compania ramane optimista si isi pastreaza tintele financiare pentru anul in curs. Grupul Renault spune ca primul trimestru a fost mai slab decat al doilea si sunt semne ca piata isi va reveni macar partial spre finalul anului.

Grupul Renault a raportat in primele sase luni pierderi nete de 2,71 miliarde euro, dupa ce in prima parte din 2008 avusese profit de 1,58 miliarde euro. Vanzarile au scazut si ele cu 24%, spre 15,99 miliarde euro.

Renault spune ca primul trimestru a fost cu totul diferit de al doilea si exista sperante ca lucrurile se imbunatatesc. Astfel, in primele trei luni vanzarile au scazut cu 31%, iar in urmatoarele cu 17%, astfel ca exista posibilitatea ca macar unele segmente din piata sa-si revina pana la sfarsitul anului.

In orice caz, pierderile din prima jumatate nu se datoreaza doar companiei mama ci si celor asociate, cum ar fi Nissan care a pierdut 1,22 miliarde euro.

Grupul Renault si-a revizuit previziunile privind evolutia pietei auto mondiale in 2009 la peste 57 milioane de unitati, ceea ce reprezinta o scadere de 12% fata de 2008. Anterior, Grupul Renault anticipa o scadere de 15%. In cazul pietei europene, dupa o scadere de 13,7% in primul semestru, situatia ar urma sa se amelioreze in semestrul al doilea, pentru ca pe ansamblul anului 2009 sa se inregistreze un recul de -8%.

Grupul isi reconfirma obiectivele anuntate la inceputul anului pentru 2009: o marja bruta de autofinantare pozitiva si o cota de piata in crestere.