Cateva sute de muncitori de la uzina AvtoVAZ care produce masini Lada in orasul Togliatti protesteaza si cer ca fabrica sa fie nationalizata, iar angajatii sa se poata opune deciziilor conducerii, scrie AFP. Renault detine 25% din AvtoVAZ, dar productia la uzina este oprita complet in august, iar din septembrie munca va reincepe intr-o cadenta redusa si cu salarii micsorate.

Sindicatele cer nationalizarea fabricii si vor ca muncitorilor sa le fie garantate locurile de munca. Angajatii vor sa aiba mai mult control asupra uzinei si sa aiba si drept de veto la deciziile conducerii.

AvtoVAZ are 110.000 de angajati la Togliatti intr-una din cele mai putin eficiente fabrici auto din Europa. Anul trecut a produs 801.000 de masini, dar cu repetatele intreruperi din acest an se pare ca nu se vor depasi 300.000 de masini produse. In alte locuri din Europa uzine moderne produc 300.000 de masini cu mai putin de 10.000 de oameni.

In primele sase luni s-au produs doar 140.000 de masini Lada, iar la inceputul anului stocurile depaseau 100.000 de unitati.

In septembrie productia va fi reluata, insa pentru a se evita concedierile fiecare muncitor va lucra cam 20 de ore pe saptamana, dar salariul mediu se va injumatati fata de nivelul dinainte de criza (700 de dolari).