Marca Mini din grupul BMW implineste miercuri 50 de ani, iar la salonul auto care va incepe la Frankfurt urmeaza sa prezinte un concept coupe aniversar cu doua locuri si motor de 211 CP. Primele masini Mini au fost prezentate in 1956 de compania British Motor Corporation, au urmat perioade extrem de bune dar apoi si slabe, marca revenind in prim plan in 2001 cand a fost relansata de BMW.

Prototipul MINI Coupe Concept ce va fi prezentat la Frankfurt masoară 371 cm lungime, 168 cm latime şi 135,6 cm înaltime. Prototipul este proiectat sa folosească cel mai puternic propulsor disponibil pentru Mini în acest moment – 1,6 litri turbo - 211 CP -, motorul care echipează acum modelele John Cooper Works.

Mini nu a precizat daca modelul va ajunge in productie, multumindu-se sa mentioneze ca "dezvăluie o perspectiva foarte atractiva asupra posibilei evolutii a gamei de modele".

Istoria Mini, foarte pe scurt

În urmă cu exact cinci decenii, pe 26 august 1959, British Motor Corporation (BMC) lansa două modele noi: Morris Mini-Minor şi Austin Seven. Primul automobil Mini avea putin peste 3 metri lungime si costa sub 500 de lire.

Un capitol nou din istoria Mini a inceput in 1965 cand inginerul si designerul Alec Issigonis a fost insarcinat sa construiasca un nou model. Masina avea 3,05 metri lungime si loc pentru patru pasageri. S-a vandut bine, iar Alec Issigonis a ramas in istorie ca "parintele" marcii Mini.

Interesant este ca Alec Issigonis, dornic sa dezvolte o masina cat mai eficienta in traficul urban, a intrat in conflict cu colegul sau, John Cooper, care dorea dezvoltarea unui model pentru motorsport. Un prototip de 55 CP dezvoltat de Cooper, automobil cu 21 CP mai puternic decat Mini-ul clasic, a fost convingator chiar si in ochii lui Issigonis, care si-a ajutat apoi colegul sa dezvolte un model sportiv la mijlocul anilor 60'.

Vechiul Mini a fost modernizat in 1967, motorul devenea mai puternic, dezvoltand 38 CP, iar compania a decis sa lanseze si un automobil mai mare, Clubman care avea si o versiune de 59 CP.

Între 1980 şi 1983, gama de modele a fost redusă, după ce versiunile Clubman, Estate şi Van au fost scoase din producţie. Singurul automobil rămas pe linia de fabricaţie a fost clasicul Mini, cu motorul său de un litru, care acum dezvolta 40 CP.

După preluarea Rover Group la începutul anului 1994, BMW a modernizat si marca Mini. Primul pas a fost prezentarea unei versiuni concept pentru MINI Cooper, la ediţia 1997 a Salonului Auto de la Frankfurt. Prima apariţie oficială a versiunii de serie MINI Cooper a avut loc în luna noiembrie a anului 2000, la Salonul Auto de la Berlin.