Mercedes-Benz va prezenta la Frankfurt un concept de hatchback in cinci usi care dispune de un motor electric care-i da o autonomie de 100 km si emisii poluante zero. Automobilul denumit BlueZERO E-CELL PLUS dispune si de un motor cu combustie interna care incarca bateriile celui electric si poate extinde autonomia totala a vehiculului la 600 km.

Masina are 4,2 metri lungime si e construita pe o platforma modificata a lui A Klasse. Germanii vor lansa in 2010 o productie limitata a acestui model la care motorul electric dezvolta echivalentul a 94 CP, putand duce masina la o viteza maxima de 150 km/h cu o acceleratie 0-100 km/h in 11 secunde.

La un post de incarcare rapida masina trebuie sa stea 30 de minute pentru a putea merge apoi 50 km doar cu motorul electric. La o priza standard perioada maxima de incarcare este de sase ore. Autonomia exclusiv cu motorul electric este de 100 km, dar conceptul dispune si de un motor cu combustie interna de la smart, trei cilindri, 67 CP, propulsor care incarca bateriile electrice si extinde autonomia totala a masinii la 600 km.

Masina merge pe un principiu asemanator celui introdus de GM la conceptele Chevrolet Volt si Opel Ampera. Rotile sunt practic conduse de motorul electric, iar motorul cu combustie interna incarca bateriile, mareste autonomia, reduce mult emisiile poluante si asigura un consum mixt foarte mic.

La un astfel de automobil rolul motorului electric este mult mai important decat la hibridele din prezent la care motorul termic e de baza iar cel electric e folosit extrem de putin. In plus, masini precum Ampera au un avantaj fata de automobilele 100% electrice - daca bateriile se consuma, nu ramai in drum, ci motorul pe combustie interna le poate incarca.