Trei marci nipone - Nissan, Honda si Mitsubishi, plus una a General Motors - Chevrolet, sunt cele mai importante brand-uri care vor lipsi de la cel mai mare salon auto al toamnei: IAA Frankfurt. Criza e principalul motiv al absentei, deoarece un stand serios costa peste un milion de euro, insa Chevrolet a admis ca declina participarea si din cauza ca nu are modele noi.

Mitsubishi a fost prima marca care a decis sa nu vina la Frankfurt. Inca din februarie niponii spuneau ca "provocarile extraordinare" puse in fata lor de situatia de pe piata ii determina sa renunte.

Si Honda a decis sa dea inapoi din cauza crizei, mai ales ca participarea ar fi costat peste un milion de euro, suma care acum pe timp de criza poate fi folosita mai cu folos. Nissan, pe de alta parte, a preferat sa participe in primavara la Geneva si apoi a mai ales cateva saloane pe care le-a considerat importante, cel german nefiind pe lista.

Chevrolet a mai avut o motivatie pentru a se retrage: nu are ce modele noi sa prezinte deoarace Cruze a fost lansat iar noul Spark a fost prezentat la Geneva. E de orecizat ca desi Chevrolet nu va avea stand in hale, filiala germana a marcii va expune masini in spatiul descoperit.

Totusi, la a 63-a editie a salonului german vor participa peste 20 de marci auto cunoscute, plus alti cativa zeci de producatori de componente si firme din alte domenii ale sectorului auto.

Salonul incepe pe 15 septembrie pentru presa si pe 17 septembrie pentru public. Intrarea costa 13 euro in timpul saptamanii si 15 euro in week-end.

Un material detaliat despre noutatile de la Frankfurt veti putea citi pe Hotnews.ro saptamana viitoare.