Pe vremea lui Ceausescu, transportul in comun reprezenta singura alternativa la mersul pe jos, prea putini dintre romani avand o masina, si chiar daca aveau asa ceva, nu aveau banzina pentru ca Impuscatul a rationalizat carburantul.

Sa nu mai vorbesc despre circulatia pe parcursul week-end-ului, cand regula era ca masinile sa circule alternativ in functie de numarul de inmatriculare – un week-end masinile cu numerele pare (cu sot), iar in urmatorul week-end, masinile cu numere impare (fara sot).

Dupa 1990 situatia s-a schimbat semnificativ, in sensul ca numarul masinilor a explodat, iar numarul persoanelor care folosesc tramvaiul sau metroul pentru a se deplasa prin oras a scazut continuu.

Astfel, in 1990, au existat 2,5 miliarde de calatori care au folosit tramvaiul, autobuzul, troleibuzul sau metroul, ceea ce inseamna ca, in medie, fiecare roman a folosit aceste mijloace de transport in comun de 108 ori.

Au existat 691 milioane de calatori cu tramvaiul, 1,3 miliarde de calatori cu autobuzul/microbuzul, 264 milioane cu troleibuzul si 247 milioane cu metroul.

Citeste mai mult si comenteaza pe blogul lui Cristian Orgonas.