Producatorul auto chinez Beijing Automotive va deveni actionar la constructorul de masini sport Koenigsegg pentru a-l ajuta sa finanteze preluarea integrala a Saab de la General Motors, scrie Reuters. Koenigsegg este un producator auto foarte mic si nu ar fi putut cumpara Saab fara ajutorul unei alte companii, astfel ca memorandumul de intelegere semnat cu chinezii serveste acestui scop.

Companiile spun ca au un plan de afaceri bine pus la punct si ca vor porni fara sa ceara finantare de la stat.

In august, General Motors a anuntat ca e de acord sa vanda marca Saab companiei suedeze Koenigsegg, sustinuta de investitori americani si norvegieni. Koenigsegg avea insa nevoie de mai multi bani, iar compania chineza este partenerul care-i va aduce fondurile dorite.

Beijijng Automotive a facut o oferta si pentru Opel, insa a iesit din cursa, fiind si una din companiile chineze interesate de Volvo.

Saab a fost scoasa la vanzare de General Motors, dupa ce vanzarile au scazut mult, iar productia a ajuns anul trecut la doar 93.000 de masini. Saab are doar 0,2% din piata auto europeana, iar vanzarile sale au scazut cu 58% in primele cinci luni, la 16.000 de masini.

Koenigsegg a fost fondata in 1994 de afaceristul suedez Christian von Koenigsegg. Sase ani mai tarziu a fost produsa prima masina, iar in 2002 a fost vandut primul automobil. Compania are 45 de angajati, iar anul trecut a vandut cam 20 de masini ce costa un milion de euro bucata si ating viteze maxime de circa 395 km/h.