Dupa SUV-ul care va fi lansat in 2010 Dacia va mai adauga alte doua - trei modele pe platforma B0 a Logan, masini ceva mai mari ca dimensiuni, a spus la Bucuresti Patrick Pelata, director operational al Renault, al doilea om ca importanta din companie. El a adaugat ca nu va aparea prea curand o Dacia cu cinci stele la testele EuroNCAP deoarece in cea mai noua varianta a testelor de impact sunt conditii pe care Renault nu le considera importante pentru siguranta si nu le va adauga pe masini pentru ca le-ar spori pretul.

"SUV-ul este al saselea model construit pe platforma Logan si dupa acesta vom mai construi inca doua - trei modele care vor fi cu totul diferite, dar nu vreau sa dau mai multe detalii deoarece ar afla si concurenta", a spus Pelata, care a adaugat totusi ca modelele vor fi "ceva mai mari". Cele doua noi modele ar putea fi un crossover si un sedan mai mare decat Logan berlina, insa nimic nu e confirmat.

Pelata a mai spus ca modelele Dacia vor fi construite in continuare pe platforma B0 a Logan deoarece este versatila si pe ea pot fi construite modele de diverse dimensiuni "de la masini mai mici decat Sandero, pana la SUV-ul pe care-l vom lansa curand", a precizat el.

Oficialul Renault a mai spus ca e de asteptat ca piata europeana sa scada cu 10% la anul, iar productia Dacia va fi si ea probabil mai mica, deoarece vor scadea vanzarile de Logan si Sandero. Totusi, a adaugat el, va compensa cu ceva introducerea modelului SUV la care lucrarile sunt in avans fata de programul stabilit initial.

Intrebat daca vom vedea modele Dacia care sa primeasca maximul de cinci stele la testele EuroNCAP, Pelata a lasat de inteles ca nu se va intampla prea curand acest lucru. "Majoritatea testelor de siguranta sunt relevante, dar in cea mai noua varianta a testelor EuroNCAP credem ca sunt lucruri care nu sunt esentiale pentru siguranta si in acest caz nu le vom pune pe masinile Dacia si nici pe unele Renault. De ce? Pentru ca oamenii nu mai sunt dispusi sa plateasca in plus pentru tehnologii noi, cum o faceau pe vremuri. De aceea Dacia are succes in Occident, mai ales in Germania, pentru ca platesti pentru mai putine lucruri, doar pentru cele de care ai nevoie".

Pelata a mai spus ca vanzarile de vehicule construite pe platforma Logan vor ajunge la 40% din vanzarile totale ale grupului francez, iar productia de Logan ar putea, daca va fi nevoie, sa inceapa si in Turcia si Argentina, dar nu s-a decis inca nimic.

La salonul de la Frankfurt SUV-ul Dacia lipseste, insa la stand va fi Stepway, cea mai noua versiune de Sandero. Pe de alta parte, Pelata a spus ca la standul Renault vor fi patru masini electrice, dintre care trei ar trebui sa fie lansate pe piata in 2011, iar una in 2012. Legat de masinile electrice care se incarca de la priza Renault ramane sa stabileasca modul in care omul va plati pentru baterie. E posibil ca bateria sa fie folosita la acelasi vehicul si incarcata de cateva mii de ori pana e scoasa din uz, dar exista si varianta ca soferul sa duca vehiculul la statii speciale unde in cateva minute bateria descarcata sa fie inlocuita cu una 100% incarcata, astfel ca in masina va fi o alta baterie dupa fiecare incarcare. In acest caz clientul va plati o taxa lunara pentru baterie.