Volkswagen testeaza reactia publicului prezentand o masina 100% electrica, de clasa mini, care ar putea fi produsa in seria peste patru ani. Autonomia e de 130 km, iar micul automobil are panouri solare pe plafon, pentru a-i incarca bateria si a da energie sistemului de aer conditionat, au spus reprezentantii Volkswagen la un eveniment care preceda salonul auto de la Frankfurt. Prezentarea micului automobil electric a tinut capul de afis al unui eveniment unde au fost dezvelite si modele de peste un milion de euro.

"Viitorul apartine masinilor electrice", a spus Martin Winterkorn, CEO al Volkswagen Group la evenimentul din Germania. El a spus ca grupul german ar putea fi primul care va produce astfel de masini in volume mari, insa ramane de vazut care va fi reactia publicului.

Germanii au prezentat conceptul e-Up!, masina 100% electrica ce dispune de un motor care dezvolta echivalentul a 80 CP si are o autonomie de 130 km. Viteza maxima este de 130 km/h, iar masina ajunge de la 0, la 100 km/h in 11 secunde. Incarcarea la o priza standard ar trebui sa dureze cam cinci ore.

"E o masina cu zero emisii poluante si zero zgomot, ramane de vazut daca o vor dori si clientii (...) In 2013 am putea sa vedem frecvent acest automobil pe strazi", a spus la Frankfurt, Ulrich Hackenberg, director insarcinat cu partea tehnica la Volkswagen AG. Germanii vor lansa varianta cu motor termic a micului Up! in 2011.

Micul Up! a luat fata unor masini de super-fite

La evenimentul de luni seara grupul Volkswagen a prezentat noutatile cu care vin la salonul german toate cele opt marci, dar micul vehicul electric si posibila sa productie in serie a tinut capul de afis.

Dar nu numai Up! este o noutate, ci si alte masini scumpe. Bentley a reinviat un nume folosit acum opt decenii, Mulsanne, lansand o masina despre care producatorul spune ca are cel mai puternic sistem audio din segment, iar ca element interesant la interiorul fiecarei masini se lucreaza manual 470 de ore.

Audi a adus o decapotabila cu motor de 5,2 litri, 525 CP. R8 Spyder va iesi pe piata la primavara, acoperisul textil cantareste circa 25 kg si poate fi deschis in 19 secunde la viteze de sub 50 km/h.

Bugatti a adus o noua versiune de Veyron, Sang Bleu din fibra de carbon de culoare albastra, cu motorul de 1.001 CP si pret care trece bine de un milion de euro. Peste un milion de euro costa si decapotabila Reventon de la Lamborghini, masina care va fi produsa in 15 exemplare, dispune de motor de 670 CP si are design inspirat din avioanele cu reactie.