Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Europa in primele opt luni ale acestui an au crescut cu 30,8% comparativ cu perioada similara din 2008, in conditiile in care piata a scazut cu 8,1%, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Cresterea numarului de autoturisme Dacia inmatriculate in aceasta perioada se datoreaza programelor de casare introduse de guvernele mai multor state europene.

Datele ACEA arata ca numarul de automobile Dacia noi intrate in circulatie in statele membre ale UE, in afara de Cipru si Malta, si tarile EFTA, Elvetia, Norvegia si Islanda, a fost de 160.050 in primele opt luni din 2009, in crestere fata de 122.387 in perioada similara din anul anterior. Cota de piata a Dacia a crescut astfel de la 1,2% in primele opt luni din 2008, la 1,7%.

Grupul Volkswagen si-a pastrat pozitia de cel mai mare constructor european, cu 2,05 milioane de autoturisme intrate in circulatie in primele opt luni ale anului, fiind urmat de PSA Peugeot Citroen, cu 1,22 milioane de automobile noi inmatruculate, si Ford, cu 963.769 unitati. Grupurile General Motors si Fiat completeaza topul primilor cinci constructori europeni, cu 866.417, respectiv 850.958 autoturisme noi inmatriculate. Renault, actionarul majoritar al Dacia, ocupa pozitia a sasea, cu 839.556 de autoturisme.

Numarul inmatricularilor de autoturisme noi in Romania a scazut in primele opt luni din acest an cu 59,5%, la 81.824 de unitati, comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand au fost imnatriculate 201.870 masini noi. In Europa, numarul masinilor noi inmatriculate in perioada mentionata s-a redus cu 8,1%, la 9,56 milioane de unitati, de la 10,41 milioane de unitati.

Cele mai mari scaderi ale numarului de autoturisme noi inmatriculate s-au inregistrat in Letonia (-80,2%), Islanda (-78,8%), Lituania (-69,4%) si Estonia (-66,8%), in vreme ce in Germania s-a inregistrat o crestere de 26,8% iar in Slovacia avansul a fost de 22,3%.