Pietele mature ar putea iesi din criza in sase-noua luni, iar scaderile masive ale vanzarilor pot deveni istorie, insa pietele din estul Europei, precum Romania sau Rusia, sunt mai slabe si isi vor reveni ceva mai tarziu, a declarat, intr-un interviu pentru Hotnews.ro, Ingvar Sviggum, vicepresedinte Ford Europe pe partea de marketing vanzari si servicii. El a mai spus ca vehiculele electrice nu vor patrunde pe piata atat de repede cum cred unii.

"Incepem sa ne obisnuim cu criza, dar deja se vad multe semne pozitive si cred ca in sase-noua luni ea va lua sfarsit in Europa, pietele mari deja si-au incetat scaderile masive (...) Dupa sase-noua luni nu se vor mai prabusi, ci vor ramane la un nivel cat de cat constant", crede oficialul Ford.

Lucrurile stau cu totul altfel cand e vorba de pietele din Est, unde vanzarile inca se prabusesc. "Rusia e slaba, Ungaria e slaba, la fel si Romania, aceste piete nu au atins inca minimul si isi vor reveni mai greu, va lua timp, poate sase luni, poate un an, greu de spus (...) Spun ca Romania e o piata slaba fiindca are scaderi de 50-60% si revenirea nu se va petrece peste noapte", a precizat vicepresedintele Ford Europe.

El estimeaza ca si 2010 va fi un an greu pentru industria auto, in special dupa ce programele de tip Rabla se vor fi terminat, mai ales in cazul Germaniei.

Intrebat ce parere are despre numarul extrem de mare de vehicule electrice prezente la salon si viitorul lor in productie, el a spus ca tehnologia traditionala a motorului termic va face volume mari in industria auto si pe viitor, insa in versiuni high-tech si cu consum tot mai mic. "Nu spun ca masinile electrice vor fi de nisa, ci ca volumele mari vor fi date de cele cu motor termic. E o piata si pentru masinile electrice, insa ele se vor dezvolta mai lent decat se asteapta unii", a spus Sviggum.

El considera ca avansul continuu al tehnologiei va face posibila, pe viitor, productia in serie a unui automobil cu motor termic care sa consume sub un litru/100 km.