Corespondenta din Frankfurt

Ingvar Sviggum, vicepresedinte Ford Europe: O parte din pietele auto europene ies din criza in sase-noua luni, la cele din Est va dura mai mult

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 16 septembrie 2009, 17:05 Economie | Auto


Pietele mature ar putea iesi din criza in sase-noua luni, iar scaderile masive ale vanzarilor pot deveni istorie, insa pietele din estul Europei, precum Romania sau Rusia, sunt mai slabe si isi vor reveni ceva mai tarziu, a declarat, intr-un interviu pentru Hotnews.ro, Ingvar Sviggum, vicepresedinte Ford Europe pe partea de marketing vanzari si servicii. El a mai spus ca vehiculele electrice nu vor patrunde pe piata atat de repede cum cred unii.

"Incepem sa ne obisnuim cu criza, dar deja se vad multe semne pozitive si cred ca in sase-noua luni ea va lua sfarsit in Europa, pietele mari deja si-au incetat scaderile masive (...) Dupa sase-noua luni nu se vor mai prabusi, ci vor ramane la un nivel cat de cat constant", crede oficialul Ford.

Lucrurile stau cu totul altfel cand e vorba de pietele din Est, unde vanzarile inca se prabusesc. "Rusia e slaba, Ungaria e slaba, la fel si Romania, aceste piete nu au atins inca minimul si isi vor reveni mai greu, va lua timp, poate sase luni, poate un an, greu de spus (...) Spun ca Romania e o piata slaba fiindca are scaderi de 50-60% si revenirea nu se va petrece peste noapte", a precizat vicepresedintele Ford Europe.

El estimeaza ca si 2010 va fi un an greu pentru industria auto, in special dupa ce programele de tip Rabla se vor fi terminat, mai ales in cazul Germaniei.

Intrebat ce parere are despre numarul extrem de mare de vehicule electrice prezente la salon si viitorul lor in productie, el a spus ca tehnologia traditionala a motorului termic va face volume mari in industria auto si pe viitor, insa in versiuni high-tech si cu consum tot mai mic. "Nu spun ca masinile electrice vor fi de nisa, ci ca volumele mari vor fi date de cele cu motor termic. E o piata si pentru masinile electrice, insa ele se vor dezvolta mai lent decat se asteapta unii", a spus Sviggum.

El considera ca avansul continuu al tehnologiei va face posibila, pe viitor, productia in serie a unui automobil cu motor termic care sa consume sub un litru/100 km.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















402 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by