Renault continua angajarile la centrul tehnic de la Titu, pentru care in prezent lucreaza 2.200 de oameni, insa francezii nu stiu cand se va atinge cifra de 3.000 de oameni avansata inca de la anuntarea proiectului, din cauza faptului ca sunt nevoiti sa regandesaca planurile din cauza crizei, a spus Philipe Prevel, seful RTR. Lucrarile la Titu continua, s-au investit 70 milioane euro pana in prezent, iar pana in octombrie 2010 se mai adauga 100 milioane euro.

"Ne mai gandim la asta din cauza crizei, nu am luat nicio decizie", a spus Prevel, intrebat cand se va atinge cifra de 3.000 de angajati anuntata inca de acum doi ani pentru centrul din Titu. "Vom merge mai departe, dar nu stiu cand, angajam inca, dar intr-un ritm moderat si cautam oameni cu foarte multa experienta si incercam sa aducem ingineri romani care au lucrat in strainatate: SUA, Italia, Germania".

Renault a investit 70 milioane euro pana acum la centrul tehnic de la Titu, iar pana in octombrie 2010 se vor mai investi 100 milioane, urmand ca centrul sa dispuna de divizie de inginerie mecanica (motoare Euro 5, cutii de viteze), dar vor fi gata si jumatate din pistele de testare.

In vara lui 2011 va fi gata o noua etapa la Titu cu facilitati pentru testarea durabilitatii vehiculelor (rezistenta la gropi, comportarea pe drumurile in panta, performante in oras).

Renault ar putea testa pe viitor la centrul tehnic de la Titu - RTR - si masini electrice, insa nu mai repede de trei - cinci ani, deoarece tehnologia e scumpa, iar centrul a fost gandit pentru masini cu motor termic, a mai spus Philippe Prevel.

"Noile tehnologii, cum e si cazul masinilor electrice, sunt extrem de scumpe si depasesc posibilitatile noastre financiare, astfel ca trebuie o perioada de trei -cinci ani pentru a ajunge la un pret competitiv. In domeniul masinilor electrice modelul de afaceri al Renault se bazeaza si pe ajutoare de la stat cum se intampla in tarile nordice si punerea acestor motare pe Dacia nu e posibila in prezent", a mai spus seful RTR.

El a adaugat ca la inceput de 2011 vor iesi primele masini Dacia cu motor Euro 5.

Proiectul de la Titu implica investitii de aproape jumatate de miliard de euro esalonate pe mai multi ani. Lucrarile au fost intrerupte din decembrie pana in iulie din cauza crizei, dar au fost reluate cand Renault a gasit banii, de la BERD, BEI si de la statul roman.