Dupa ce in august Renault Logan a fost cel mai bine vandut model al unei marci straine in Rusia, luna trecuta modelul Focus a preluat pozitia intai, iar dupa noua lunui modelul american e cel mai vandut al unei marci straine in Rusia, in timp ce Logan e pe pozitia secunda, scrie Automotive News. Per total, piata masinilor noi in Rusia s-a injumatatit, Lada ramanand cea mai vanduta marca.

Datele arata ca vanzarile de masini noi in Rusia pe primele noua luni au totalizat 1,1 milioane unitati, fata de 2,24 milioane in perioada similara din 2008. AvtoVaz, producatorul masinilor Lada a fost numarul unu la vanzari, cu 269.000 de masini, scadere de 44%. Pe locul secund s-a situat General Motors, cu 113.000 masini vandute (scadere de 56%), in timp ce pe trei s-a situat grupul Volkswagen cu 72.000 de masini (scadere de 24%).

In primele noua luni ale anului cele mai vandute patru modele de masini in Rusia au fost ale Lada (Priora, Samara, Kalina, 2105/2107), iar pe cinci s-a situat Ford Focus care si-a gasit peste 40.000 de clienti. Logan a fost pe locul sase cu circa 38.500 de masini vandute, scadere de 34%.

Logan e produs din 2005 la uzina Avtoframos de langa Moscova si e vandut sub sigla Renault in Rusia fiindca marca franceza era mai cunoscuta acolo decat Dacia, dar si fiindca oficialii rusi nu au vrut ca pe piata masina sa fie vanduta cu un nume romanesc (Dacia).

Rusia avea totate sansele sa devina in putin timp cea mai mare piata auto europeana, insa scaderea dura din acest an o indeparteaza de aceasta pozitie. Rusia e o piata speciala si fiindca aici sunt prezente multe marci auto chinezesti care reusesc sa faca volume importante de vanzari, nemaintalnite in nicio alta piata europeana. Spre exemplu, pana in prezent s-au vandut anul acesta peste 6.500 de masini Geely si peste 3.000 marca Chery.