Chinezii de la Geely, singurii cu care Ford a decis sa negocieze pentru vanzarea Volvo, promit ca vor face o fabrica Volvo in China si vor dubla productia mondiala a marcii in patru - cinci ani, daca vor fi desemnati castigatori, scrie The Wall Street Journal, citand surse din China. Geely mai promite sa scoata doua - trei modele Volvo mai mari si mai luxoase, care sa aiba in China o imagine la fel de buna ca limuzina Audi A6, mai spune sursa citata.

Volvo are in prezent capacitatea de a produce 400.000 de masini anual, iar chinezii promit ca daca li se va da controlul marcii vor duce productia mondiala la un milion de masini in patru - cinci ani pe baza planului de a construi in China o uzina cu capacitate de 300.000 de masini pe an.

Geely crede ca Volvo poate ajunge sa vanda anual in China 200.000 de masini, dupa ce anul trecut a comercializat circa 13.000. In Europa si America de Nord se estimeaza ca vanzarile ar putea ajunge la 600.000 de unitati, dar interesant este ca asiaticii vor ca vanzarile sa creasca pe baza unor modele mai mari si mai luxoase, mizand pe potentialul pietei premium.

Ford a anuntat recent ca Geely este singura companie cu care discuta pentru vanzarea Volvo, dar o decizie finala este departe, deoarace sunt multe probleme legate de proprietatea intelectuala, de modul in care tehnologia Volvo va ajunge in China si de modalitatea in care va fi folosita. In plus, Ford vrea sa colaboreze cu Volvo si dupa ce o vinde, dar ramane de stabilit cat de stransa va fi colaborarea.

Geely pregateste doua miliarde dolari pentru preluarea Volvo, fiind sustinuta de banci si fonduri de investitii din China.

Ford a vandut in 2007 Aston Martin la fonduri de investitii arabe, a dat Jaguar si Land Rover anul trecut indienilor de la Tata Motors, iar acum si Volvo are sanse mari sa se duca spre Asia.

Geely a fost prezenta scurt timp si pe piata romaneasca, avand in oferta doua berline la circa 10.000 euro, insa vanzarile au fost nesemnificative.